سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مداخله در درمان ۲۴۵۱ نوزاد نارس در مشهد

  • کد خبر: ۱۴۸۲۲۵
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
مداخله در درمان ۲۴۵۱ نوزاد نارس در مشهد
جانشین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به غربالگری بینایی نوزادان، از مداخله در درمان نوزادان نارس خبر داد.

دکتر ایوب توکلیان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز عنوان کرد: تمامی کودکان از بدو تولد در مراکز بهداشتی ما تحت غربالگری قرار می‌گیرند که یکی از غربالگری ها، در حوزه بینایی کودکان است.

وی افزود: عموما غربالگری‌های بینایی در سنین ۴ تا ۶ سال و توسط سازمان بهزیستی انجام می‌پذیرد؛ اما غربالگری بهداشتی و درمانی‌ای که تحت نظر وزارت بهداشت انجام می‌گردد، غربالگری بینایی نوزادان نارس است.

توکلیان ادامه داد: نوزادان نارس در معرض آسیب شبکیه چشم قرار دارند و از آنجا که نمی‌توانند با والدین ارتباطی بگیرند، این امکان وجود دارد که پدر و مادر متوجه امر نابینایی فرزند خود نشوند؛ بنابراین دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمامی نوزادان نارس غربالگری می‌شوند و در صورت نیاز، مداخله در درمان آغاز خواهد شد.

وی اشاره کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۵۱ نوزاد نارس در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) غربالگری بینایی شدند که از این تعداد، ۱۸ مورد لیزردرمانی و ۲۶۳ مورد نیز تزریق درون چشم یا ROP دریافت کرده اند و خوشبختانه آمار نابینایی نوزادان نارس در مشهد تقریبا به صفر رسیده است.

 

 

رفع مشکل تعارض خدمات گردشگری سلامت در خراسان رضوی

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به خبرنگار شهرآرانیوز در مورد تعارض خدمات گردشگری سلامت در این شهر میان دانشگاه و اداره کل میراث فرهنگی گفت: مشکل تعارض خدمات در سطح وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت وجود داشته است و همچنان نیز گاهی مشکلات بین دستگاهی وجود دارد؛ این در حالی است که ما در خراسان رضوی موفق به برطرف کردن این مشکل شده ایم.

دکتر داوود خوش شکن افزود: اکنون در مشهد ۳۷ مرکز درمانی دارای مجوز گردشگری سلامت فعال هستند که ۲۰ بیمارستان دولتی و خصوصی، ۳ مرکز جراحی‌های محدود و ۱۵ درمانگاه تخصصی به بیماران خارجی خدمت رسانی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: شرایط تمدید پروانه گردشگری سلامت تمامی مراکز مذکور به صورت سالانه بررسی می‌گردد و اگر ضوابط اخذ پروانه رعایت نشود، این پروانه لغو خواهد شد که در سال جاری، تنها ۲ مرکز موفق به اخذ مجدد پروانه کاری نشدند.

خوش شکن خاطرنشان ساخت: در مشهد، تمامی خدمات هتلی و پروازی با معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و خدمات درمانی برعهده ماست. این امر کمک می‌کند تا واسطه‌های غیرقانونی، هم در زمینه درمان و هم خدمات گردشگری از چرخه فعالیت سالم گردشگری سلامت حذف شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->