توضیحات شهردار مشهد درباره پروژه مشترک آستان قدس رضوی و مدیریت شهری (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از فاز اول پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳ شهروندخبرنگار | درخواست ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در بولوار هدایت مشهد + پاسخ برپایی بازار سیار صنایع دستی بانوان کارآفرین در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از هفت طرح عمرانی در محدوده حرم مطهر رضوی در آینده‌ای نزدیک خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به حدود ۵ میلیون زائر رضوی در نیمه‌ نخست سال ۱۴۰۳ هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی «آلوده» است (۱۴ آبان ۱۴۰۳) درباره کوچه «مسجد رانندگان» در خیابان امام‌رضا(ع) مشهد | حکایت «رانندگان» و کوچه‌ای پشت چهنو اجرای ۶۱۷ پروژه طی سه سال در منطقه پنج شهرداری مشهد شهردار مشهد: برای تمام حوزه‌های کلان مشهد پروژه داریم اختصاص زمین صدهکتاری برای زندان جدید مشهد | شهردار مشهد از انتقال زندان به خارج شهر خبر داد هشدار زرد مدیریت بحران استان خراسان رضوی | بارش های رگباری و کاهش محسوس دما تا آخر هفته توسعه گردشگری پایدار مشهد با ثبت میراث ناملموس فرهنگی تعریف ۴۵ پروژه محوری برای سال پایانی شورای ششم مشهد جزئیات اجرای طرح پیشخان زیارت | امکان جلوه‌نمایی رضوی در ۲ هزار نقطه مشهد آماده‌سازی خیابان امام رضا(ع) برای راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد سرویس دهی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به دانش آموزان ویژه مراسم راهپیمایی (۱۳ آبان ۱۴۰۳) سرویس‌دهی رایگان متروی مشهد به راهپیمایان در ۱۳ آبان ۱۴۰۳ افزودن ۲ خط پروازی خارجی به پرواز‌های فرودگاه مشهد
سرخط خبرها

ضرورت ساخت مسیر سبز زیارت برای ورود دوچرخه‌سواران به مشهد

  • کد خبر: ۸۳۴۹۸
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
ضرورت ساخت مسیر سبز زیارت برای ورود دوچرخه‌سواران به مشهد
رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی گفت: باید در آینده مسیر سبز زیارت داشته باشیم تا دوچرخه‌سوارانی که از مبادی ورودی شهر وارد می‌شوند، بتوانند به‌آسانی به حرم رضوی دسترسی داشته باشند.

ملیحه ابراهیمی | شهرآرانیوز؛ رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی گفت: باید در آینده مسیر سبز زیارت داشته باشیم تا دوچرخه‌سوارانی که از مبادی ورودی شهر وارد می‌شوند، بتوانند به‌آسانی به حرم رضوی دسترسی داشته باشند.

حمیدرضا دهنوی در اولین کارگاه فنی و تخصصی با رویکرد ارتقای فرهنگ دوچرخه‌سواری و افزایش ضریب ایمنی دوچرخه‌سواران که به‌مناسبت هفته ناجا در فرهنگ‌سرای ترافیک برگزار شد، گفت: هرچه مشارکت عمومی بیشتر باشد، هوشمندسازی تأثیرگذارتر است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور در امر هوشمندسازی پیشرو بوده است، افزود: یکی از علت‌های کاهش تصادف‌های شهری از حدود ۱۲ سال گذشته همین امر بوده است، به گونه‌ای که در سال ۱۳۸۵ تعداد جان‌باختگان ناشی از تصادفات در کشور ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر بود که با هوشمندسازی پلیس راهور این رقم در سال ۱۳۹۹ به ۱۷ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.
وی حضور همیاران پلیس مدارس را در سال ۱۳۸۶ نمونه دیگر این هوشمندسازی خواند و ادامه داد: حضور همیاران پلیس کاهش ۱۸ درصدی تخلفات را به همراه داشت.

