مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

خراسان‌رضوی؛ محور توسعه ایران

  • کد خبر: ۸۵۰۰۵
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
خراسان‌رضوی؛ محور توسعه ایران
هشتمین استاندار خراسان رضوی پنجشنبه شب به طوررسمی کار خود را از جوار بارگاه ملکوتی ثامن الائمه (ع) آغاز کرد.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ هشتمین استاندار خراسان رضوی درحالی پنجشنبه شب به طوررسمی کار خود را از جوار بارگاه ملکوتی ثامن الائمه (ع) آغاز کرد که انتظار می‌رود با توجه به شناختی که از شبکه مشکلات و مسائل خراسان رضوی دارد، بتواند موانع موجود در مسیر توسعه این استان را برطرف کند؛ نکته‌ای که وزیر کشور نیز در مراسم معارفه یعقوبعلی نظری به عنوان استاندار جدید خراسان رضوی بر آن تأکید کرد و گفت: دولت باید در این استان کار کند؛ اقداماتی نظیر ایجاد قطار پرسرعت و ارائه تسهیلات ضروری است.

احمد وحیدی در مراسم تودیع و معارفه استانداران خراسان رضوی که با حضور نماینده، ولی فقیه، شهردار مشهد و مسئولان استانی و محلی برگزار شد، بیان کرد: خراسان رضوی با توجه به نام درخشان و بلندش و با وجود ظرفیت هایش باید برای اداره دیگرنقاط کشور نیز کمک کند. البته باید به توازن در توسعه و توزیع امکانات در استان نیز توجه شود. باید با امام رضا (ع) عهد ببندیم که همه مشکلات زائران را رفع کنیم و از خراسان رضوی استانی نمونه بسازیم.

وی افزود: خراسان رضوی استانی الهام بخش برای کل دنیا و محقق کننده آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی است. پس مسئولیت داشتن در این استان بسیار سنگین است. چون هر اقدام مثبتی که در این استان انجام می‌شود، بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری می‌تواند در راستای شکل گیری جامعه اسلامی و در نهایت زمینه ساز ظهور به حساب آید.

وزیر کشور اضافه کرد: به همین جهت کسی که مسئولیت مدیریت این استان را بر عهده می‌گیرد، لازم است بررسی کند که چگونه می‌تواند همه ظرفیت‌های خود را صرف تحقق این هدف کند. جامعه اسلامی، فاقد محرومیت و تبعیض است.

وی با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های زیادی دارد و در حوزه‌هایی نظیر معادن و تعاملات دیپلماتیک نیازمند انجام برخی اقدامات است، بیان کرد: امروز در مراسم تکریم یک سرباز انقلابی و معرفی سرباز دیگری برای انقلاب حضور داریم و به لطف حضرت بقیة ا... (عج) روز‌های خوبی پیش رو خواهیم داشت.

وزیر کشور با بیان اینکه در جامعه اسلامی جایی برای تبعیض، فقر، بی عدالتی و اسراف نیست، گفت: باید برای تحقق زندگی معنوی و مادی خوب و رفع کاستی‌ها عمل کرد تا با گذر از این مسائل، جامعه برای تعالی و رشد دوباره دچار تغییر کیفیت شود.

نیازمند مدیران تحول گرا هستیم

وی با اشاره به اینکه در وضعیتی هستیم که بیش از هر زمان دیگر به وحدت و انسجام نیاز داریم، اظهار کرد: با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب، کشور به مدیران تحول گرا نیاز دارد که به دنبال ساختن آینده باشند. مکتب ما به دنبال تحول و ساختن مردم و جامعه است و دشمنان نیز از همین رویکرد انقلاب می‌ترسند.

وحیدی با تأکید بر اینکه انقلاب در چهل وسومین سالگردش شفاف‌تر از گذشته به پیش می‌رود، افزود: جمهوری اسلامی برای تغییرات مهم و نجات بشریت آمده است و حق نداریم در این مسیر کوچک بمانیم.

وی ادامه داد: حق نداریم کشور را به سویی ببریم که ملت به کفار احساس نیاز کنند. این از بزرگ‌ترین جفا‌هایی است که به ملت خواهد شد. وزیر کشور گفت: برخی می‌گفتند برای ورود واکسن باید فلان مشکل رفع شود. دیدید که این طور نشد، اما اکنون بیش از ۷۰درصد مردم کشور یک دز واکسن را دریافت کرده اند.

خراسان رضوی؛ نیازمند توجه خاص دولت

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد نیز در این مراسم گفت: از دولت انتظار داریم که درباره خصوصیت‌های منحصربه فرد استان توجهی خاصی داشته باشد.

آیت ا... سیداحمد علم الهدی با اعلام اینکه ویژگی‌های این استان ملی است و نباید مانند یک استان معمولی در نظر گرفته شود، افزود: این استان سالانه ۳۰ میلیون زائر داخلی و ۴ میلیون زائر خارجی دارد؛ موضوعی که مدیریت در این استان را حساس می‌کند و نیازمند توجه ویژه دولت است.

