آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

شرط بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور و ماشین تا ۶ آبان ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۸۴۶۴۲
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
شرط بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور و ماشین تا ۶ آبان ۱۴۰۰
اگر بیمه‌نامه شخص ثالث خود را پرداخت یا تمدید نکرده‌اید و جریمه‌ای شامل حالتان شده است، در فرصت طلایی پیش رو امکان بخشیدگی وجود خواهد داشت.

گزارش آگهی

اگر بیمه‌نامه شخص ثالث خود را پرداخت یا تمدید نکرده‌اید و جریمه‌ای شامل حالتان شده است، در فرصت طلایی پیش رو امکان بخشیدگی وجود خواهد داشت. فرقی ندارد که خودرو یا موتورسیکلت داشته باشید. اگر شرایط بخشیده شدن را داشته باشید، دیگر هزینه اضافه‌ای را پرداخت نخواهید کرد؛ اما چگونه؟ این سؤال خیلی از رانندگان خودروها و راکبان موتورسیکلت‌هاست.

جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه موتوری زمینی به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ناشی از تحریم‌های ظالمانه و پاندمی ویروس کرونا) و در راستای ترویج فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای همچنین به مناسبت حلول ماه ربیع الاول و هفته وحدت تا ۶ آبان ماه سال جاری بمدت 10 روز بخشوده می‌شود.

لازم به ذکر است این بخشودگی شامل افرادی می‌شود که بیمه نامه یک ساله خریداری کنند.خوشبختانه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث از تا ۶ آبان بخشیده شده است و همه رانندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. حال می‌خواهیم بدانیم بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟

بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای است که همه خودروها و موتورسیکلت‌ها باید به اجبار داشته باشند. این نوع بیمه خسارت‌های مالی و جانی وارد شده به شخص ثالث را تا سقف تعیین شده در بیمه‌نامه تحت پوشش قرار می‌دهد. در حقیقت، خسارت‌هایی که از طرف راننده مقصر به مال شخص ثالث وارد شود یا فردی فوت کند یا اینکه باعث معلولیت و ازکارافتادگی او شود، جبران خواهند شد.

با توجه به اینکه این بیمه اجباری است و خسارت وارد شده به مال و جان شخص ثالث را تحت پوشش قرار می‌دهد، داشتن چنین بیمه‌ای بیش از همه‌چیز ضروری خواهد بود. با خرید بیمه‌نامه شخص ثالث از یک شرکت معتبر حداقل خیالتان از بابت پوشش دهی حوادث و اتفاقات ناگوار راحت خواهد بود.

شرط بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور و ماشین تا ۶ آبان ۱۴۰۰

پوشش‌های بیمه شخص ثالث، خسارات جانی و مالی را جبران می‌کند.

قیمت بیمه شخص ثالث خودرو چگونه محاسبه می‌شود؟

نرخ پایه بیمه شخص ثالث بر مبنای دیه کامل انسان در ماه محرم مشخص می‌شود. البته حداقل و حداکثر حق بیمه شخص ثالث را بیمه مرکزی بر اساس نرخ دیه و تعداد سیلندر خودرو هر سال به شرکت‌های بیمه اعلام می‌کند. شرکت‌های بیمه حق دریافت مبلغ کمتر از حداقل تعیین شده را ندارند. در سال 1400، میزان دیه در ماه حرام برابر با 640 میلیون تومان و در ماه غیر حرام برابر با 480 میلیون تومان اعلام شده است.

کاربری خودرو

کاربری خودرو نشان دهنده میزان احتمال ریسک بروز حادثه آن حین رانندگی است. خودروهایی نظیر تاکسی‌ها یا خودروهای آموزش رانندگی به دلیل ذکر شده بیشتر در معرض حوادث رانندگی هستند و بیمه‌گزاران این خودروها، باید حق بیمه شخص ثالث بیشتری پرداخت کنند.کاربری‌هایی که باعث افزایش حق بیمه شخص ثالث می شوند:

  • آمبولانس
  • آتش‌نشانی
  • تاکسی درون شهری و برون شهری
  • بارکش
  • کاربری صنعتی

جریمۀ دیرکرد بیمه‌‍ شخص ثالث

دیرکرد در تمدیدی بیمه شخص ثالث جریمه دیرکرد و افزایش قیمت بیمه شخص ثالث را در پی دارد. این خسارت دیرکرد به صورت روزشمار محاسبه شده و به حق بیمه با توجه به نوع خودرو افزوده می‌شود. اگر مدت اعتبار بیمه نامه شخص ثالث منقضی شده‌ باشد و حادثه دارای خسارت مالی یا جانی رخ دهد، بیمه‌گر تعهدی در قبال پرداخت خسارت ندارد و خود شخص مالک خودرو یا وسیله نقلیه زمینی باید خسارت را پرداخت کند.

هر ساله در موقعیت‌های خاص، بیمه مرکزی طرح‌های بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را تصویب می‌کند. در سال ۱۴۰۰، این سازمان در جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر از آسیب­های اجتماعی (به دلیل شرایط اقتصادی ناشی از تحریم­های ظالمانه و پاندمی کرونا) و در راستای ترویج فرهنگ بیمه­ای و افزایش ضریب نفوذ بیمه­ای و به مناسبت حلول ماه ربیع الاول و هفته وحدت، ۱۰۰% مبلغ جریمه بیمه‌گزاران و رانندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه از ۱۷ مهر الی پایان ۶ آبان ۱۴۰۰ به مدت ۲۰ روز در صورت خرید بیمه نامه با مدت اعتبار یک ساله مورد بخشودگی قرار می­گیرند.

