مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

ابلاغ لغو کامل دورکاری‌ها به خراسان رضوی

  • کد خبر: ۸۵۴۳۷
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
ابلاغ لغو کامل دورکاری‌ها به خراسان رضوی
اولین گام برای کاهش محدودیت‌ها و اجرای قرنطینه هوشمند را سازمان اداری و استخدامی با بخش نامه لغو کامل دورکاری‌ها و ممانعت ورود کارمندانی که واکسن نزده اند برداشت.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ با عبور واردات واکسن کرونا از مرز ۱۰۰ میلیون دز و واکسینه شدن بیش از ۳۰ درصد از مردم ایران در مقابل این ویروس، اولین گام برای کاهش محدودیت‌ها و اجرای قرنطینه هوشمند را سازمان اداری و استخدامی با بخش نامه لغو کامل دورکاری‌ها و ممانعت ورود کارمندانی که واکسن نزده اند برداشت؛

بخش نامه‌ای که طبق گفته معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی از روز پنجشنبه به همه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده و در حال اجراست.

براساس بخش نامه‌ای که سازمان اداری و استخدامی کشور دوشنبه هفته گذشته ابلاغ کرده است، علاوه بر اینکه دورکاری ها، به جز برای افرادی که بیماری خاص یا فرزند کوچک دارند، لغو شده است، از اول آبان ماه، دستگاه‌های اجرایی باید از حضور کارمندانی که حداقل یک دز واکسن دریافت نکرده اند جلوگیری کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما و با اشاره به ابلاغ تمام و کمال این بخش نامه به سازمان‌های دولتی استان گفت: ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی کشور از پنجشنبه هفته گذشته به همه دستگاه‌های اجرایی در استان ابلاغ شده است و ملزم به اجرای آن هستند.

احسان یوسفی در ادامه افزود: همه سازمان‌ها و مجموعه‌های دولتی که در استان حضور دارند باید این مصوبه و بخش نامه را ابلاغ و اجرا کنند و حق تخطی از بند‌های آن را ندارند.

کارمندان باید کارت واکسن داشته باشند

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت هم در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه اگرچه واکسن زدن اجباری نیست، ولی کارکنان موظف اند کارت واکسن داشته باشند گفت: داشتن کارت واکسن، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در محل کار و کنترل تهویه برای بازگشت به محل کاری ضروری است و برخی از افراد مثل کسانی که بیماری خاص دارند و... با تشخیص مدیر همچنان می‌توانند دورکاری را ادامه دهند.

فوت شده‌های واکسن زده، فقط ۳ درصد

دبیر ستاد اجرایی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با تأکید بر اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تعداد افراد فوت شده که هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند فقط سه درصد است گفت: میزان مشارکت گروه‌های سنی بالای ۵۵ سال در دز اول بالای ۹۰ درصد و در دز دوم بالای ۷۳ درصد است.

در حالی که با کاهش سن گروه‌های هدف، میزان مشارکت کاهش می‌یابد و این مسئله به دلیل هجمه‌های رسانه‌ای در فضای مجازی است که با افزایش و شدت تبلیغات نادرست میزان مشارکت نیز کاهش یافته است.

محمد پهلوان کاشی ادامه داد: تاکنون ۴‌میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است که ۷۶ درصد از بالای ۱۸ ساله‌ها و ۷۵ درصد از افراد بالای ۱۲ سال دز اول واکسن و ۴۲ درصد از افراد بالای ۱۸ سال و ۳۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال هم دز دوم واکسن را دریافت کرده اند. به حدود هزار نفر هم دز سوم تزریق شده است.

مدرسه‌ها نباید در شرایط فعلی باز شوند

هم زمان با جدی شدن زمزمه‌های بازگشایی مدارس از نیمه‌های آبان ماه، رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد از اعلام مخالفت پزشکان اطفال این بیمارستان با بازگشایی مدرسه‌ها تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: اکنون علاوه بر شیوع ویروس کرونا که اخیرا در موج پنجم داشتیم و البته هنوز هم خطرش وجود دارد، ویروس آنفلوانزا هم در جامعه شیوع پیدا کرده است و در موقعیتی نیستیم که بخواهیم مدارس را باز کنیم.

غلامرضا خادمی افزود: بازگشایی مدارس باعث شعله ورتر شدن بیماری خواهد شد. علاوه بر کرونا، عفونت ویروسی دیگری نیز در شهر مشهد وجود دارد که یک نوع آنفلوآنزای نوع A و عفونتی تنفسی است که شیوع زیادی هم دارد و به طور پیاپی در مطب‌ها کودکانی با این عفونت را ویزیت می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->