شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روانشناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روانشناس نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

الگوی بازگشایی مدارس خراسان رضوی اعلام شد + جزئیات همه پایه‌ها

  • کد خبر: ۸۳۲۹۷
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
الگوی بازگشایی مدارس خراسان رضوی اعلام شد + جزئیات همه پایه‌ها
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی الگوی فعالیت تحصیلی مدارس را در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اعلام کرد.

جانقربان | شهرآرانیوز- معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی الگوی فعالیت تحصیلی مدارس را در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اعلام کرد.

دکتر رضا صابری در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: الگوی فعالیت تحصیلی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به‌عنوان سیاست اصلی آموزش‌وپرورش اعلام شده است و براساس این الگو، مدارس استان در مناطق مختلف به ۲ بخش تقسیم می‌شوند؛ مناطقی که بافت روستایی و عشایری دارند و مناطقی که بافت شهری دارند.

وی گفت: اولویت بازگشایی مدارس با بافت روستایی و عشایری در ۲ دسته خواهد بود؛ دسته اول مدارس روستایی و عشایری با جمعیت هر کلاس کمتر از ۱۵ نفر که این‌گونه مدارس فعالیت حضوری‌شان را از سوم مهرماه آغاز کرده‌اند و همچنان هم این فعالیت ادامه دارد و دسته دیگر مدارس روستایی و عشایری با جمعیت هر کلاس ۱۵ تا ۳۰ نفر که فعالیت حضوری این مدارس از هفته سوم مهرماه آغاز خواهد شد و لازمه حضور دانش‌آموزان در این مدارس، گروه‌بندی‌شدن آن‌هاست که به ۲ گروه الف و ب تقسیم خواهند شد.

این مقام مسئول افزود: مدارسی که جمعیت آن‌ها کمتر از ۳۰۰ نفر است نیز فعالیت حضوری‌شان را از هفته اول آبان‌ماه آغاز خواهند کرد و شامل گروه‌بندی دانش‌آموزان هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: گروه دیگر مدارسی هستند که جمعیت مدرسه بیش از ۳۰۰ نفر است؛ فعالیت حضوری این مدارس براساس الگوی اعلام‌شده از نیمه دوم آبان‌ماه خواهد بود و شامل گروه‌بندی الف و ب و تقسیم در روز‌های زوج و فرد هستند.

صابری در ادامه گفت: در شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، همه دروس عملی و کاردانی دانش‌آموزان از سوم مهرماه به‌صورت حضوری آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی نیز می‌توانند به‌صورت محدود با هماهنگی مدیر مدرسه و معلم مربوط در هفته در کلاس درس حضور داشته باشند.

این مقام مسئول درباره فعالیت مدارس شبانه‌روزی نیز گفت: مدارس شبانه‌روزی نیز که عموما بافت روستایی دارند، می‌توانند با رعایت دستورالعمل ۰۶ مثل گروه اول و دوم، یعنی مدارس روستایی و عشایری، فعالیتشان را به‌صورت حضوری شروع کنند.

وی خاطرنشان کرد: درباره مدارس غیردولتی نیز براساس جمع‌بندی در استان، مدارسی که جمعیت دانش‌آموزی هر کلاسشان کمتر از ۱۵ نفر باشد، با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، یعنی فاصله طولی یک‌ونیم متر و مساحت اختصاص‌یافته به هر دانش‌آموز برابر با ۲ متر و ۲۵ سانتی‌متر، می‌توانند فعالیتشان را با اخذ مجوز از اداره آموزش‌وپرورش مناطق مربوط و با نظارتی که انجام خواهد شد، از سوم مهرماه آغاز کنند.

صابری افزود: درباره دانش‌آموزان پایه دوازدهم و مطالبه‌ای که اولیای محترم دارند، اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان به‌دنبال فراهم‌کردن بستر حضور این دانش‌آموزان در هفته‌های آینده است تا حقی از این دانش‌آموزان ضایع نشود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی تأکید کرد: همه مدارس ازجمله مدارس روستایی و مناطق شهری برای فعالیت حضوری باید مجوز مربوط را از اداره آموزش‌وپرورش درخواست کنند و اداره نیز پس از بررسی شرایط لازم برای ارائه مجوز اقدام می‌کند. به همه ادارات آموزش‌وپرورش و مدیران مدارس توصیه می‌کنیم الگوی فعالیت مدارس را که وزارتخانه ابلاغ کرده است، رعایت کنند. همچنین، در صورت رعایت‌نکردن این الگو مسئولیتش متوجه رئیس اداره و مدیریت مدرسه خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->