شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد تمرکز بر حداکثر بهره‌وری منابع آبی موجود برای فضای سبز مشهد در سال ۱۴۰۴
سرخط خبرها

فقط ۱۱۰ کیلومتر آزادراه در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۸۴۲۹۹
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
فقط ۱۱۰ کیلومتر آزادراه در خراسان رضوی
معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی: توسعه شبکه آزادراهی استان در گرو تأمین مالی است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ شبکه راه‌های واقع در استان خراسان‌رضوی با جمعیت بیش از شش‌میلیونی این استان که مقصد سفر بسیاری از ایرانیان است، نه زیبنده ساکنان استان و نه میهمانان و زائران بارگاه رضوی است. از این رو بیش از یک دهه است که پروژه آزادراهی حرم‌تاحرم در دست اجراست و از سویی دیگر سال‌هاست پروژه آزادراه مشهد-چناران-قوچان با روندی کند انجام می‌پذیرد. این ۲ پروژه اینک نیازمند تأمین مالی مناسب دولت و سرمایه‌گذاران این پروژه است تا بتوانند وضعیت آزادراهی استان را از ۱۱۰ کیلومتر کنونی افزایش دهند و سفر به مشهد برای زائران بارگاه رضوی امن‌تر و راحت‌تر شود.

در این‌باره معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرا، درباره آخرین وضعیت توسعه شبکه آزادراهی و بزرگراهی در استان گفت: در حوزه راه‌ها مهم‌ترین موضوع و اولویت ما توسعه راه‌ها در سطح کلان است؛ از این‌رو یکی از اولویت‌های استان توسعه شبکه آزادراهی است.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان با بیان اینکه اکنون طول شبکه آزادراهی استان ۱۱۰ کیلومتر است، افزود: ۲ عملیات بزرگ ساخت آزادراه حرم‌تاحرم و آزادراه مشهد-چناران-قوچان در استان در دست اجراست.

وی درباره وضعیت پروژه آزادراه حرم‌تاحرم گفت: مشارکت ساخت این آزادراه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) است و اکنون برنامه ما ساخت ۲۰۰ کیلومتر این آزادراه در شهر‌های سبزوار و نیشابور است؛ در این راستا در برخی مناطق کار آغاز شده است و امیدوارم قرارگاه هم با تجهیز امکانات و افزایش ماشین‌آلات به ساخت این پروژه سرعت ببخشد؛ هرچند تاکنون ۳۵ کیلومتر این آزادراه در استان به بهره‌برداری رسیده است.

میرجعفریان در ادامه با اشاره به آغاز ساخت ۲۵ کیلومتر از آزادراه مشهدچناران، گفت: ساخت این بخش از آزادراه شمالی استان از سمت مشهد و با مشارکت آستان قدس‌رضوی در دست اجراست؛ برای این پروژه موضوع تملک زمین‌ها مانع اصلی است، اما با رایزنی‌ها و هماهنگی این موانع هم رفع می‌شود تا سرعت کار بیشتر شود.

وی درباره نحوه تأمین مالی این ۲ پروژه، افزود: ما از نظر اجرایی کار اکنون مشکلی نداریم و هم قرارگاه سازندگی و هم آستان قدس‌رضوی توان اجرایی زیادی برای کار دارند و از سویی دیگر در استان نیز هماهنگی‌های لازم برای اجرای بهتر کار انجام می‌شود، اما در موضوع تأمین منابع مالی، چه سهم دولت و چه سهم سرمایه‌گذار، در سرعت‌بخشی به کار تعیین‌کننده است و هنوز سقف مالی ۲ پروژه تعیین نشده است، اما اگر منابع مالی به حد کافی از سوی دولت و سرمایه‌گذاران تأمین شود، می‌توانیم عملیات ساخت این پروژه‌های مهم را سرعت ببخشیم.

معاون استاندار خراسان‌رضوی افزود: ما در سطح کلان و با مسئولان کشوری و وزارت راه‌وشهرسازی برای تأمین مالی این پروژه‌ها بسیار نامه‌نگاری کرده‌ایم و البته آن‌ها هم برای تأمین مالی مناسب در تلاش هستند.

میرجعفریان در ادامه به آخرین وضعیت ساخت بزرگراه‌های استان اشاره کرد و گفت: در حوزه شبکه بزرگراهی، اکنون در خراسان‌رضوی ۱۱۰۰ کیلومتر بزرگراه وجود دارد، اما نیاز به افزایش این شبکه راهی در استان به‌شدت احساس می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه اکنون در استان به ساخت ۲۵۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی نیاز داریم، افزود: خوشبختانه در این راستا اقدامات و پروژه‌های مختلفی در دست اقدام است و مجوز‌ها و ردیف بودجه‌هایی برای افزایش مسیر‌های بزرگراهی گرفته شده و انجام عملیات ساخت بزرگراه در بخش‌هایی از استان هم در دست اقدام است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->