سرقت مسلحانه از شعبه بانک سپه در خیابان مطهری مشهد + جزئیات (۸ شهریور ۱۴۰۳) مصرف سوسیس و کالباس خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد کلید حفظ آرامش در زندگی مشترک چیست؟ ایجاد ۱۱ حلقه امنیتی اطراف حرم امام‌رضا(ع) | تمامی دستگاه‌های نظامی و امنیتی در مشهد آماده‌باش هستند سوء‌تغذیه، هشت استان کشور را تهدید می‌کند برای حفظ سلامتی خود شکلات تلخ بخورید زلزله شدید در پاکستان + جزئیات (۸ شهریور ۱۴۰۳) روایتی از انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ٨ شهریور ١۴٠٣) | تداوم وزش باد و افزایش تدریجی دما در استان در اربعین ۱۴۰۳، بیش‌از ۳ میلیون خدمت درمانی ارائه شد | گرمازدگی؛ شایع‌ترین مشکل زائران مقتول ۱۳ ساله با پای خودش به اداره پلیس تهران مراجعه کرد توصیه به مبتلایان میگرن: این نوع پنیر را مصرف نکنید چگونه روابط دوستانه را مستحکم‌تر کنیم؟ اولین انتصابات وزیر آموزش‌وپرورش در وزارت‌خانه متبوعش ممنوعیت تردد موتورسیکلت در محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس از امروز (۸ شهریور ۱۴۰۳) تا دهم شهریور اعتراض دانش‌آموزان به آزمون فرهنگیان | والدین دانش‌آموزان خواستار اعلام کارنامه سبز پذیرفته‌شدگان هستند خراسان رضوی، دومین مصرف‌کننده فرآورده‌های خونی در کشور زادآوری؛ آرزویی که همچنان بر کاغذ می‌ماند! قتل مرد جوان توسط همسر یا باجناق | زوایای جدید از پرونده مرد جوانی که جسدش در حاشیه خیابان شفا مشهد رها شده بود سرطان ریه؛ پنجمین سرطان شایع در ایران | واکسن سرطان ریه چه زمانی به ایران می‌رسد؟
سرخط خبرها

برگ سبز، سند خودرو است؛ هیچ شبه‌ای در مورد سند خودرو وجود ندارد

  • کد خبر: ۸۴۵۸۵
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
برگ سبز، سند خودرو است؛ هیچ شبه‌ای در مورد سند خودرو وجود ندارد
نماینده مجلس در واکنش به حواشی ایجاد شده درباره نقل و انتقال سند خودرو و بلاتکلیفی مردم در این رابطه، گفت: بر اساس نامه کمیسیون اصل ۹۰، دادستان نظر رسمی دستگاه قضایی را اعلام کرده که طبق آن برگ سبز خودرو حکم سند رسمی را دارد و نیازی به حضور در دفاتر اسناد رسمی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، علی خضریان افزود: در بحث برگ سبز خودرو با وجود اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی شناسنامه مالکیت خودرو را صادر می‌کند و درباره شبهه‌های مطرح شده نیز نظر دادستان و رای دیوان عدالت اداری صریحا اعلام شده، اما جای تعجب دارد چرا برخی‌ها همچنان می‌خواهند در رابطه با این موضوع مقاومت کنند؟ البته پاسخ روشن است درآمد هنگفتی از بابت معاملات خودرو نصیب محضرخانه‌ها می‌شود، اما نباید به خاطر حفظ درآمد عده‌ای، هزینه اضافی و بروکرواسی اداری مازاد به مردم تحمیل شود.

خضریان ادامه داد: البته این اختیار هم از شهروندان گرفته نشده که در صورت نیاز نقل و انتقال سند خودرو را از طریق دفاتر اسناد رسمی هم انجام دهند، ولی الزامی برای آن وجود ندارد و قانون هم در این خصوص صراحت دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مدافع حقوق مردم باشیم، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا بروکراسی‌های مازاد را به نفع مردم کم کرده و هزینه‌های مردم را در حوزه نقل و انتقال سند خودرو کاهش دهیم که برگ سبز در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد. البته نیروی انتظامی هم باید فرایند فک پلاک را برای مردم تسهیل کند تا مشکلات مردم در آن قسمت نیز کمتر شود.

این نماینده مجلس توضیح داد: طبق قانون، همانطور که دفاتر اسناد رسمی می‌توانستند نقل و انتقال سند خودرو را انجام دهند، نیروی انتظامی هم می‌تواند از طریق صدور برگ سبز این کار را انجام دهد پس اگر کسی یا کسانی فکر می‌کنند که نیاز به شفاف‌تر شدن این موضوع است، می‌توانند از مجلس استفساریه درخواست کنند؛ در غیر این صورت این قانون برای مردم شفاف شده و نظر دادستان نیز به طور رسمی اعلام شده است.

منبع: ایران جیب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->