شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد
سرخط خبرها

آمادگی مشهد برای پذیرایی از زائران امام رضا(ع)

  • کد خبر: ۸۲۸۲۹
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
آمادگی مشهد برای پذیرایی از زائران امام رضا(ع)
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در روزهای پایانی ماه صفر، امیدواریم شرایطی فراهم شود که به خوبی پذیرای زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه السلام باشیم.

جانقربان | شهرآرانیوز، مهدی ناصحی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: روزهای پایانی ماه صفر غم‌بار‌ترین روز‌های تاریخ شیعه است که این روز‌ها را تسلیت می‌گویم و امیدوارم شرایطی فراهم شود که به‌خوبی پذیرای زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه السلام باشیم. شهرداری مشهد نیز براساس تکالیف خود در این زمینه فعالیت را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۲۷ صفر مصادف با آغاز هفته وقف است، فزود: یکی از نکاتی که واقفین مدنظر داشته اند خدمت به زائران حضرت است که با همکاری اوقاف، شهرداری و آستان قدس زمینه بهره مندی زائران و مجاوران از وقفیات فراهم خواهد شد.

وی در ادامه با تبریک روز نیروی انتظامی به حافظان حریم امنیت گفت: همچنین روز جهانی ناشنوایان و این هفته را پاس می‌داریم. این هفته مورد تکریم شورای ششم است و امروز در خدمت مهمانانی هستیم. امیدواریم این قشر از مردم مشهد نیز بتوانند زندگی کریمانه‌ای داشته باشند که در این شورای ششم تمام تلاش خود را خواهد کرد.

امیدواریم ناشنوایان هم نماینده‌ای در شورا داشته باشند

در ادامه به مناسبت هفته ناشنوایان، معصومه ترابی مقدم رئیس هیات مدیره کانون ناشنوایان خراسان رضوی گفت:این کانون خانه دوم ناشنوایان است و افراد در این کانون آموزش‌هایی نظیر مشاوره، آموزش احکام، امور قضایی و ... را آموزش می‌بینند.

به گفته وی، این کانون در توحید ۱۷ است و ۳۰ نفر به صورت افتخاری با ما همکاری می‌کنند.از شما خواهش می‌کنم که ما را همراهی کنید ما ساختمانی در خیابان مجد داریم که برای تکمیل آن خواهش می‌کنم ما را همراهی کنند.برای و به مناسبت روز جهانی معلولان در محل کوهسنگی فرهنگ سرایی را برای این قشر در نظر بگیرید.

به گفته وی، ما آمادگی برگزاری کلاس زبان اشاره را داریم تا به رسمیت شناخته شود و افراد یاد بگیرند و ما بتوانیم نماینده‌ای در شورا داشته باشیم.دهمچنین در حوزه مشاوره شهردار پیشنهاد می‌کنم از تمام افرادی که معلولیت‌های مختلف دارند استفاده شود مانند یک ناشنوا.

وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نیز پیشنهاد می‌کنم که ارتباط بیشتری به کانون برقرار شود و جامعه ناشنوایان بیشتر معرفی شود.

برای حل مشکلات حاشیه شهر مشهد همه در تلاش‌اند

صاحبی در نطق پیش از دستور نیز گفت:هفته‌ای که گذشت هفته دفاع مقدس بود، که یا شهدا را گرامی می‌داریم و یاد امام شهدا را نیز گرامی می‌دارم.همچنین هفته ناشنوایان را گرامی می‌داریم و باید برای رفع مشکلات این عزیزان تلاش کنیم تا بیماران ناشنوای کمتری در جامعه داشته باشیم و روزی به صفر رسد.

به گفته وی، ۱۳ مهر ماه نیز روز نیروی انتظامی است که حافظ امنیت اجتماعی جامعه هستند که باتوجه به شرایطی که در جامعه داریم می‌توان گفت کار بسیار سخت و طاقت فرسایی دارند و در مناطق کم برخوردار مشکلات آن‌ها بیشتر است.مناسبت دیگری که به آن اشاره نمی‌شود روز دامپزشکی ۱۴ مهر ماه است؛ که این روز را به حافظان امنیت غذایی کشور تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: اگر در این حوزه غفلت شود حوزه بهداشت و درمان ما فلج خواهد شد.این موضوع خود را سریعا در بیماری‌های انسانی نشان می‌دهد. نقش ارزشمند این حوزه چندان دیده نمی‌شود که این روز را به تمام تلاشگران این عرصه تبریک می‌گویم‌.چند نکته را هم به همکارانم می‌خواهم بگویم که آن هم این است که باتوجه به اینکه به عنوان شورای انقلابی شناخته می‌شویم در اولین قدم و در انتظاری حداقلی اولین اقدام اجازه ندهیم در خیابان‌های شهر حتی یک کارتن خواب ببینیم.