وی ادامه داد: مسائل سیاسی، مهاجرت خارجی‌ها به استان، مجاورت با جریان‌های خاص مرزی و مشکلات خاص امنیتی مثل قاچاق موادمخدر موضوع‌های مهم در این استان است.

آرامش بخشی؛ برکات فعالیت‌های دوماهه دولت

وی بیان کرد: فعالیت‌های مجاهدانه کارگزاران اجرایی دولت در این ۲ ماه آثار و برکات درخورتوجهی در کشور داشته است که در آرامش بخشی به مردم مؤثر بوده است. وی با بیان اینکه بی انصافی است اگر بخواهیم دولت را برای تکمیل نشدن مهره چینی‌ها و انتخاب استانداران زیر سؤال ببریم، ادامه داد: شناخت کامل افراد و انتصاب مدیران در جایگاه اصلی خود به زمان نیاز دارد.

آیت ا... علم الهدی با اشاره به اینکه شخصیت فیزیکی دولت در استان‌ها و استاندارانی که انتصاب می‌شوند، متبلور است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت انتصاب استانداران، این اقدام باید با شتاب انجام بگیرد تا اقدامات در استان‌ها جدی‌تر دنبال شود و مشکلات مردم حل شود.

اقدامات جهادی استاندار پیشین دیده شود

نماینده، ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه در این یک سال استان از آثار و برکات وجودی آقای معتمدیان بیشترین استفاده را کرده است، گفت: کار‌های جهادی ایشان به ویژه در خیز پنجم کرونا، درحالی که استان غافل گیر شده بود، درخور قدردانی است.

وی افزود: ایشان در بازه زمانی ویژه‌ای مسئولیت استانداری این استان را به دست گرفتند؛ درحالی که عمر دولت پیشین رو به پایان بود و از هرگونه حمایتی از استاندار مضایقه شد و حتی حاضر نشدند مراسم معارفه جدی برای ایشان برگزار کنند، اما این برادر بزرگوار با روحیه جهادی کار را به دست گرفت و درحالی که اعتبارات یا به کلی از بین رفته بود یا اعتبارات لازم به استان داده نمی‌شد، فعالیت‌های درخورتوجهی انجام داد.

شخصیت جهادی استاندار امتیازی ارزنده است

آیت ا... علم الهدی با قدردانی از هیئت دولت برای دادن رأی اعتماد به سردار نظری به عنوان استاندار خراسان رضوی، گفت: انتخاب ایشان از چند جهت برای ما درخورتوجه است. آن چیزی که نمایندگان ارزشی این استان بر آن تأکید داشتند، مسئله بومی بودن استاندار بود، تا این فرد با شناخت کامل بتواند مدیریت استان را به دست بگیرد، که همه این معیار‌ها در آقای نظری مصداق پیدا کرد. وی با بیان اینکه ایشان به همه خصوصیت‌ها و مسائل اجتماعی استان به طور گسترده وارد شده است، تأکید کرد: این موضوع برای ما آرامش بخش و امیدوارکننده است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: اطلاعات گسترده از استان در کنار شخصیت جهادی و فعالیت‌های اجرایی ایشان در فرماندهی بسیج، به ویژه در دوران شیوع این ویروس منحوس، برای ما امتیازی ارزشمند و ارزنده است. وی با اشاره به اینکه ایشان ابتکارات درخورتوجهی در مهار بحران‌های امنیتی اخیر داشتند که در استان‌های کشور نمونه بود، افزود: بحران‌های امنیتی که در سال‌های گذشته در کشور پیش آمد، در حوزه مسئولیت فرماندهی سپاه نبود، اما آقای نظری در این بحران‌ها نیز اقدامات و ابتکارات درخورتوجهی انجام داد.

عاشق خدمت به این استان هستم

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: وضعیت کنونی بسیار سخت است، اما من عاشقانه این مسئولیت را پذیرفتم و هرگز تشنه قدرت در هیچ عرصه‌ای نبوده ام. من همچنان عاشق خدمت به ویژه در این خطه و این استان هستم.
یعقوبعلی نظری با بیان اینکه اعتقاد دارم با توسل به امام رضا (ع) بسیاری از مشکلات حل شدنی است، افزود: قرار نیست کاری ویژه انجام دهیم. اسلامیت آن چیزی است که در ذات نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد و ما قرار است جمهوریت را پیاده سازی کنیم.

باید موانع را از پیش پای مردم برداریم

نظری افزود: اگر اعتقاد راسخ به حضور مردم داشته باشیم، مشکلات رفع می‌شود. باید موانع را از پیش پای مردم برداریم تا همه بخش‌ها ازجمله بخش اقتصادی فعال شوند. استانداران نیز باید دستگاه‌ها را پشتیبانی و هدایت کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در این استان بعد از وجود حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مزیت‌های بسیار ازجمله مرز، نیروی جوان متخصص و باانرژی در اختیار داریم، بیان کرد: با حضور گسترده مردم و جوانان، زمان زیادی برای روشن شدن افق‌ها و ریل گذاری صرف نخواهیم کرد و در این راستا از بخش‌های مردمی و اقتصادی می‌خواهیم به دنبال ارائه پیشنهاد و برنامه باشند و ما را زیرفشار پیگیری‌های خود قرار دهند.

