آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

آیا باد می‌تواند ویروس کرونا را انتقال دهد؟

  • کد خبر: ۸۴۰۴۴
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
آیا باد می‌تواند ویروس کرونا را انتقال دهد؟
متخصصان موسسه تکنولوژی بمبئی هند: حتی افراد واکسینه شده در فضاهای داخلی ماسک بزنند تا از قرار گرفتن در معرض ویروس و انتقال آن جلوگیری شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نتایج یک مطالعه حاکی از آن است که وقتی شخصی در فضای بیرون سرفه می‌کند، اگر باد در همان جهت سرفه بوزد، ممکن است ذرات ویروس کرونا را سریع‌تر و تا مسافت بیشتری نسبت به شرایط آرام جوّی پخش کند.

متخصصان موسسه تکنولوژی بمبئی هند آزمایشاتی انجام دادند که نشان داد حتی نسیم ملایمی با سرعتی در حدود ۸ کیلومتر در ساعت می‌تواند پخش ذرات ناشی از سرفه را افزایش دهد که در این صورت فاصله اجتماعی را از یک تا دو متر به تقریبا دو تا سه متر، بسته به قدرت سرفه بیشتر می‌کند.

آمیت آگراوال، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: این مطالعه از این جهت اهمیت دارد که به خطر افزایش عفونتی اشاره دارد که "سرفه‌ی هم‌جهت با باد" ایجاد می‌کند.

بر اساس نتایج به دست آمده، توصیه می‌کنیم که در فضای بیرون به خصوص در صورت وزش باد از ماسک استفاده کنید.

با ادامه انتشار سویه دلتا در سراسر ایالات متحده آمریکا، مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها توصیه کرده‌اند که حتی افراد واکسینه شده در فضا‌های داخلی ماسک بزنند تا از قرار گرفتن در معرض ویروس و انتقال آن جلوگیری شود.

به گزارش ایندیپندنت، راهکار‌های دیگری مانند سرفه کردن در آرنج یا برگرداندن سر هنگام سرفه هنوز هم در فضا‌های بیرون باید رعایت شود تا انتقال ویروس کاهش یابد. با این حال، راهکار‌ها در مورد این که مردم در فضای بیرون دقیقا چه نکاتی را باید رعایت کنند هنوز چندان واضح نیست.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->