به گزارش شهرآرانیوز - احتمالا وقتی اولین خبرها از حمله سایبری به پمپ بنزینها در کشور منتشر شد، شما هم در فضای مجازی به دنبال اخبار و اطلاعات بیشتر در این باره بودید. اخباری که صحت و سقم آنها تأییدشدنی نیست، اما فراوانی و تنوعشان باعث جذب مخاطب میشود، ولی مدیریت جدید صداوسیما در اقدامی هوشمندانه و پوششی گسترده، خبرنگاران خود را به جایگاه سوخت در سراسر کشور اعزام کرد تا آنها با گزارش هایشان مردم را در جریان آخرین وضعیت سوخت رسانی قرار دهند. اقدامی که اگر به سرعت و شفافیت انجام نمیشد، این فرصت را به رسانههای بیگانه میداد تا درراستای تشویش اذهان عمومی اقدام کنند.
به نظر میرسد، جبلی و همکارانش در مدیریت جدید رسانه ملی سعی دارند تا رسانه ملی را دوباره به منبع اصلی مردم در اخبار داخلی تبدیل کنند. اقدام صداوسیما در پوشش اخبار حمله سایبری به جایگاههای سوخت در توییتر هم با اقبال فعالان فضای مجازی روبه رو شد. «سید محمود رضوی»، تهیه کننده سینما، در این باره نوشت: اختلال در جایگاههای سوخت با سکوت رسانه میتوانست به بحران در کشور ختم شود، اما اطلاع رسانی سریع، صریح و برخط صداوسیما، روایت غالب و اصلی را شکل داد و حتی برخی از نهادهای محافظه کار را وادار به اطلاع رسانی کرد. استمرار این رویکرد اعتماد مردم به رسانه ملی را افزایش خواهد داد.