همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها!
سرخط خبرها

فرمانده سپاه امام رضا (ع): نباید نگاه بدبینانه به مشارکت مردم در انتخابات داشت

  • کد خبر: ۷۱۹۰۰
  • ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
فرمانده سپاه امام رضا (ع): نباید نگاه بدبینانه به مشارکت مردم در انتخابات داشت
سردار نظری گفت: نباید نگاه بدبینانه و بی‌احترامی به مردم داشت و اینکه مردم در صحنه انتخابات نمی‌آیند، سابقه مردم از خود گذشتگی و راهبردی و دقیق در این بزنگاه‌ها است حتی اگر مشکلاتی هم داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار یعقوبعلی نظری، در گردهمایی اصحاب رسانه  که روز گذشته در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما مسؤولان همیشه از مردم عقب هستیم و معتقدیم اگر زمینه‌های اجرا را در استان با دقت فراهم می‌کردیم و خودمان تحت تأثیر عملیات دشمن قرار نداشتیم قطعاً مشارکت مردم استان بالای ۶۰ درصد بود.



فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه ما مسؤولان حق مردم و نظام را ضایع کردیم، تکمیل کرد: نباید با نگاه بدبینانه و بی‌احترامی به مردم و اینکه مردم نمی‌آیند به مردم نگاه کرد، این یعنی مردم رسالت خود را فراموش کردند، سابقه مردم از خود گذشتگی و راهبردی و دقیق در این بزنگاه‌ها است حتی اگر مشکلاتی هم داشته باشند.



وی افزود: باید رسانه به این موضوع‌ها بپردازند؛ هر جا در هر عرصه و زمینه‌ای، ما از خارج نگاه مبنایی به مردم نگاه کردیم، اشتباه کردیم و نتوانستیم آینده را درست پیش‌بینی کنیم، هرجا مردم احساس کنند پایه‌های اعتقادی آن‌ها در معرض خطر است گسترده حضور پیدا می‌کنند.



سردار نظری ادامه داد: شما اصحاب رسانه بر عرصه‌های مختلف چیره هستید، آنچه در قرن‌های اخیر، حقوق بشر، دموکراسی و آزادی زیاد تکرار می‌شد و غرب مدعی بود که این‌ها در کشور‌های دیگر باید شیوع پیدا کنند، همین کشور‌ها چه اتفاقی در آن در سال‌های اخیر افتاده است؟ مشکل ضمانت است، غرب هیچ ضمانتی ندارد که این واژگان خوب را به عمل برساند.



فرمانده سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: ما نظام اسلامی را به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا در این کشور مستقر کردیم و از برکات آن استفاده می‌کنیم، آنچه که در این نظام وجود دارد دو رکن اساسی است، مردم و اسلام؛ اسلام ضمانت نقش مردم در نظام است. آنان که خود را نماینده جمهوری می‌خوانند متوجه نیستند یا هستند که همان چیزی که غرب می‌خواهد را انجام می‌دهند؟ رابطه مردم و اسلام ناگسستنی است.



وی با تذکر بر اینکه ما نمی‌توانیم ادعای مردمداری داشته باشیم و بخواهیم رکن مربوط به اسلام را نادیده بگیریم؛ ادامه داد: مهم است که ما ضمانت نقش مردم را با آن واژه مردم‌سالاری درون این نظام ببینیم. ضمانت عرضی فایده ندارد، مگر حقوق بشر در غرب اجرا می‌شود؟! خیر؛ قوانین توسط خود قانونگذاران دور زده و نقش می‌شود، اما در جمهوری اسلامی این تضمین در اسلامیت آن است، باید نقش مردم را باور داشته باشم وگرنه حرف است.



سردار نظری بیان کرد: نقش مردم اگر بخواهد ایفا شود باید بر اساس قوانین اسلامی عمل کنیم، هر کجا این کار را نکردیم مردم آسیب دیدند؛ آنچه که مورد بحث است این است که به اسلام عمل نشده و اسلام مظلوم قرار گرفته، من مسؤول اگر طبق اسلام عمل کنم دیگر فساد و ضایع کردن حق مردم وجود ندارد.



فرمانده سپاه امام رضا (ع) متذکر شد: انتخابات تمام شد و از منظر‌های مختلف به این موضوع نگاه می‌شود و معتقد هستم که آفت نگرش، نگرش فردی و برای نفع شخصی است، اگر اینگونه نگاه نکنی مشکلی پیش نمی‌آید؛ اگر همه مجاهدت‌ها در دست ماست، اگر به اسلامیت در جامعه بپردازیم حقوق مردم تضمین می‌شود.



وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم کار رسانه‌ای کنیم باید نقش مردم را برجسته کنیم و به موضوعات درست نگاه کنیم، تاکید کرد: باید از دریچه اسلام به موضوعات نگاه کنیم، آنچه در این نظام مظلوم واقع شده و محل ضربه به این نظام، اسلام است، منیّت در رقابت و تلاش‌ها اشتباه است.