۹۲ درصد تصادفات جرحی برای ۳ گروه

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی عابران پیاده، موتورسیکلت‌سواران و دوچرخه‌سواران را جزو کاربران آسیب‌پذیر ترافیکی اعلام کرد و افزود: در مشهد حدود ۹۲ درصد تصادفات جرحی و فوتی شامل این ۳ دسته از کاربران ترافیکی می‌شود.
دهنوی اظهار کرد: پارسال ۸ دوچرخه‌سوار در معابر شهری جان باختند و می‌توان گفت دوچرخه‌سواران مظلوم‌ترین کاربر‌های ترافیکی هستند.

وی در ادامه گفت: مقطع متوسطه بیشترین کاربران استفاده از دوچرخه را دارد که نیازمند آگاهی‌بخشی در حوزه رعایت قوانین و مقررات هستند؛ بنابراین به محض بازگشایی مدارس، برنامه‌های مدونی با همکاری آموزش‌وپرورش برای این مقطع اجرایی خواهد شد.

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی رعایت‌نکردن حق‌تقدم و تغییرمسیر ناگهانی یا رعایت‌نکردن فاصله عرضی را مهم‌ترین علت‌های تصادف دوچرخه‌سواران بیان کرد و گفت: مسیر‌های دوچرخه باید پاک‌سازی شوند و دوچرخه‌ها از امنیت بیشتری برخوردار باشند.

ضرورت ترویج دوچرخه‌سواری در محلات

در ادامه این مراسم، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دوچرخه باید متناسب با نیاز شهری باشد. سفر‌های شهری طولانی را نمی‌توان با دوچرخه طی کرد. برای دوچرخه‌سوار به‌عنوان کاربر حمل‌ونقلی باید زیرساخت‌ها را فراهم کرد. همچنین دوچرخه‌سوار باید آموزش قوانین را فرا گرفته باشد.

ایمان فرهمندی افزود: دوچرخه باید در محلات شهر ترویج داده شود. البته این مهم نیازمند ایمن‌بودن محل تردد دوچرخه‌سواران در محلات است. وی با بیان این مطلب که شاهد یک نظام اشتراکی کرایه دوچرخه در شهر هستیم، اضافه کرد: باید کمک کنیم مردم مالک دوچرخه‌هایی باشند که سوارش می‌شوند. به‌دنبال تحقق این مصوبه هستیم که نقطه شروع آن از شورای پنجم بود.

وی اظهار کرد: درست است که اکنون سهم دوچرخه در حمل‌ونقل شهرمان حدود یک‌درصد است، اما با طراحی درست مثل مهندسی زیرساخت‌ها، فرهنگ‌سازی و آموزش و قانون‌های بازدارنده می‌توان این عدد را به نزدیک ۵ درصد رساند.

تأکید بر رعایت حقوق دوچرخه‌سواران

رئیس اداره آموزش، فرهنگ و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی نیز با اشاره به حقوق دوچرخه‌سواران در زمینه مسیر پاک و ایمن و اتصال مسیر، افزود: تخلفات ساکن ازجمله توقف دوبله، توقف در مسیر‌های دوچرخه یا ایستگاه وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند استخوانی در گلوی ترافیک شهر است، اما از این مهم فراموش نکنیم که دوچرخه‌سوار نیز نباید حقوق دیگران را زیر پا بگذارد. به‌عنوان نمونه در معابر از مسیر دوچرخه استفاده کند و به تجهیزات مناسب مثل لباس رنگ روشن و کلاه ایمنی مجهز باشد.

سرهنگ علیرضا رحیمی با بیان این مطلب که مدت زیادی است مردم به استفاده از دوچرخه اقبال نشان داده‌اند، گفت: دوچرخه باید از حالت تفریحی و سرگرمی خارج شود و شهروندان دوچرخه‌سواران را به‌عنوان کاربر ترافیکی بپذیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->