معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴
سرخط خبرها

آیت‌الله سیستانی: جامعه جهانی ملت بی دفاع افغانستان را تنها گذاشته‌اند

  • کد خبر: ۸۳۳۳۱
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
آیت‌الله سیستانی: جامعه جهانی ملت بی دفاع افغانستان را تنها گذاشته‌اند
دفتر آیت الله العظمی سید علی سیستانی در پی حادثه تاسف‌بار انفجار تروریستی در مسجدی در قندوز افغانستان که منجر به شهادت تعداد زیادی از شیعیان شد بیانیه‌ای صادر کرد.

دفتر آیت الله العظمی سید علی سیستانی (دام ظله) مرجع عالی شیعیان عراق بیانیه‌ای در رابطه انفجار تروریستی اخیر در مسجدی در شهر قندوز افغانستان که منجر به شهادت تعداد زیادی از شیعیان شد صادر و تاکید کرد: کشور‌های اسلامی و جامعه جهانی مردم بی دفاع افغانستان را تنها گذاشته اند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ملت شریف و مظلوم افغانستان
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
صمیمانه‌ترین تسلیت‌ها وهمدردی‌ها را ملت شریف و ستم دیده افغانستان به ویژه خانواده‌های داغ دار این فاجعه بزرگ ابراز داشته از خداوند متعال می‌خواهیم به بازماندگان صبر و شکیبایی و به مجروحین شفای عاجل مرحمت فرماید.

با قلبی آکنده از درد و اندوه شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر از نمازگزاران بی گناه که قربانی انفجار تروریستی مسجد مؤمنین شهر قندوز شدند را محکوم کرده و از خداوند برای بازماندگان صبر و برای مجروحین شفا و بهبودی مسالت می‌کنیم.

با کمال تاسف و تعجب شاهد آن هستیم که کشور‌های اسلامی و جامعه جهانی ملت بی دفاع افغانستان را تنها گذاشته و زمینه را برای آن که تعداد بیشتری از مؤمنان بیگناه افغانستانی در معرض حملات و جنایات گروه‌های تندروی افراطی قرار بگیرند، فراهم کرده اند.

در چنین شرایط سختی از تمامی شما عزیزان می‌خواهیم تا وحدت و همبستگی ملی خود را تقویت و در پی راه‌حل‌های موفقی برای حمایت از غیرنظامیان از سرکوب و جنایات‌های گروه‌های تروریستی باشید و راهکار‌های مناسب را برای جلوگیری از تکرار چنین فجایعی در مساجد و اماکن عمومی بیاندیشید.
از خداوند علی قدیر عزت و سربلندی را برای ملت بزرگوار افغانستان خواهانیم.

۲ ربیع الاول ۱۴۴۳
دفتر آیت الله سیستانی ـ نجف اشرف

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->