بازداشت عاملان تیراندازی به مردم در ایرانشهر «ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت
سرخط خبرها

آشنایی با میان‌وعده‌های سالم

  • کد خبر: ۸۲۴۱۱
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
آشنایی با میان‌وعده‌های سالم
یک متخصص علوم تغذیه گفت: مصرف میان‌وعده سالم در طول روز از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که می‌تواند از نوسانات انسولین و قند خون طی روز جلوگیری می‌کند و باعث کاهش دریافت غذا و کنترل اشتها در وعده‌های غذایی اصلی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر شیما عبدالهی افزود: توصیه می‌شود افراد سه میان‌وعده در بین وعده‌های غذایی اصلی مصرف کنند.

وی افزود: انواع سبزیجات می‌توانند از بهترین میان‌وعده‌ها باشد به‌خصوص در افراد شاغل که فرصت کمتری برای تهیه و مصرف میان‌وعده دارند، آماده‌سازی سبزیجاتی نظیر هویج و کرفس و یا خیار می‌تواند یک انتخاب غذایی سالم به شمار رود و فرد را از انواع ویتامین‌های موجود در آن بهره‌مند سازد.

وی با اشاره به اهمیت میوه‌ها، ادامه داد: مصرف میوه‌ها به دلیل محتوای قند موجود در آن‌ها باید کنترل شده (روزانه ۴ عدد میوه متوسط) در طی روز باشد.

وی افزود: به منظور سهولت مصرف میوه و سبزیجات توصیه می‌شود این اقلام به صورت شسته و ضدعفونی‌شده در یخچال قرار بگیرد تا در زمان مصرف در دسترس باشند.

عبدالهی با بیان اینکه میوه‌های خشک را نیز می‌توان به عنوان میان‌وعده سالم در نظر گرفت، اضافه کرد:، اما به دلیل ازدست‌دهی آب، محتوای قند در هر واحد افزایش می‌یابد، بنابراین میوه تازه انتخاب بهتری است.

وی به ارزش غذایی دانه‌ها هم اشاره و اعلام کرد: انواعی از دانه‌های خام نظیر بادام درختی، فندق، گردو و.. می‌تواند انتخاب مناسبی برای میان‌وعده باشد، اگرچه با توجه به محتوای بالای چربی موجود در دانه‌ها، توصیه می‌شود میزان مصرف آن با مشورت با متخصص تغذیه مشخص شود.

این متخصص ادامه داد: نان سبوس‌دار با توجه به محتوای قند ساده پایین و محتوای بالای انواع ویتامین‌های گروه B و فیبر، می‌تواند یک جایگزین مناسب برای انواعی از بیسکوئیت باشد.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که برخی بیسکوییت‌های موجود با عنوان بیسکوییت‌های رژیمی حاوی قند و چربی قابل توجهی هستند و به عنوان مصرف روتین توصیه نمی‌شود.

عبدالهی در بخش دیگری از توصیه‌های خود به شکلات تلخ نیز اشاره و اعلام کرد: توصیه می‌شود افرادی که عادت به صرف چای در روز دارند به جای مصرف انواع شکلات و یا قند از شکلات تلخ استفاده کنند.

به گفته وی این ماده غذایی به دلیل محتوای بالای آنتی‌اکسیدانی می‌تواند از میان‌وعده‌های سالم به شمار رود، با این حال اگر طعم تلخ آن مورد پسند نباشد می‌توان انواع توت خشک و یا کشمش را جایگزین کرد، البته این مواد غذایی خالی از قند نیستند و مصرف آن‌ها باید با محدودیت همراه شود.

 

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->