سه واحد صنفی در مشهد پلمب شدند (۲ آذر ۱۴۰۳) افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی مشهد | حضور ۷۰ شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در نمایشگاه مشهد + ویدئو یارانه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد ‎+ فیلم وزیر صمت: مجوز برای ته‌لنجی‌ها و کولبران اعطا شد گذاشتن زباله دم در سیاره پیش‌فروش فیدلیتی با تحویل فوری از شنبه آینده (۳ آذر ۱۴۰۳) + قیمت و لینک ثبت‌نام بخشنامه جدید بانک مرکزی | معاملات بازار ارز تجاری از شنبه (۳ آذر ۱۴۰۳) عملیاتی می‌شود راهکار قانونی کارگران درقبال کارفرمایانی که با مرخصی آنان موافقت نمی‌کنند، چیست؟ ویدئو | اولین واکنش وزیر کار به واریزنشدن یارانه آبان‌ماه دهک‌های چهارم تا نهم هماهنگ‌کننده ملی بریکس جمهوری اسلامی ایران: ما می‌توانیم الگوی کشورمان را به سایر کشور‌ها صادر کنیم نرخ طلا و سکه در مشهد اعلام شد (یکم آذر ۱۴۰۳) علت واریز نشدن یارانه آبان ۱۴۰۳ چیست؟ + جزئیات ویدئو | وزیر کار: مشکل کارگران شرکتی در دستور کار دولت قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (یکم آذر ۱۴۰۳) | پرواز بیت کوین به کانال ۹۷ هزار دلار اهدای نشان «فداکاری» به خانواده‌های شهیدان پدافند هوایی از سوی فرمانده کل ارتش + تصاویر خودرو و مسکن دو آرزوی دست‌نیافتنی برای کارگران فروش سکه‌های حراجی به مرز ۵۰۰ هزار سکه رسید ماهی کیلویی چند؟ (یکم آذر ۱۴۰۳) + جدول قیمت هزینه سرویس و تعمیر پکیج در مشهد چقدر می‌شود؟ | بازار داغ، اما مشتریان ناراضی از خدمات افزایش ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت انواع خودرو در بازار (یکم آذر ۱۴۰۳) ۱۱۷ هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان مشهد سرشماری شد تأثیر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروسازان بر بازار آزاد چه بود؟ | رشد ۴۲ میلیونی قیمت خودرو در آبان ۱۴۰۳ یارانه نقدی آبان ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود؟ + توضیحات سرپرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها چه خبر از بازار مسکن؟ | تأثیر نوسانات ارزی محدود به خریداران مردد رفع موانع مالی خراسان رضوی در انتظار تصمیمات کمیسیون هماهنگی بانک‌ها هیچ ردیفی در بودجه برای افزایش یارانه‌ها پیش‌بینی نشده است | دهک‌بندی‌ها هر ۶ ماه یک‌بار گاز ادارات و اماکن عمومی پرمصرف تهران قطع خواهد شد قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (یکم آذر ۱۴۰۳) | شلغم کیلویی ۱۰ هزار تومان ثبت‌نام بدون قرعه‌کشی ایران‌خودرو از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) | تحویل ۶۰ روزه + لینک
سرخط خبرها

چرا کرایه تاکسی های اینترنتی افزایش یافت؟

  • کد خبر: ۸۵۵۶۲
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
چرا کرایه تاکسی های اینترنتی افزایش یافت؟
روز گذشته با بروز مشکل در سیستم توزیع بنزین، کرایه تاکسی‌های اینترنتی به طور چشمگیری افزایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، هنوز ساعتی از بروز مشکل در سیستم توزیع بنزین نگذشته بود که بسیاری از مسافران تاکسی‌های اینترنتی با افزایش چند برابری کرایه‌ها مواجه شدند.

به گفته یک مسافر تاکسی اینترنتی،  روز گذشته کرایه مسیری که پیش از این ۲۴ هزار تومان بود به ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت. همچنین کرایه مسیر‌های دربستی که قبلا ۵۰ هزار تومان بود به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسید.

حال به سراغ برخی مدیران شرکت‌های تاکسی اینترنتی هم رفتیم تا ببینیم ماجرا از چه قرار است.

