آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

وقتی دندان‌درد داریم، چه بخوریم؟

  • کد خبر: ۸۴۴۹۲
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
وقتی دندان‌درد داریم، چه بخوریم؟
دندان درد به خاطر واکنشی که اعصاب موجود در فضای مغز دندان نسبت به محرک‌ها نشان می‌دهند، ایجاد می‌شود و شدت آن به نوع و شدت عامل تحریک‌کننده بستگی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، از بدترین درد‌هایی که می‌توانید از لحاظ جسمی تجربه کنید، دردی است که به دهان و دندان مربوط می‌شود. زخم‌های دهان و دندان علاوه بر این که دردناک هستند در نحوه صحبت کردن، خوردن و نوشیدن شما نیز تاثیر می‌گذارند. تنها راه حل می‌تواند درمان دندان درد و یا بی حسی درد باشد. گذشته از روش‌های دندان پزشکی و دارو ها، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید میزان درد را کاهش دهید.

چه عواملی سبب دندان درد می‌شوند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که سبب دندان درد می‌شود که می‌تواند به دلیل حفره یا آبسه دهان باشد. روش‌های دندان پزشکی مانند پروفلاکسی دهانی (تمیزکردن دندان) نیز می‌توانند دندان‌ها را فوق العاده حساس کنند. در دوره بهبودی پس از کشیدن دندان و جراحی نیز درد دندان احساس می‌شود.

درد دندان در اثر التهاب قسمت مرکزی دندان به نام پالپ ایجاد می‌شود. التهاب و عفونت لثه نیز می‌توانند سبب درد شوند، زیرا هنگامی که لثه‌های شما ملتهب یا تحریک می‌شوند به طور خودکار بر دندان‌ها تاثیر گذار خواهند بود.

علائم متداول دندان درد:

هنگامی که لثه‌ها ملتهب یا متورم شوند دندان درد بلافاصله تجربه می‌شود. سر درد و تب نیز ممکن است به همراه دندان درد رخ دهند.
ممکن است در دهان مزه بدی احساس کنید که احتمالا از دندان خراب ناشی می‌شود.
هنگام جویدن نیز به مشکل خواهید خورد به خصوص هنگامی که غذا‌های گرم و یا نوشیدنی سرد مصرف می‌کنید.
هنگامی که متوجه این علائم شدید و ماندگار شدند به یک دندان پزشک مراجعه کنید.

تغذیه هنگام دندان درد

زمانی که به دندان درد مبتلا شدید خوردن برخی خوراکی‌ها غیر ممکن می‌شود، اما با این وجود نباید خودتان را از خوردن غذا نیز محروم کنید. در این مواقع توصیه می‌شود غذا‌های خاصی را مصرف کنید.
به طور کلی، غذا‌های نرم که باعث تحریک بیشتر لثه و دندان نمی‌شوند و هیچ گونه حساسیت دندانی را تشدید نمی‌کنند مناسب هستند.
غذا‌هایی که می‌توانید دراین شرایط مصرف کنید عبارتند از:

پوره سیب زمینی

پنیر کاتیج

جو دوسر

میوه‌های نرم

ژلاتین، پودینگ و کاسترد

اسموتی و میلک شیک

هر غذای نرمی که نه خیلی گرم باشد و نه خیلی سرد

اسموتی

به محض این که جویدن و بلعیدن ممکن شد می‌توانید غذا‌هایی که اسیدی و شیرین نیستند را مصرف کنید و توجه کنید که دردی را تجربه می‌کنید یا خیر.

غذا‌هایی که هنگام دندان درد باید از مصرف آن‌ها اجتناب کنید:

اگر دندان درد دارید باید از خوردن غذا‌هایی که سبب تشدید درد دندان می‌شوند خودداری کنید، زیرا ممکن است جویدن را به چالش بکشند.

این غذا‌ها عبارتند از:

میوه‌های مرکباتی، چون پرتقال و گریپ فروت

غذا‌های شور و ادویه دار

سبزیجات خام

گوشت

گرانولا

گوشت

شما باید از غذا‌هایی که جویدن آن‌ها دشوار است دوری کنید. غذا‌های اسیدی، تند و شور ممکن است سبب التهاب بیشتر لثه‌ها شوند و همچنین از شستشوی دهان با دهانشویه‌ای حاوی الکل خودداری کنید.

منبع: کارگر آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->