سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

عوارض واکسیناسیون در کودکان و نوجوانان تا ۴۸ ساعت طبیعی است

  • کد خبر: ۸۵۰۰۲
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳
عوارض واکسیناسیون در کودکان و نوجوانان تا ۴۸ ساعت طبیعی است
معاون اجرایی حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: واکسن کرونا به دلیل ایجاد انتی بادی در بدن، بعد از تزریق علائمی از خود بروز می‌دهد که این عوارض در کودکان و نوجوانان تا ۴۸ ساعت طبیعی است و بیش از آن باید برای درمان به پزشک مراجعه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون اجرایی حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: واکسن کرونا به دلیل ایجاد انتی بادی در بدن، بعد از تزریق علائمی از خود بروز می‌دهد که این عوارض در کودکان و نوجوانان تا ۴۸ ساعت طبیعی است و بیش از آن باید برای درمان به پزشک مراجعه کرد.

دکتر مجید جعفری نژاد، با اشاره به اینکه وجود برخی از عوارض واکسیناسیون در تمام گروه‌های سنی امری طبیعی و به دلیل تولید آنتی بادی در بدن است، خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان نیز ممکن است بعد از واکسیناسیون با علائمی مانند تب، بی حالی، سردرد و احساس کوفتگی در بدن روبرو شوند.

وی ادامه داد: وجود این علایم تا ۴۸ ساعت طبیعی است، اما اگر بیش از این مدت فرد احساس بیماری داشت باید به پزشک معالج مراجعه کند، زیرا احتمال همزمانی دو کرونا و یا ابتلا به بیماری دیگری وجود دارد.

دکتر جعفری نژاد با بیان اینکه اگر علایم با مصرف مایعات و استراحت رو به بهبودی نرفت بعد از ۴۸ ساعت باید به پزشک مراجعه شود، ابراز کرد: کودکان و نوجوانانی که دچار بیماری‌هایی مانند نقص سیستم ایمنی بدن و یا بیماری‌های تنفسی هستند باید قبل از واکسیناسیون با پزشک معالج خود مشورت کنند.

وی گفت: در حال حاضر واکسیناسیون برای کودکان و نوجوانان دانش آموز در مراکز تجمعی آموزش و پرورش و برای سایر افراد در مراکز تجمعی واکسیناسیون سطح شهر انجام می‌شود.

دکتر جعفری نژاد ابراز کرد: کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال می‌توانند برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.

منبع: وبدا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->