سردار نظری گفت: در رابطه با انتخابات ضمن اینکه از تلاش تمام شما تشکر می‌کنم، از عزیزان بسیجی به دو دلیل خاص تشکر می‌کنم؛ کار بسیجیان در هدف مشارکت حداکثری خارق العاده بود، گستره بسیج زیاد است و آن‌ها را از خود مردم می‌دانیم و با توجه به مشخصات و سنگینی استان خراسان رضوی، بیشترین سهم در مشارکت را شاهد هستیم؛ تلاش عزیزان ما در بسیج روح داشت.


فرمانده سپاه امام رضا (ع) تبیین کرد: سیاست اصلی ما دعوت فرد به فرد برای مشارکت در این امر خیر بود و با همت عزیزان بسیجی، این استان امروز به عنوان استان امام رضا (ع) مشارکت عملا بیش از ۵۰ درصد بود.

وی اضافه کرد: چیزی جز اعتقاد به این نظام مقدس و نگاه راهبردی مردم را پای صندوق رأی نیاورد، گاهی ما مسؤولان نگاه کوچکی داریم، اما افتخار باید کرد به این مردم که نگاه گسترده و راهبردی دارند. وقتی ما به دیگران جسارت می‌کنیم هیچ چیز نمی‌تواند آن را توجیه کند.


عمل و حرف ما باید متناسب با اصول انقلاب اسلامی و شهدا باشد


فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نامه برای مشارکت حداکثری درب خانه تک تک افراد در خراسان رضوی رفت، تبیین کرد: سیاست اصلی ما دعوت فرد به فرد برای مشارکت در امر خیر انتخابات بود و با همت عزیزان بسیجی، در این استان امروز به عنوان استان امام رضا (ع) و با عنایت امام هشتم (ع) شاهد مشارکت بالای ۶۰ درصد بودیم.



سردار نظری در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات‌های بعدی در راه است، پیام بسیار خوب این انتخابات داشت، مقام معظم رهبری فرمودند مردم از احزاب عبور کردند، احزاب برای ما تا وقتی که نظام را کمک کنند مورد قبول هستند، میدان انتخابات تمام، اما میدان سازندگی تازه شروع شد، فعالیت رسانه‌ها اکنون ایجابی و تذکردهندگی است.


همچنین در این مراسم عباس محمدیان، مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: رسانه‌های استان جایگاه خوبی در کشور دارند به طوری که هر آنچه در کشور اتفاق می‌افتد جریان رسانه‌ای آن از استان ما شکل گرفته و این قدرت و افتخاری است که نصیب فعالان این حوزه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه خواستار تفکیک صندوق هنر و رسانه خواهیم بود تا ظلمی که به جامعه رسانه شده جزو اولویت‌های رسیدگی دولت جدید قرار گیرد، افزود: طی هماهنگی با ۱۸ استان، در نظر داریم به زودی اولین طومار را خدمت رئیس جمهور منتخب امضا و ارسال کنیم.


مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این گردهمایی تصریح کرد: سپهر رسانه‌ای خراسان رضوی، سهم رسانه‌ها در رویداد‌های مختلف بنیادین و اساسی است، گفتگو میان اصحاب رسانه و اصحاب دولت و مردم به اصلاح مشکلات منجر می‌شود، اصحاب رسانه حلقه اصلی ارتباط با افکار عمومی هستند.

محسن نصرپور با بیان اینکه رسانه‌ها در هر جامعه‌ای در مقابل دولت حاکم عمل می‌کنند، یا این‌ها در اختیار دولت هستند یا متضاد و در تقابل با یکدیگرند و در مرحله سوم حالتی بینابینی داشته و اعتقاد دارند هر دو این سازوکار‌ها ابزاری برای جامعه هستند و به صورت مکمل یاور خدمت‌رسانی به مردم هستند، ما در استان حالت سوم را با دولت داریم.

وی افزود: اقداماتی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری توسط رسانه صورت گرفت، توصیه تمام اصحاب رسانه و همکارانشان وحدت آفرینی، هم‌افزایی و حمایت از دولت مورد تایید مقام معظم رهبری و پرهیز از نقد نامنصفانه و تخریب بوده است.

نصر پور با بیان اینکه سیاست اصحاب رسانه بیان صرف مشکلات مردم نبوده و سعی شده از مسؤولان پیگیری و به مدیران اجرایی اطلاع داده شود؛ تکمیل کرد: جامعه بی‌نشاط به جامعه بی‌مسؤولیت تبدیل می‌شود، اصحاب رسانه به ساخت جامعه‌ای پر نشاط و خلاق روی آوردند و با انعکاس دستاورد‌های نظام و دولت به آحاد جامعه باعث ایجاد نشاط در این جامعه و خنثی کننده توطئه‌های دشمن شدند؛ رسانه پرده از برخی فساد در دولت برداشته که این نباید تقابل با دولت تلقی شود.

منبع:فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->