تلاش برای جلوگیری از موج ششم کرونا

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم در هیچ عرصه‌ای مانند کرونا، بازار، مسائل امنیتی یا موضوع‌های دیگر جامعه و استان دچار التهاب شود، گفت: همچنین نباید با مسائل انفعالی برخورد کنیم. به فضل الهی، با پیشگیری‌های لازم، موج ششم شیوع کرونا را شاهد نخواهیم بود. البته در این راستا کار به دست دستگاه‌های مربوط بهتر پیش خواهد رفت. نظری افزود: ظرفیت‌های اقتصادی معطل مانده را باید فعال کنیم. اگر کارخانه‌ای در بخش صنعتی نیمه فعال یا تعطیل است، ابتدا باید فعال شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مدیریت کشاورزی نیاز به پول ندارد، گفت: پول در حد معمول یک الزام است، اما با همین اقلیم، بارش و سطح زیرکشت باید به هدف افزایش برداشت در واحد سطح دست یابیم.

ظرفیت‌های خوب استان برای سرمایه گذاری

وی افزود: محور بعدی کار‌ها باید بر گسترش فعالیت‌ها متمرکز شود. در این بخش نیاز به سرمایه گذاری جدید داریم که در این زمینه استان ما از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است. نظری ادامه داد: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، از جوانان در عرصه‌های گوناگون استفاده خواهیم کرد. امروز به نیرو‌های جوان با بنیه علمی قوی و روحیه جهادی نیاز داریم.

کم کاری مدیران را تحمل نخواهم کرد

استاندار خراسان رضوی همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: کم کاری یا بدکاری مدیری که مسئولیت قبول می‌کند، به هیچ روی پذیرفتنی نیست؛ بنابراین به نیابت از مردم کم کاری‌ها را تحمل نخواهم کرد. نظری بیان کرد: ما به عنوان نماینده مردم نباید کم کار باشیم و نیز باید تلاشمان در وضعیت کنونی مضاعف و فوق العاده شود؛ بنابراین مدیرانی که به هر دلیل نمی‌توانند این گونه باشند، نباید این جایگاه خدمت را اشغال کنند.

وی در زمینه حمایت از تولید گفت: درصورتی که نیاز به بازسازی فرایند‌ها یا تسهیل اقدامات در بخش تولید باشد، از هیچ کمکی فروگذار نخواهم بود. البته برخی موارد نیز مربوط به پایتخت است، اما درمجموع اگر موانع و چالش‌ها کمتر شود، مردم خود راهشان را در همه عرصه‌ها پیدا می‌کنند.

در خدمتگزاری به مردم استان، بن بستی وجود نداشت

استاندار پیشین خراسان رضوی و استاندار کنونی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها در استان، اعتقاد داشتیم که بن بستی در خدمتگزاری به مردم وجود ندارد. محمدصادق معتمدیان تعامل و همکاری در استان را نعمتی بسیار ارزشمند دانست و افزود: در این یک سال حمایت همه جانبه نمایندگان و مسئولان و مردم را همواره در کنار خود حس کردیم.

وی با بیان اینکه در دوران فعالیتم از ۳۳شهرستان و ۹۰ شهر بازدید کردم و در دیدار چهره به چهره با مردم مشکلات آن‌ها را بررسی کردیم، اظهار کرد: نتیجه این بازدید‌ها و مطالبات مردم، ۱۴۰۰مصوبه بود که بخشی از آن انجام شده و بخشی دیگر ریل گذاری شده است که بی شک با حضور استاندار جدید به نتیجه می‌رسد. معتمدیان افزود: در این مدت بحران‌های امنیتی در مرز استان با توجه به اوضاع ویژه در افغانستان و ممنوعیت بی سابقه‌ای که در استان و کشور در موضوع مقابله با کرونا وجود داشت، توانستیم از این مشکلات عبور کنیم.

خراسان رضوی نیازمند استانداری ویژه

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: خراسان رضوی نیازمند استانداری ویژه است. این استان فقط شامل جمعیت چند شهرستان نیست، بلکه سکان دار این استان استاندار نیمی از مردم ایران است. زیرا سالانه حدود ۳۵ میلیون زائر به این استان رفت وآمد می‌کنند.

حجت الاسلام جواد نیک بین با اشاره به اهمیت مرزی بودن استان افزود: مرز تهدید نیست، بلکه فرصت است. باید به فکر تولید ثروت از مرز‌ها باشیم. وی با بیان اینکه در استان نیاز به وحدت همه جانبه داریم، ادامه داد: وحدت عامل اصلی قدرت است. در کشور اگر قرار باشد قوی باشیم، وحدت می‌تواند ما را قوی کند. نیک بین تأکید کرد: زمانی استان پیشرفت می‌کند که مدیریت قوی در استان با حمایت همه جانبه از پایتخت همراه باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->