پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

پیش‌بینی بورس هفته آخر مهرماه

  • کد خبر: ۸۴۰۱۸
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
پیش‌بینی بورس هفته آخر مهرماه
هفته گذشته در بازار، شاهد افت شاخص کل بودیم و بیشتر گروه‌ها نیز با کاهش قیمت سهام روبه‌رو شدند. با توجه به این وضعیت، بازار سرمایه در هفته آخر مهر چه روندی را طی خواهد کرد؟

به گزارش شهرآرانیوز، بازار سهام روزهای گذشته با افت شاخص کل رو به رو شد و بیشتر گروه‌های بازار با افت قیمت مواجه شدند. حالا با توجه به وضعیت فعلی بازار سرمایه روزهای آینده بورس چگونه خواهد بود؟

یوسف هاشمی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پیش‌بینی بورس در روزهای آینده گفت: به نظر می‌رسد در روزهای آینده تحرکات کلی بازار سرمایه متعادل باشد. زیرا متغیرهای اثرگذار مثل افزایش قیمت جهانی نفت، گاز، کامودیتی‌ها و محصولات غذایی سیگنال‌های مثبتی را به بازار داده‌اند. بر این اساس در روزهای آینده احتمالا گروه‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، فلزات اساسی، بانک، محصولات غذایی و قندی از روند صعودی در بازار برخوردار خواهند بود.

حبیب فرجی دانا، کارشناس بازار سرمایه گفت: مهم‌ترین عاملی که در بازار مهم است انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها است و انتظار انتشار گزارش‌های قابل توجه از شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاهی، سنگ آهنی و سیمانی در بازار وجود دارد.

وی ادامه داد: این گزارش‌ها اگر بهتر از پیش‌بینی‌ها باشند بازار واکنش بهتری خواهد داشت. در گروه پالایشگاهی به انتشار گزارش‌های شش ماهه و سه ماهه نزدیک شدیم و این عامل هم جریان مثبتی را در بازار ایجاد می‌کند.

محمد خبری‌زاد کارشناس بازار سرمایه گفت: هفته آینده با انتشار گزارش‌های شش ماهه روند بازار تا حدی متعادل‌تر شود همچنین در کنار گزارش شرکت‌ها، گزارش شرکت‌های پالایشی‌ هم منتشر می‌شوند و می‌توانند به بازار کمک کنند حالا اینکه جرا هنوز کمکی نکرده‌اند به این دلیل است که هنوز نرخ‌ها در صورت سود و زیانی مشخص نشده‌اند و شفاف‌سازی این شرکت‌ها در هفته‌های گذشته بیشتر مبهم‌سازی بود.

وی در این باره تشریح کرد: فقط سه ماهه این شرکت‌ها اثرگذار نیستند و باید شش ماهه آن‌ها هم منتشر شوند تا تاثیر کامل خود را در بازار بگذارند.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه گفت: این که در روزهای منفی مدام به دنبال عوامل منفی شدن بازار بگردیم یا انتظار روزهای خوش پیاپی داشته باشیم فقط باعث آزار خودمان و دیگران می‌شود. بهتر است فعلا سهامداران حرکتی در معاملات خود انجام ندهند.

وی همچنین پیش‌بینی کرد:  فروختن سهام در قیمت‌های منفی و با ضرر در این شرایط بازار اشتباه است صورت‌های مالی ۶ ماهه خوبی در راه خواهد بود و توصیه می‌شود حداقل تا آن زمان سهامداران در بازار “سهامداری” را مد نظر داشته باشند.

 

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->