پنجه در پنجه بحران | روایت رقابت پرشور ۱۳۰ داوطلب امداد و نجات در بوستان وکیل‌آباد مشهد + فیلم شهردار مشهد مقدس: بوستان شهربانو بسیج مشهد، گامی مهم در توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان و خانواده‌ها است امضای اولین تفاهم‌نامه طرح ویژه خودکفایی با سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد هوای مشهد ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۸ مهر ۱۴۰۴) آبیاری پایدار ۲۴۰ هکتار فضای سبز مشهد با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آزادی چندصدایی چطور سیمای شهر را تغییر می‌دهد؟ شهردار مشهدمقدس خبر داد: پیشرفت چشمگیر پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده یادی از «صادق رضازاده شفق» که چند اثر مهم درباره نادرشاه دارد | تاریخی که از مشهد نوشته شد گلایه ساکنان مهدی آباد مشهد از وجود انبار‌های ضایعاتی | زندگی در جوار انبار‌های ضایعاتی هوای مشهد در وضعیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۱۷ مهر ۱۴۰۴) نایب‌رئیس شورای شهر مشهد: واسطه‌گری‌های ناسالم، گردشگری سلامت مشهد را زمین‌گیر کرد شهردار مشهد مقدس: فلسفه وجودی مشهد، بر محور ولایت و امامت است | گردشگری سلامت، نیازمند سامان‌دهی و مقابله با دلالی + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: زائران مشهد باید تجربه‌ای فراتر از زیارت داشته باشند آیین رونمایی از اکوسیستم گردشگری «زیوان» شهرداری مشهد برگزار شد وزارت بهداشت در پی حذف هپاتیت C تا ۳ سال آینده والدِ آگاه، والدِ ناآگاه | باید و نباید‌های تربیت کودک از دو منظر روان‌شناختی و دینی مهاجرانی: نمایندگان حق دارند وزرا را استیضاح کنند، اما سیاسی‌کاری ممنوع اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ویژه استعدادهای درخشان آمریکا مدعی شد یک سرکرده القاعده در سوریه به هلاکت رسیده است
سرخط خبرها

فقط ۴ درصد پیشرفت قطار مشهد-گلبهار در یک سال!

  • کد خبر: ۸۳۹۲۷
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
فقط ۴ درصد پیشرفت قطار مشهد-گلبهار در یک سال!
نبود منابع مالی سبب شده است پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی قطار مشهد-گلبهار در مهر ۱۳۹۹ به ۳۴ درصد در مهر ۱۴۰۰ برسد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ حدود یک دهه از شروع ساخت قطار مشهدگلبهار با هدف اتصال این شهر جدید و تسهیل در رفت وآمد ساکنان این شهر و البته شهرستان چناران به مشهد می‌گذرد، اما در این ۱۰ سال مردم هر سال به امید اینکه شاهد افتتاح این پروژه ریلی خواهند بود، سالشان را آغاز می‌کنند و در پایان سال هم می‌بینند که هنوز اتفاق مهمی برای ساخت این خط ریلی نیفتاده است.

ساخت قطار مشهدگلبهار باتوجه به شرایط این شهر جدید و سکونت بسیاری از شهروندان مشهدی که کار و خانواده شان در کلان شهر مشهد هستند، جزو آرزو‌ها و درخواست‌های مهم مشهدی‌ها و شهروندان ساکن در گلبهار است.

اواخر سال ۱۳۹۹ بود که همون گریوانی، مدیرعامل سابق شرکت عمران گلبهار اعلام کرده بود که ۳۰ کیلومتر از خط مترو مشهدگلبهار آماده ریل گذاری است و رضا جمشیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی نیز در مهر پارسال اعلام کرده بود که پیشرفت فیزیکی این پروژه ۳۰ درصد است و حالا بنا به‌گفته عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید گلبهار و مدیر پروژه متروی مشهدگلبهار، پس از گذشت ۷ ماه از آغاز سال ۱۴۰۰ با اضافه‌شدن ۶ کیلومتر دیگر به انجام عملیات زیرسازی این خط ریلی، پیشرفت فیزکی آن به ۳۴ درصد رسیده است.

فقط ۴ درصد پیشرفت قطار مشهد-گلبهار در یک سال!

هر چند که در سال‌های اخیر از سوی مسئولان وعده داده شده است که در صورت تأمین مالی زمان اتمام این پروژه در سال ۱۴۰۲ خواهد بود، اما سرعت کم پروژه که بیشتر به دلیل نبود منابع مالی است، سبب شده تا چشم انداز بهره برداری از این خط ریلی در سال وعده داده شده با توجه به پیشرفت کم فیزیکی پروژه دور از انتظار باشد.

محمد زرافشان در گفتگو با شهرآرا، درباره آخرین وضعیت ساخت قطار مشهدگلبهار گفت: اکنون عملیات ساخت این خط ریلی درحال انجام است و با اجرای رمپ‌های دسترسی، تونل و اجرای ایستگاه گلبهار، این پروژه در مجموع از پیشرفت فیزیکی ۳۴ درصدی برخوردار است.

مدیر پروژه قطار مشهدگلبهار با اشاره به اهمیت ساخت این خط ریلی تصریح کرد: باتوجه به اینکه بخشی از ساکنان شهر جدید گلبهار در مشهد مشغول به کارند، تسهیل در رفت وآمد این شهروندان به ۲ شهر مشهد و گلبهار می‌تواند نقش به‌سزایی در آسایش شهروندان و رونق حضور مردم در گلبهار داشته باشد؛ از همین رو، عملیات اجرایی ساخت قطار مشهدگلبهار به طول ۴۰ کیلومتر از مشهد تا گلبهار و به طول ۴۶ کیلومتر از مشهد به چناران در سال ۱۳۹۱ آغاز شد.

وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات در روند ساخت این خط ریلی افزود: در مسیر اجرایی و ساخت این پروژه مشکلاتی مانند کمبود نقدینگی در کارگاه، شروع عملیات اجرایی مسیر گلبهار به چناران و طولانی بودن فرایند مجوز‌های لازم سبب شد سرعت ساخت این خط ریلی کم شود، اما اکنون آماده ایم در ۳۶ کیلومتر از مسیر عملیات، روسازی را اجرایی کنیم.

زرافشانی درباره مشکلات مربوط به تأمین مالی گفت: باتوجه به اینکه این پروژه در ۳ قطعه و به دست پیمانکاران مختلف درحال ساخت است، برآورد اعتباری متفاوت است، اما درعین حال ما برای سرعت بخشی به روند ساخت این پروژه نیازمند تأمین منابع مالی زیاد هستیم که امیدواریم با حمایت دولت این موضوع برای ما محقق شود.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید گلبهار و مدیر پروژه قطار مشهدگلبهار درباره اقدامات فنی در ساخت این خط ریلی نیز گفت: تا امروز زیرسازی ۳۶ کیلومتر از ۴۰ کیلومتر مسیر طراحی شده در این پروژه انجام شده و اکنون درحال ساخت تونل چهارکیلومتری ابتدای مسیر هستیم و عملیات ساخت ایستگاه گلبهار نیز درحال انجام است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->