شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

رئیس پلیس مشهد: حرکت به‌سوی هوشمندسازی برای امنیت پایدار شهر

  • کد خبر: ۸۵۷۸۴
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
رئیس پلیس مشهد: حرکت به‌سوی هوشمندسازی برای امنیت پایدار شهر
ارسال ۱۵ هزار پرونده به‌صورت الکترونیکی از حوزه انتظامی به دادسرا‌های مشهد روشی صحیح بود که با وجود تعیین‌تکلیف بموقع پرونده‌ها مانع از سرگردانی مردم در حوزه انتظامی و قضایی شده است.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ «امنیت» کلمه‌ای سه‌سیلابی است که ساختاری ساده دارد، اما برای مهیاشدن هر حرف آن خون‌های زیادی ریخته و جان‌های بسیاری فدا شده است. سربازانی که نه‌تن‌ها از مال بلکه از جانشان می‌گذرند تا این کلمه غریب در جامعه به بار بنشیند. درست همچون ۱۲ مأمور پلیسی که در اوج تاخت‌وتاز ویروس کرونا در استان خراسان‌رضوی جانشان را در میدان امنیت از دست دادند و آسمانی شدند. موضوعی که فرمانده انتظامی مشهد در بازدید از شهرآرا به آن اشاره کرد و در مصاحبه‌ای اختصاصی به آمار اقدامات پلیس در ۷ ماه ابتدایی امسال پرداخت.

سرهنگ حسین دهقانپور با اشاره به آمار مأموران پلیسی که در دوران همه‌گیری کرونا به این ویروس خطرناک مبتلا شدند، بیان کرد: در ۲ سال گذشته بیش از نیمی از مأموران پلیس مشهد به این بیماری مبتلا شده‌اند که در ۷ ماه ابتدای امسال ۶ نفر از همکاران ما بر اثر کرونا جانشان را از دست دادند و آسمانی شدند.

به‌گفته این مقام ارشد انتظامی شهر مشهد، امروز پلیس همراه و همگام با کادر درمان در دوران کرونایی در میدان ایستاده است و در زمینه ایجاد فضایی امن در جامعه و نیز مقابله با افرادی که قصد ناامن‌کردن شهر را دارند، به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش است. در ۷ ماه ابتدایی امسال که سایه سیاه کرونا در کشور پهن شد و جان هم‌وطنان بسیاری را گرفت و شرایط جامعه را بحرانی کرده بود، همکاران انتظامی ما در کلانتری و پاسگاه‌های مشهد پاسخگوی یک‌میلیون و ۳۲۰ هزار نفر از شهروندان بوده است. این آمار فقط به افرادی مربوط است که خودشان به کلانتری‌ها و پاسگاه‌های مشهد مراجعه کرده‌اند.

سرهنگ دهقانپور ادامه داد: در ۲۱۰ روز گذشته ۳۷۱ هزار پرونده در کلانتری و پاسگاه‌های ما در شهر مشهد تشکیل و از سوی کارشناسان پلیس رسیدگی شده است. باتوجه‌به اینکه هفته ناجا امسال هوشمندسازی پلیس و ایجاد امنیت پایدار در جامعه نام‌گذاری شد، در راستای تحقق این شعار اقدامات بسیاری انجام شد که ارسال ۱۵ هزار پرونده به‌صورت الکترونیکی از حوزه انتظامی به دادسرا‌های مشهد ازجمله آن‌ها بود که در ۷ ماه امسال انجام شد. روشی صحیح که با وجود تعیین‌تکلیف بموقع پرونده‌ها مانع از سرگردانی مردم در حوزه انتظامی و قضایی شده است.

جمع‌آوری ۳۶۰۰ معتاد متجاهر در ۲۱۰ روز گذشته

رئیس پلیس مشهد با اشاره به طرح‌های امنیت محله‌محور در ۷ ماه ابتدایی امسال بیان کرد: در این مدت اقدامات بسیاری در زمینه ایجاد محله‌ای امن و عاری از موارد ضداجتماعی از سوی مأموران کلانتری‌های شهر انجام شده است. یکی از معضلات جامعه پرسه‌زنی معتادان متجاهر در محلات، کوچه و خیابان‌های شهر است که در راستای سالم‌سازی این افراد و بهبود آن‌ها با هماهنگی دستگاه قضایی و همراهی دیگر سازمان‌های متولی ۳۶۰۰ معتاد متجاهر از مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد جمع‌آوری شده‌اند و پس از تشکیل پرونده در اختیار مراکز تحت ماده ۱۶ (کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری) قرار گرفته‌اند.

