تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار هولناک مسجد موسی بن جعفر تبریز + ویدئو افزایش مبلغ وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان ویدئو | خفگی چوپان همراه با ۱۰۰ رأس گوسفندش در تریلی (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مادران نوزادان نارس بیشتر به فشار خون بالا مبتلا می‌شوند

  • کد خبر: ۸۴۴۲۳
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
مادران نوزادان نارس بیشتر به فشار خون بالا مبتلا می‌شوند
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد، خطر ابتلا به فشار خون بالا در مادرانی که نوزادان نارس به دنیا می‌آورند، در مقایسه با مادرانی که نوزادان خود را به موقع به دنیا می‌آورند، بیش از ۲ برابر است.

به گزارش شهرآرانیوز، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد، خطر ابتلا به فشار خون بالا در مادرانی که نوزادان نارس به دنیا می‌آورند، در مقایسه با مادرانی که نوزادان خود را به موقع به دنیا می‌آورند، بیش از ۲ برابر است.

به نقل از روزنامه دیلی میل، محققان می‌گویند یافته‌های این مطالعه جدید به این معنا است که پزشکان باید زایمان زودرس را به عنوان یک عامل خطر مادام العمر برای ابتلا به فشار خون بالا در زنان و ابتلا به بیماری‌های بعدی قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته قلبی در نظر بگیرند.

محققان در این مطالعه بیش از ۲ میلیون زن سوئدی را برای تقریبا به مدت ۴۵ سال مورد بررسی قرار دادند؛ این کار به محققان اجازه داد تا هم خطر فوری و هم بلند مدت فشار خون بالا را پس از تولد بررسی کنند. نتایج این مطالعه نشان داد زنانی که زایمان زودرس دارند، بعد از یک دهه (۱۰ سال)، ۶۷ درصد بیشتر از زنانی که نوزادان خود را به موقع به دنیا آورده بودند، در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا قرار دارند.

این مطالعه نشان داد، مادرانی که در هفته ۲۲ بارداری زایمان کرده اند، بیش از دو برابر در معرض ابتلا به فشار خون بالا قرار داشتند، اما این خطر برای زنانی که بعد از هفته ۳۷ یا ۳۸ بارداری، زایمان کرده بودند، تنها ۲۶ درصد بود.

محققان در این مطالعه تمامی زنانی که زایمان زودرس داشتند را با زنانی مقایسه کردند که نوزادان خود را سر موقع یعنی در فاصله زمانی میان هفته ۳۹ تا ۴۱ بارداری به دنیا آورده بودند. این مطالعه همچنین نشان داد، زنانی که نوزادان خود را دیرتر یعنی بعد از هفته ۴۲ بارداری به دنیا می‌آورند، با کاهش ۱۴ درصدی خطر ابتلا به فشار خون بالا روبه‌رو هستند.

محققان همچنین متوجه شدند که این افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا برای بیش از ۴۰ سال ادامه داشت. محققان محاسبه کردند که زایمان در هر هفته اضافی بعد از هفته ۲۲ بارداری، خطر ابتلا به فشار خون بالا را به طور متوسط سه درصد کاهش می‌دهد.

هنوز مشخص نیست چرا زنانی که نوزاد نارس دارند، بیشتر مستعد فشار خون هستند. با این حال، مطالعات اخیر نشان داده است که زایمان زودرس می‌تواند باعث التهاب غشای نازکی شود که قلب و عروق خونی را به نام «اندوتلیوم» می‌پوشاند.

التهاب اندوتلیوم می‌تواند عامل ایجاد فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی باشد. این مطالعه جدیدترین مطالعه‌ای است که خطرات زایمان زودرس را بر سلامتی زنان ارزیابی کرده است.

یک بارداری طبیعی ۳۷ تا ۴۲ هفته و به طور متوسط ۴۰ هفته به طول می‌انجامد. بیشتر نوزادان نزدیک زمان تعیین شده و با یک یا دو هفته پس و پیش شدن متولد می‌شوند. زایمان قبل از ۳۷ هفتگی را زایمان زودهنگام می‌نامند.

نوزادان در سه ماه آخر بارداری رشد زیادی می‌کنند و اگر زودتر متولد شوند، با دشواری مواجه می‌شوند. زایمان زودهنگام یکی از دلایل مرگ و میر نوزادان است. نوزادانی که زنده می‌مانند در مقایسه با نوزادان کامل احتمال بیشتری دارد که در طول زندگی خود مشکلاتی مانند تاخیرات رشد، کم شنوایی، نابینایی، بیماری‌های ریوی مزمن و فلج مغزی داشته باشند.

حدود ۲۵ درصد از کودکان نارس (کودکانی که قبل از ۳۲ هفتگی به دنیا آمده‌اند) از آسیب دیدگی بلندمدت رشد مغزی رنج می‌برند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->