شهر اصفهان در امنیت و آرامش است+فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
سرخط خبرها

روسیه: فعلا پیشنهادی به شورای امنیت برای لغو تحریم‌ها علیه طالبان نداریم

  • کد خبر: ۸۲۸۶۴
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
روسیه: فعلا پیشنهادی به شورای امنیت برای لغو تحریم‌ها علیه طالبان نداریم
نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: ایالات متحده و متحدانش می‌توانند تبعات حضور خودشان در افغانستان را با پذیرش بیشتر هزینه‌های مرتبط با بازسازی این کشور و تامین کمک بشردوستانه، محدود کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ضمیر کابلوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: معتقدیم که ایالات متحده و متحدانش شانس خوبی برای کاهش پیامدهای حضور خود در افغانستان دارند، آن هم با بر عهده گرفتن بیشتر هزینه‌های کمک‌های بشردوستانه برای این کشور و بازسازی پس از جنگ در آنجا.

این سیاستمدار روسیه همچنین گفت، مسکو احتمالا به زودی خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل شود تا ائتلاف غربی تحت امر آمریکا درباره اقداماتش در افغانستان گزارش ارائه دهد.

ضمیر کابلوف گفت: ما این امکان را رد نمی‌کنیم که در آینده‌ای نزدیک درخواست کنیم که شورای امنیت سازمان ملل متحد برای شنیدن گزارش نمایندگان ائتلاف غربی در مورد فعالیت‌ها در خاک افغانستان اقدام کند. در طول حضور آنها در آنجا، ما هیچ گزارش معنادار و جامعی در مورد اجرای حکم شورای امنیت برای نیروهای بین‌المللی کمک‌ به برقراری امنیت (ایساف) و "مأموریت پشتیبانی قاطع" نشنیده‌ایم.

کابلوف همچنین به اسپوتنیک گفت، مسکو در حال حاضر برنامه‌ای برای ارائه پیشنهاد لغو تحریم‌ها علیه طالبان افغانستان در شورای امنیت ندارد.

این نماینده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: معتقدیم که برای طرح موضوع آغاز جلسه شورای امنیت روسیه برای حذف جنبش طالبان از فهرست تحریم‌های بین‌المللی زود است. می‌بینیم که در این مرحله، جامعه جهانی نسبت به نخستین گام‌های طالبان در قدرت به ویژه تشکیل دولت موقت، واکنش محدودی نشان می‌دهد. ما رویکردهای مشابهی را در قبال به رسمیت شناختن رسمی مقامات جدید کابل مشاهده می‌کنیم.

کابلوف در ادامه تاکید کرد که مسکو این مساله را رد نمی‌کند که شاید شورای امنیت در تحریم‌ها علیه طالبان تجدیدنظر کند اما معتقد است که نیازی به عجله نیست و همچنین موضع روسیه به اقدامات بعدی طالبان بستگی دارد.

او گفت: ما در مورد تجدیدنظر رژیم تحریم‌ها علیه طالبان در آینده اظهارنظر نمی‌کنیم اما معتقدیم که در این مرحله مقتضی است که عجله نکنیم. روسیه در حین تدوین موضع خود، به سیاست‌های عملی مقامات طالبان و اجرای وعده‌های آنها برای ایجاد ساختار قدرت فراگیر که نماینده منافع نیروهای اصلی قومی و سیاسی این کشور باشد و همچنین مقابله موثر با تروریسم و تهدیدهای مرتبط با موادمخدر نگاه می‌کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->