رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

از احیای امید با سفرهای استانی تا رضایت ۷۲ درصدی مردم از دولت

  • کد خبر: ۸۵۰۱۵
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
از احیای امید با سفرهای استانی تا رضایت ۷۲ درصدی مردم از دولت
روز گذشته، رئیس جمهور کشورمان، در هشتمین سفر استانی هیئت دولت با همراهی برخی وزرای دولت سیزدهم وارد اردبیل شد. این درحالی است که نتایج نظرسنجی گالوپ درباره عملکرد دولت مردمی نشان از رضایت عمومی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بازدید از برخی پروژه ها، دیدار با نخبگان و منتخبان گروه‌های مختلف، دیدار با ایثارگران و خانواده‌های شهدا، حضور در شورای اداری استان و تشریح فعالیت‌ها و مصوبات، ازجمله برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر یک‌روزه به اردبیل بود.

رئیسی در بدو ورود به فرودگاه پارس‌آباد، ضمن عذرخواهی از مردم اردبیل که امکان دیدار آن‌ها در تجمعات شهری با توجه‌به شرایط کرونایی نیست، گفت: برنامه داریم با استفاده از نظرات کارشناسان در کوتاه‌مدت و میان‌مدت، وضعیت کشاورزی را متحول کنیم و صنایع تبدیلی را رشد و گردشگری را رونق دهیم. رئیس دولت سیزدهم در ادامه سفر خود به پارس آباد نیز از پروژه احداث باند دوم جاده پارس آباد‌-‌اردبیل بازدید و در‌خصوص تسریع ساخت این پروژه نیمه‌تمام در کمترین زمان ممکن و با کیفیت مناسب، بر رفع دغدغه و نگرانی مردم درباره تصادفات و تلفات جاده‌ای تأکید کرد.

تأکید بر حمایت دولت از تولیدات بومی

آیت‌ا... رئیسی در ابتدای سفر استانی خود به اردبیل، از شرکت کشت و صنعت و دام‌پروری مغان، بازدید کرد. وی در‌جریان این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کشاورزی و اشتغال زایی مجموعه کشت و صنعت مغان گفت: دولت خود را موظف می‌داند با حداکثر توان از رونق فعالیت‌ها و افزایش میزان اشتغال در این مجموعه حمایت کند. هیچ دلیلی برای ایجاد توقف و کُندی در فعالیت‌های شرکت کشت و صنعت مغان وجود ندارد و دولت از ارتقا و پیشرفت این مجموعه حمایت می‌کند. رئیس‌جمهور در‌جریان بازدید از دشت مغان، با عشایری که در مسیر بودند، دیدار و گفتگو کرد.

سفر‌های استانی برای باز کردن گره‌های کور در حوزه اجراست

ادامه سفر‌های استانی رئیس‌جمهور و وزرای دولت سیزدهم همچنان با استقبال مثبت چهره‌های سیاسی همراه است. در یک نمونه، مرتضی طلایی، فعال سیاسی، در گفتگو با «برنا»، درباره عملکرد آیت‌ا... رئیسی و دولت او در ایجاد امید در جامعه گفت: سفر‌های بدون تشریفات و بدون سر‌و‌صدای آقای رئیسی و حضور در جامعه و به‌ویژه استان‌ها، در پاسخ به نیاز مردم و اقدامی خوب و مؤثر در احیای امید در جامعه است. این اقدام ایشان می‌تواند این پیام را داشته باشد که هم از پایین به بالا و هم از بالا به پایین مسیر اصلاح امور و رسیدگی به مشکلات مردم را دنبال می‌کنند.

تأثیر سفر‌های استانی بر رضایت از رئیس‌جمهور

طبق نتایج تازه‌ترین نظرسنجی وب‌سایت مؤسسه «گالوپ» از ایرانیان که ۲۹‌مهر منتشر شده است، ۷۲‌درصد مردم ایران از عملکرد دولت آیت‌ا... رئیسی رضایت دارند و آن را تأیید می‌کنند. مؤسسه گالوپ مستقر در واشینگتن آمریکا با انتشار آخرین نظرسنجی‌های صورت‌گرفته سه هفته پس‌از روی‌کار‌آمدن دولت سیزدهم، در تاریخ دوم تا نهم شهریور، گزارش داده است که از هر ۱۰‌نفر بزرگ‌سال، بیش از هفت نفر عملکرد دولت مردمی را تأیید می‌کنند.

این مؤسسه معتبر نظرسنجی، دلیل رضایت مردم و افزایش محبوبیت رئیس‌جمهوری را مواردی، چون عملکرد موفق دولت در واکسیناسیون، تلاش شبانه‌روزی دولت برای بهبود شرایط و صداقت و آشنایی مستقیم و بی واسطه با مشکلات مردم عنوان کرده است.

بدون شک از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر آشنایی مستقیم و بی واسطه با مشکلات مردم که یکی از علل محبوبیت رئیس جمهور عنوان شده است، موضوع سفر‌های هفتگی هیئت دولت با اولویت استان‌های محروم و دیدار رودررو با مردم است. شاید درک اهمیت این موضوع برای مؤسسات خارجی و رسانه‌های آن سوی مرز‌ها چندان آسان نباشد و بدین خاطر نیز بار‌ها تلاش کرده اند ضمن بی‌اهمیت جلوه‌دادن سفر‌های استانی آیت ا... رئیسی، آن را بی‌نتیجه هم نشان دهند. اما مهم‌ترین نتیجه این سفر‌ها امید و اعتمادی است که مردم در دیدار مستقیم با رئیس‌جمهور خود به دست می‌آورند.

هم از بُعد روانی و هم از دیدگاه جامعه شناختی، میزان اعتماد مردم به مسئول یا مسئولانی که به‌صورت مستقیم و نزدیک در‌جریان مشکلات آن‌ها قرار می‌گیرند، بیشتر است؛ این مهم شاید برای مردم پایتخت‌نشین یا ساکنان کلانشهر‌ها چندان قابل درک نباشد، اما دیدار با دومین شخص کشوری برای مردمان مناطق محروم و پرچالش بسیار امیدبخش است و این افزایش محبوبیت را می‌توان از چنین زاویه‌ای تحلیل و تفسیر کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->