فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت
سرخط خبرها

بعد از جراحی دندان چه غذا‌هایی بخوریم؟

  • کد خبر: ۸۴۶۷۷
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
بعد از جراحی دندان چه غذا‌هایی بخوریم؟
مراقبت از دندان پس از جراحی به خصوص کشیدن دندان بسیار مهم و حساس است، به همین جهت پزشک‌ها دسته‌هایی از خوراکی‌ها و غذا‌ها را منع کرده اند مانند انواع خوراکی‌های تند چراکه این نوع از خوراکی‌ها به عصب دندان آسیب می‌زند.

به گزارش شهرآرانیوز، در این گزارش به چند مورد از خوراکی‌هایی اشاره شده است که خوردن آن‌ها پس از جراحی دندان نه تنها به ناحیه جراحی شده آسیبی وارد نمی‌کند بلکه برای بهبود آن نیز موثر است:

۱. ماست یونانی

ماست یونانی نسبت به دیگر ماست‌ها غنی‌تر است و پروتئین بالاتری نیز دارد به همین علت خوردن آن با مقداری مربا و موز له شده می‌تواند ترکیب بسیار خوبی برای بهبود خراش‌های بر روی دندان و لثه بعد از جراحی باشد.

۲. تخم مرغ همزده

یک یا دو تخم مرغ خام را در یک ظرف به هم زده و با مقدار کمی روغن زیتون آن را بپزید. این خوراکی علاوه بر این که تاحدودی می‌تواند گشنگی را بر طرف کند، باعث می‌شود تا درد‌های ناشی از جراحی در مدت کوتاهی از بین برود.

۳. پودینگ

پودینگ یک خوراکی نرم است و خوردن آن به جویدن احتیاجی ندارد همچنین مواد غذایی مناسبی نیز در آن وجود دارد. البته تهیه پودینگ برای فردی که دندان درد دارد ممکن است دشوار باشد به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که پیش از مراجعه برای جراحی دندان تهیه شود یا آن را به صورت آماده خریداری کنید.

۴. کیک

البته مصرف کیک برای سلامت دندان‌ها پیشنهاد نمی‌شود، اما در صورتی که به این خوراکی علاقه دارید و بعد از جراحی دندان میل به خوردن وعده غذایی ندارید، کیک می‌تواند جایگزین مناسبی باشد. یکی از مزیت‌های کیک این است که در بسیاری از نانوایی‌ها و سوپر مارکت‌ها با مزه و اندازه‌های مختلف وجود دارد و تهیه آن بسیار راحت است.

۵. حمص

حمص یک دسر عربی است که در ایران به ندرت پیدا می‌شود، اما تهیه آن در خانه کار سختی نیست. این خوراکی به شکل خامه است و خوردن آن برای فردی که جراحی دندان انجام داده، بسیار ساده است همچنین این خوراکی با نخود، روغن زیتون و ارده تهیه می‌شود که هر کدام ارزش غذایی زیادی دارند.

۶. سوپ له شده

پیشنهاد می‌شود که پس از انجام جراحی دندان به سراغ سوپ بروید البته قبل از خوردن حتما آن را با گوشت کوب برقی له کنید که به دندان شما آسیب وارد نکند. بهتر است در سوپ خود از خامه، جوز هندی و کلم بروکلی استفاده کنید.

۷. پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی علاوه بر اینکه خوردن آن برای یک فردی که درد دندان دارد راحت است، مواد غذایی زیادی هم دارد و شما را از گرسنگی دور می‌کند. همچنین برای اینکه از این خوراکی لذت ببرید، هنگام له کردن از خامه یا کره بادام زمینی استفاده کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->