تعریض پل دهرود؛ اولین اتفاق خوب عمرانی ۱۴۰۳ مدیریت شهری مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود
سرخط خبرها

موج ششم کرونا نیمه آبان به مشهد می‌رسد

  • کد خبر: ۸۵۳۲۰
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
موج ششم کرونا نیمه آبان به مشهد می‌رسد
با تغییر رنگ ۳‌شهرستان خلیل آباد، خواف و سبزوار در خراسان رضوی از زرد به نارنجی در رنگ بندی جدید، زنگ خطر آغاز موج ششم در استان و شهر مشهد به صدا درآمده است.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ وزارت بهداشت روز گذشته و طبق روال هر هفته رنگ بندی جدید کرونایی کشور را منتشر کرد و آن طور که این رنگ بندی جدید نشان می‌دهد، وضعیت شیوع کرونا در کشور همچنان ناپایدار است. براساس این نقشه جدید تعداد شهر‌های قرمز به ۲۲ شهر افزایش پیدا کرده است و ۱۲۸ شهرستان هم در وضعیت نارنجی و ۲۱۵ شهر دیگر هم در وضعیت زرد هستند.

اما با تغییر رنگ ۳‌شهرستان خلیل آباد، خواف و سبزوار در خراسان رضوی از زرد به نارنجی در رنگ بندی جدید، زنگ خطر آغاز موج ششم در استان و شهر مشهد به صدا درآمده است. دبیر ستاد اجرایی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید که با ادامه این روند، ۱۰ تا ۱۵ روز آینده وضعیت رنگ هشدار مشهد هم تغییر خواهد کرد و آرام آرام به آغاز موج جدید نزدیک می‌شویم.

محمد پهلوان کاشی در گفتگو با شهرآرا، با تأکید بر افزایش نگرانی‌ها درباره شروع موج ششم در خراسان رضوی گفت: در شهرستان‌های استان شاهد افزایش مراجعات سرپایی هستیم و با توجه به شیب آرام این افزایش در مشهد و سایر شهرها، پیش بینی می‌کنیم که به زودی شاهد تغییر رنگ مشهد باشیم.

آماده سازی برای وضعیت سخت

وی با اشاره به آغاز تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با موج جدید کرونا ادامه داد: فرض ما این است که در موج جدیدی که آغاز خواهد شد وضعیت سختی در پیش داریم و در دانشگاه به صورت ۲۴ ساعته مشغول آماده سازی امکانات و بیمارستان‌ها برای مقابله با موج ششم هستیم تا با تلفات کمتری از آن عبور کنیم.

فقط ۴۴ درصد ۲ دز واکسن زده اند

پهلوان با بیان اینکه مردم باید از فرصت طلایی واکسیناسیون استفاده کنند، افزود: ایمنی جمعی زمانی حاصل می‌شود که ۸۵ درصد از جامعه واکسن کرونا زده باشند.

اکنون از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۷۶ درصد دز اول را دریافت کرده اند و فقط ۴۴ درصد دز دوم واکسنشان را زده اند. این آمار‌ها نشان می‌دهد که تا رسیدن به مرز ایمنی هنوز فاصله زیادی داریم، اما پایگاه‌های واکسیناسیون زیادی با همکاری مراکز دولتی و خصوصی در مناطق مختلف شهر راه اندازی شده اند و لازم است شهروندانی که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند در اولین فرصت به نزدیک‌ترین مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دبیر کارگروه اطلاع رسانی کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: مراجعه نکردن برخی از مردم برای دریافت واکسن کرونا باعث می‌شود که ایمنی مطلوب در جامعه حاصل نشود و با موج‌های جدیدی درگیر شویم؛ موج‌هایی که هرکدام باعث می‌شود فشار مضاعفی به کادر درمان وارد شود و آسیب ببینند. از طرف دیگر درمان بیماران کرونایی هزینه زیادی دارد که اگر درگیر موج‌های جدید این بیماری نشویم، این هزینه‌ها را می‌توانیم صرف توسعه بخش درمان کنیم.

کاهش مراجعه مردم برای دریافت واکسن نگران کننده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم از کاهش مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا خبر داد و گفت: وضعیت تأمین واکسن کرونا در کل استان به ویژه در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خوب است و کمبودی از این بابت نداریم، اما میزان مراجعات مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا نسبت به یک هفته قبل کاهش داشت و با توجه به اینکه نگرانی‌ها بابت شیوع موج ششم کرونا زیاد است، مراجعه نکردن مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا شدت این نگرانی را افزایش می‌دهد.

سیدجواد حسینی ادامه داد: توصیه اکید ما به مردم این است که هرچه سریع‌تر برای دریافت واکسن کرونا به یکی از مراکز واکسیناسیون ثابت، تجمیعی، خودرویی و سیار اتوبوسی مراجعه کنند و انجام این کار حیاتی را به تأخیر نیندازند تا برای خودشان و دیگران مشکل ایجاد نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->