قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها

رقابت شانه به شانه مشهدی‌ها و شهرستانی ها در لیگ دسته یک فوتبال استان

  • کد خبر: ۸۲۳۶۰
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
رقابت شانه به شانه مشهدی‌ها و شهرستانی ها در لیگ دسته یک فوتبال استان
مرحله گروهی لیگ دسته یک فوتبال استان به هفته پایانی رسیده است و حالا باید کم‌کم آماده حساس‌تر شدن رقابت‌ها باشیم.

بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ لیگ دسته اول فوتبال استان خراسان رضوی در رده سنی بزرگ سالان امسال در ۳ گروه ده تیمی برگزار شده و حالا به هفته پایانی دور اول مسابقات رسیده است؛ پیکار‌هایی که قرار است با مشخص شدن تکلیف ۲ تیم برتر هر گروه به مرحله دوم برود و ۳ تیم هم از هر گروه سقوط کنند.

لیگ دسته اول فوتبال بزرگ سالان استان نسبت به سال‌های قبل با کمیت بیشتری در حال پیگیری است و این مسئله موافقان و مخالفانی نیز دارد. با این همه ۱۳ تیم مشهدی و ۱۷ تیم شهرستانی در این مسابقات شرکت کردند تا تقریبا هر کسی در این سطح و مقطع سنی فکر می‌کند که می‌تواند بدرخشد، قدم به مستطیل سبز بگذارد و در مسابقات حاضر شود.

گروه اول| در محاصره شهرستان‌ها

گروه اول رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال استان در حالی به ایستگاه پایانی رسیده است که ۳ تیم اول جدول، تیم‌های شهرستانی هستند. آراد قوچان، منتظران تایباد و اتحاد تربت جام، ۳ تیم اول این جدول هستند که به ترتیب ۱۹،  ۱۹ و ۱۷ امتیاز دارند. در انتهای جدول این گروه نیز ۳ تیم استقلال گناباد، نسیم مشهد و یوزتک مشهد با ۴، ۶ و ۶ امتیاز خطر سقوط را احساس می‌کنند. البته مرزبانی مشهد و یاران کاریز نیز ۲ تیم دیگری هستند که در این گروه ممکن است با یک نتیجه بد در هفته آخر به قعر جدول کشیده شوند و سقوط کنند. ۵ تیم مشهدی و ۵ تیم شهرستانی در این گروه حاضرند.

گروه دوم| بالانشینی مشهدی‌ها

حکایت گروه دوم این رقابت‌ها متفاوت است. در این گروه، مشهدی‌ها یکه تازند. از میان ۴ تیم مشهدی حاضر در این گروه در مقابل ۶ تیم شهرستانی، ۲ تیم پاس و پهلوان نیازی مشهد به ترتیب با ۱۶ و ۱۵ امتیاز، اول و دوم هستند؛ البته یاران نوین هم این ۲ تیم مشهدی را با ۱۵ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به تیم دوم جدول، دنبال می‌کند. در پایین جدول نیز تکلیف ارشاد درگز که از مسابقات انصراف داده، مشخص است و از همین حالا به لیگ پایین‌تر سقوط کرده است و تیم‌های عظیم گستر و گسترش فولاد هم با ۳ و ۴ امتیاز از همین حالا سقوط کرده هستند.

گروه سوم| جنگ مشهدی‌ها و شهرستانی‌ها

در گروه سوم این مسابقات، ۲ تیم مشهدی ضربان و اوتانا به ترتیب با ۱۲ امتیاز و تفاضل متفاوت، اول و دوم هستند؛ اما ۲ تیم ده امتیازی کوشک سلامی و ستارگان کویر هم به شدت این ۲ تیم مشهدی را تهدید می‌کنند. ممکن است در هفته پایانی ۲ تیم شهرستانی سوم و چهارم جدول، جای ۲ تیم مشهدی اول و دوم را بگیرند و ورق به سود شهرستانی‌ها برگردد. در پایین این گروه هم ۳ تیم وحدت نصرآباد، دهیاری نغندر و عالی مقام، سقوطشان قطعی است. در این گروه ۴ تیم مشهدی و ۶ تیم شهرستانی حاضر بودند که ۲ تیم وحدت و دهیاری نغندر به دلیل انصراف از جدول کنار گذاشته شدند.

کمیت زیاد و مشکلات کیفیتی

یکی از انتقاد‌های جدی که به مسابقات لیگ دسته اول فوتبال بزرگ سالان استان امسال وارد است، کمیت زیاد تیم ها، اما برگزاری مسابقات کم است! بسیاری از کارشناسان معتقدند شرکت تیم‌های شهرستانی و مشهدی زیاد در این مسابقات به نوبه خود از حیث حضور تمامی بازیکنان در کوران مسابقات اتفاقی مبارک است، اما اینکه بازی‌ها به صورت تک دوری است،  یک ضعف به حساب می‌آید. بسیاری معتقدند باید بازی‌ها رفت و برگشت باشد تا یک تیم که یک فصل هزینه می‌کند، با هفت هشت بازی به کارش پایان ندهد و دست کم در حالت رفت و برگشت بتوانند پانزده شانزده بازی انجام دهند. البته توجه ویژه به فوتبال شهرستان‌ها و فرصت حضور تیم‌های شهرستانی در مسابقات نیز نقطه مثبتی است که به آن اشاره شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->