این طرح با نظر به موافقت رئیس محترم وقت مجمع تامین خسارت بدنی و پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی در تاریخ ۶ مرداد ۱۴۰۰ تصویب شده است. این بخشودگی در خصوص جریمه بند “ب” ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث صورت می گیرد و دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی شامل خودرو و موتور در صورت خرید بیمه نامه یکساله از پرداخت جریمه، معاف خواهند شد. ما مطالعه  بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را به شما پیشنهاد می‌کنیم که  بتوانید از فرصت طلایی 20 روزه پیش رو برای پرداخت جریمه دیرکرد هنگام تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث خودرو یا موتور استفاده نمایید.

شرط بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور و ماشین تا ۶ آبان ۱۴۰۰

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو و موتور بخشوده شد!

میزان پوشش مالی بیمه ثالث

هر سال، کمترین و بیشترین میزان پوشش مالی بیمه های شخص ثالث ماشین از جانب بیمۀ مرکزی تعیین می گردد اما بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، پوشش مالی بیشتری دریافت کند.

تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو

در صورتی که در مدت بیمه‌نامه، بیمه‌گزار از بیمه‌گر خسارتی را دریافت نکند، در هنگام تمدید به او تخفیف تعلق خواهد گرفت. هرچه تعداد سال‌های دریافت نکردن خسارت بیشتر شود، میزان درصد تخفیف در سال‌های بعد افزایش خواهد داشت.

بیمه شخص ثالث موتور چیست؟

بیمه شخص ثالث موتور با خودرو یکسان است و خسارت‌های وارد شده مالی و جانی به شخص ثالث را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیمه شخص ثالث موتور سه خسارت را تحت پوشش قرار می‌دهد که شامل موارد زیر است:

  • در صورتی که به وسیله شخص ثالث (غیرمقصر) خسارت مالی وارد شود؛
  • در صورتی که به جان شخص ثالث خسارت وارد شود. خسارت جانی شامل فوت شخص، ازکارافتادگی و همچنین نقص عضو است.
  • در صورتی که به خود راکب هم خسارت جانی وارد شود، شرکت بیمه‌گر به او غرامت خواهد پرداخت.

عوامل تعیین قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

قیمت بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت بر اساس عوامل زیر تعیین خواهد شد:

  • نوع پوشش انتخابی بیمه شخص ثالث موتور توسط راکب
  • سال تولید موتورسیکلت
  • تعداد سیلندرها

شرط بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور و ماشین تا ۶ آبان ۱۴۰۰

هرچه تعداد سیلندرها بیشتر شود، قیمت بیمه موتور به همان اندازه افزایش می‌یابد.

  • نوع و ساختار موتور: موتورسیکلت‌های برقی و دنده ای نرخ بیمه های متفاوتی دارند.با بالاتر رفتن قدرت موتورسیکلت و بزرگتر شدن سایز آن ، هزینه بیمه شخص ثالث آن نیز افزایش خواهد یافت. دو عامل یاد شده تعیین کننده مبلغ حق بیمه پایه موتورسیکلت هستند.

 

  • تخفیف عدم خسارت بیمه موتورسیکلت : تخفیف هایی که به موتورسوارانی تعلق می گیرد که از خسارت های بیمه نامه شخص ثالث خود در سال های قبل استفاده نکرده باشند.میزان سقف تخفیف عدم خسارت 70 درصد درنظر گرفته شده است.

 

  • جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت : عامل دارای تاثیر غیرمستقیم بر نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت است که در صورت دیرکرد بیمه کردن موتورسیکلت بعد از سررسید بیمه شخص ثالث به آن تعلق می‌گیرد.

با توجه به الزام قانونی بیمه شخص ثالث، موتورسواران عزیز می‌توانند برای خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث موتور به لینک زیر مراجعه نمایند:

https://bimeh.com/thirdpartyMotor

 

چگونه از بخشودگی جرائم دیرکرد برای تمدید یا خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خودرو یا موتور استفاده کنیم؟

برای اینکه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث شامل حال شما نشود، بهترین راه تمدید قرارداد قبل از اتمام مدت زمان است؛ اما به هر حال شرایطی پیش می‌آید که مالک وسیله نقلیه نمی‌تواند در زمان مشخص شده، بیمه‌نامه خود را تمدید کند. بیمه مرکزی هرسال در زمان‌های خاصی اقدام به بخشیدن جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث می‌کند.

بیمه مرکزی در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و در ترویج فرهنگ بیمه‌ای و همچنین به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت، از تاریخ 17 مهر تا 6 آبان، 100% جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث را مورد بخشودگی قرار داد. البته این به شرطی است که بیمه‌نامه یکساله خریداری شود.

شرط بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور و ماشین تا ۶ آبان ۱۴۰۰

خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث

بیمه دات کام، اولین سامانه برخط دارای مجوز بیمه مرکزی برای  انواع بیمه از جمله انواع بیمه خودرو و موتور دارای سیستم فروش آنلاین انواع بیمه شخص ثالث است. در صورتی که هنوز شما بیمه‌نامه شخص ثالث خودرو یا موتور را تمدید نکرده‌اید، می‌توانید در فرصت 17 مهر تا 6 آبان بیمه شخص ثالث  به‌صورت کاملاً اینترنتی بیمه‌نامه خودرو یا موتور خود را در سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین  bimeh.com خریداری کنید،  بدون اینکه جریمه شوید! در صورت داشتن ابهام و سؤال می‌توانید از طریق درگاه‌‌های ارتباطی زیر با کارشناسان بیمه دات کام تماس بگیرید:

سایت بیمه: https://bimeh.com/

 

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: 0214372

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->