وی افزود: این افراد هم با مشکلات اقتصادی چند سال گذشته دچار آسیب شده اند که خواهش می‌کنم در حرکتی انقلابی باتوجه به سرمای هوا این افراد را دریابیم.شهرداری خود راسا در این زمینه وارد شود و دیگر چشم امید به دیگر نهاد‌ها نداشته باشد و یک بار با حرکتی ضربتی مشکلات مردم را حل کنیم.

وی با بیان اینکه معیشت مردم را دریابیم و برای آن‌ها اشتغال ایجاد کنیم و از آسیب‌ها پیشگیری کنیم، ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگی بسیاری از بودجه‌ها ضرورت ندارد و باید در زمینه‌های مورد نیاز هزینه شود. اجاره دادن فرهنگ سرای قرآن و عترت ظلمی به مردم مشهد بود که امیدواریم تدبیر در این زمینه شود.

صاحبی خاطرنشان کرد: همچنین موضوع دردآور دیگر تخریب ساختمان ۴ طبقه‌ای بود که خلاف ساز بود این ساختمان قطعا یک شبه ساخته نشده و متاسفانه از این دلال بازی‌ها پیشگیری نشده است. برای این موضوع باید فکری کرد و نظارت باید د این زمینه اصلاح شود.

وی با اشاره بر اینکه موضوع حاشیه شهر نکته دیگری است که اکنون به گفتمان تبدیل شده، افزود:  همه در این زمینه دغدغه دارند و برای حل مشکلات در تلاش هستند.

پیش از دستور دو تذکر نیز با موضوع تابعیت مضاعف مدیران ارشد و دغدغه در زمینه به کارگیری مدیران دو تابعیتی در شهرداری مشهد توسط دبیریان مطرح شد و موضوع گلایه رانندگان از نرم افزاری که زیر ساخت‌های آن فراهم نیست و مشکلاتی که دارند، حل مشکلات قسمت‌های بازدارنده مانند پلیس ساختمان و سدمعبر رفتار‌ها با کرامت انسانی نیست و اموال مردم را جایی می‌برند که امکان برگشت نیست که با این کار باید برخورد شود. همچنین بانوان شهرداری نیاز به کمک‌هایی دارند و باید شئونات بانوان در مکان نمایی مدنظر قرار گیرد. این تذکر توسط منصوریان مطرح شد.

مصوبات

در ادامه جلسه وارد دستور شد. موضوع انتشار اوراق مالی اسلامی طرح بازآفرینی شهری پیرامون حرم مطهر امام رضا علیه السلام از محل بودجهسال ۱۴۰۰ کل کشور با دو فوریت به تصویب رسید. مبلغ این اوراق ۴ هزار میلیارد ریال می‌باشد.

همچنین انتشار اوراق مالی اسلامی طرح حمل و نقل درون (اتوبوس) شهری به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال از محل بودجه ۱۴۰۰ کل کشور به تصویب رسید.

انتشار اوراق مالی اسلامی برای خطوط ۲،۳ و۴ قطارشهری مشهد از محل بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور نیز تصویب شد. مبلغ این اوراق نیز ۱۲ هزار میلیارد ریال می‌باشد.

این اوراق به منظور اجرای فایز ۵ خط ۲ به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال، فاز ۶ خط ۳ مبلغ ۷ هزار ملیارد ریال و فاز یک خط ۴ به مبلغ ۳ هزار ملیارد ریال می‌باشد.

آخرین دستور امروز در ارتباط باصطلاح طرح آسفالت معابر خاکی سطح شهر بود. براساس این مصوبه که به تصویب اعضای شورای شهر رسید. شهرداری مشهد مکلف است نسبت به انجام عملیات خاکبرداری، احداث کانیو، جدول، زیرسازی و آسفالت کلیه معابرخاکی دارای طرح تفضیلی مصوب و بدون طرح تفضیلی تا سقف بودجه سالانه اقدام کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->