کرایه‌ تاکسی های اینترنتی بر اساس عملکرد سامانه‌ها تعیین می شود

هومن دمیرچی موسس تبسی در این خصوص گفت: قیمت گذاری در این شرکت بر اساس الگوریتم هوش مصنوعی است که مطابق توازن عرضه و تقاضا تصمیم می‌گیرد قیمت را برای هر ساعت از روز و در هر منطقه چه میزانی تعیین کند.

خلج مدیرعامل اسنپ هم در این خصوص توضیح داد: بعد از این موضوع کمیته قیمت گذاری ما تشکیل شد و سعی کردند با اقداماتی که می‌توانستند انجام دهند نوسان قیمت را کنترل کنند.

هرچند مدیران این شرکت‌ها افزایش کرایه‌ها را بر اساس عملکرد سامانه‌ها و سیستمی می‌دانند، اما پر واضح است که در نبود نظارت دقیق سامانه‌ها تنها نفع این شرکت‌ها را در نظر گرفته اند.

در بحث تاکسی‌های اینترنتی مدیریت دو گانه‌ای وجود دارد

در این خصوص ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور تصریح کرد: در بحث تاکسی‌های اینترنتی یک مدیریت دو گانه‌ای وجود دارد.

او ادامه داد: بحث قیمت گذاری قاعدتا بر عهده وزارت صمت است  که گزارش این موضوع را تهیه کرده ایم و در اختیار وزارت صمت قرار می‌دهیم .

ضامنی گفت: در خصوص برخورد‌ با تخلفات این حوزه در وزارت صمت تصمیم گیری می‌شود.

تداوم مشکل سوخت با افزایش شدید قیمت تاکسی‌های اینترنتی همراه است

رفیع زاده، مدیر روابط عمومی الوپیک هم در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اختلال در سامانه توزیع بنزین و مشکلات پیش آمده برای رانندگان این شرکت گفت: اتفاقات دیروز یعنی اختلال در سامانه سوخت تاثیر چندانی روی تعداد درخواست و سفیران فعال ما نداشت، علت این موضوع هم این بود که رانندگان همچنان ذخیره بنزین داشتند، اما اگر این موضوع تداوم پیدا کند قطعا مشکل عظیمی را به وجود خواهد آورد.

او ادامه داد: جایگاه‌های سوخت اگر همچنان محدود باشند، قطعا تقاضا بیشتر از عرضه شده و نارضایتی را برای رانندگان و مسافران  به وجود می‌آورد و این موضوع هم لازم به ذکر است که برای هر راننده‌ای از لحاظ قیمت امکان استفاده از بنزین آزاد وجود ندارد، اما اگر مجبور بشوند بنزین آزاد بزنند، قیمت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

رفیع زاده درباره افزایش قیمت‌ تاکسی‌های اینترنتی توضیح داد: قیمت ما تابعی از عرضه و تقاضا بوده و در واقع یک بازار رقابتی است. راننده های ما وقتی متوجه می‌شوند در شرکت دیگری قیمت‌ها افزایش پیدا کرده، اما همچنان قیمت‌های الوپیک به همان میزان است، از اپلیکیشن دیگری برای دریافتی بیشتر استفاده می‌کنند. در نتیجه شرکت ها برای ارائه سرویس به مشتریانشان به تبع بازار مجبور به افزایش قیمت می‌شوند.

او در ادامه درباره اتفاق ناگهانی دیشب و قطع سامانه توزیع بنزین، بیان کرد: وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد که تمام کشور را درگیر می‌کند، باید یک اجماعی وجود داشته باشد و به یک قیمت ثابت مصوب شود تا مسافر به مشکل نخورد. این در حالی است که رقبای ما اینگونه فکر نمی‌کنند و این موضوع مشکل قیمت را تقویت می‌کند.

رفیع زاده گفت: شاید به نظر بیاید تعداد درخواست‌ها بالا رفته و مردم مجبور به استفاده از پیک هستند، اما در بحران‌هایی مثل تعطیلی جایگاه‌های سوخت کشور کسب و کار‌هایی اینترنتی مجبورند برای حفظ ثبات از جیب خودشان هزینه کنند. حفظ ثبات یعنی نه مردم نه سفیران و نه حتی خود ما ضرری را متحمل نشویم. به همین علت هم برای افزایش انگیزه کار در سفیران هزینه برای مشوق‌ها می‌پردازیم. 

بر اساس این گزارش برای پیشگیری از این اتفاقات ضروری است که  مدیریت واحد در این بخش وجود داشته باشد و نظارت برعملکرد‌های تاکسی‌های اینترنتی بیشتر شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->