کتاب جان پدر کجاستی؟ با ۱۲۰ شعر منتشر شد

  • کد خبر: ۸۴۸۸۱
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کتاب جان پدر کجاستی؟ با ۱۲۰ شعر منتشر شد
محمدکاظم کاظمی شاعر و پژوهشگر افغانستانی خبر از انتشار کتاب «جان پدر کجاستی؟» داد؛ کتابی که به یاد شهدای حمله تروریستی دانشگاه کابل منتشر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛۱۲ آبان ۱۳۹۹ بود که نیرو‌های وابسته به شاخه خراسان‌داعش با حمله به دانشگاه کابل جان ۲۲ نفر را گرفتند و ۴۰ دانشجوی دیگر در این حمله زخمی شدند.

در همان روز‌ها این حمله با واکنش‌های زیادی در داخل افغانستان و خارج از این کشور همراه شد و پیامک پدر یکی از دختران دانشجو که برای دخترش نوشته بود: «جان پدر کجاستی؟» باعث تولید محتوا‌های فرهنگی و هنری در افغانستان و خارج از این کشور شد.

همان روز‌ها شهرداری تهران با اجرای نورپردازی بر روی برج آزادی جان پدر کجاستی؟ را در حافظه تاریخی تهران ثبت کرد و شاعران ایرانی و افغانستانی زیادی با همین مضمون شعر‌هایی سرودند که با استقبال زیادی همراه شد.

اواخر آبان ماه سال گذشته «محمدکاظم کاظمی» شاعر و پژوهشگر نام آشنای افغانستانی از تلاش برای چاپ مجموعه شعری با نام «جان پدر کجاستی؟» خبرداد و «زهرا حسین‌زاده» غزل‌سرای افغانستانی که سال‌هاست در مشهد زندگی می‌کند، مسئولیت جمع‌آوری آثار و پیگیری کار‌های مربوط به چاپ کتاب را برعهده گرفت.

حالا استاد محمدکاظم کاظمی با انتشار خبری در کانال تلگرامی خود نوشت:

«کتاب «جان پدر کجاستی؟» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.»

او در ادامه توضیح داده است:

«این کتاب گزیده‌ای از شعر‌هایی است که برای واقعه تروریستی آبان ۱۳۹۹ دانشگاه کابل سروده شد. واقعه‌ای که عبارت «جان پدر کجاستی؟» آن برجسته شد. کتاب به کوشش زهرا حسین‌زاده و زیر نظر شورایی مرکب از خلیل‌ا... افضلی، عصمت الطاف، شادروان محمدسرور رجایی، محمدکاظم کاظمی، شوکت‌علی محمدی شاری و ابوطالب مظفری منتشر شده است. در این کتاب آثاری قریب به ۱۲۰ شاعر فارسی‌زبان را می‌خوانیم، از جمله عبدالغفور آرزو، زینب بیات، زهرا حسین‌زاده، مهتاب ساحل، محمدشریف سعیدی، سهراب سیرت، محمدرضا شفیعی کدکنی، احمد شهریار، عبدالحمید ضیایی، افشین علا، ضیا قاسمی، محمدکاظم کاظمی، عبدالجبار کاکایی، ابوطالب مظفری.
حالا درحالی که داریم به اولین سالگرد حمله ناجوانمردانه دشمنان آزادی و آگاهی نزدیک می‌شویم، «جان پدر کجاستی؟» به بهانه‌ای جدید برای پیوند فارسی‌زبانان دنیا تبدیل شده، بهانه‌ای که می‌تواند، اشتراکات، پیوند‌ها و تاریخ مشترکمان را به ما یادآوری کند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->