سرهنگ دهقانپور افزود: در ۷ ماه نخست امسال مأموران ما در کـــــلانتری و پاسگاه‌های مشهد در عملیات‌هایی ضربــــتی یک‌تن و ۱۲۳ کیلوگرم موادمخدر را کشف و ضبط کرده‌اند که بیشتر در حاشیه شهر بوده است. در این مدت ۴۵۸ خرده‌فروش موادمخدر نیز در دام مأموران انتظامی مشهد افتاده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

افزایش ۷ درصدی سرقت در مشهد

فرمانده انتظامی مشهد در ادامه به افزایش ۷ درصدی ارتکاب سرقت در این شهر اشاره کرد و گفت: وقوع سرقت‌ها در ۷ ماه گذشته افزایش داشته است، اما کشف وقوع این جرم رشد ۱۶ درصدی داشته است. نکته مهمی که در زمینه پیشگیری از وقوع سرقت‌ها در جامعه مطرح است، نقش ۶۰ درصدی مردم و همراهی آن‌ها با پلیس است که کمک شایانی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم دارد.

سرهنگ دهقانپور ادامه داد: برای مثال در یک پرونده سرقت سریالی دوچرخه گزارش به‌موقع یکی از شهروندان موجب کشف سرنخی مهم از یک پرونده مهم شد. گزارشی که موجب شناسایی و انهدام یک شبکه سرقت در مشهد شد. متهم اصلی این پرونده و هم‌دستانش با معرفی خودشان به‌عنوان مأمور کنتور آب وارد خانه و آپارتمان‌های مسکونی می‌شدند و دوچرخه یا لوازم دیگری را سرقت می‌کردند. در گزارش مردمی که موجب دستگیری مهره اصلی این پرونده شد، یکی از همسایگان به متهم مشکوک می‌شود و موضوع را به پلیس ۱۱۰ گزارش می‌کند.

سارق جدا از اینکه یکی از همسایگان موضوع را به پلیس گزارش کرده است، به‌عنوان مأمور کنتور آب وارد یک ساختمان مسکونی می‌شود و درحالی‌که یک دوچرخه به‌همراه داشت، از محل خارج می‌شود. هم‌زمان با خروج متهم، مأموران سر می‌رسند و این فرد را که در مقابل سؤالات مجریان قانون به ضدونقیض‌گویی افتاده بود، به کلانتری منتقل می‌کنند. در ادامه تحقیقات این پرونده مشخص شد که متهم با هم‌دستی چند نفر دیگر تاکنون ۳۵۰ دوچرخه در مشهد سرقت کرده و با سندسازی و فاکتور‌های خرید تقلبی آن‌ها را به‌وسیله اتوبوس‌های مسافربری به شهر‌ها و دیگر استان‌های کشور منتقل کرده و فروخته است.
این مقام ارشد انتظامی مشهد افزود: در یک پرونده دیگر نیز هوشیاری یکی از شهروندان مشهدی موجب انهدام باند زورگیری تلفن‌همراه شد.

متهم اصلی این پرونده در زمان دستگیری با قمه به‌سمت مأموران ما حمله‌ور شد و ضمن آسیب‌رساندن به ضابطان قضایی قصد گروگان‌گیری داشت که با شلیک به‌موقع یکی از مأموران پلیس زمین‌گیر و دستگیر شد. تاکنون ۳۹ مال‌باخته شناسایی شده و علیه این فرد و هم‌دستانش شکایت کرده‌اند. متهمان به‌دام‌افتاده این پرونده نیز گوشی‌های سرقتی را از طریق چند مالخر اموال مسروقه به کشور افغانستان منتقل می‌کردند و می‌فروختند. یکی از مالخران دستگیرشده این پرونده دارای ۲۰ حساب بانکی با گردش حساب ۴ میلیارد تومان بوده است.

مأموران پلیس ملزم به ارائه کارت شناسایی به مردم هستند

سرهنگ دهقانپور بیان کرد: از مردم درخواست می‌کنم در صورت روبه‌روشدن با افرادی که خودشان را مأموران پلیس معرفی می‌کنند، حال چه این فرد پلیس باشد چه فردی مامور نما، حتما از او بخواهند که کارت شناسایی‌اش را نشان بدهد. همچنین اگر پلیس قصد اعمال قانون یا ورود به منزل دارد، مردم حتما از او حکم قضایی مطالبه کنند. این حق مردم است که از مأموران ما بخواهند در زمان اعمال قانون با هر مورد دیگری کارت شناسایی‌شان را نشان بدهند. البته همکاران ما نیز ملزم به رعایت این نکته هستند و موظف‌اند تا همیشه کارت شناسایی‌شان را همراه داشته باشند.

رئیس پلیس مشهد در پایان با تأکید بر اینکه امروز پلیس تا پای جان برای حفظ امنیت جامعه ایستاده است، گفت: در تیرماه امسال «ستوان دوم محمد قاینی نیازآبادی» یکی از همکاران ما در نیروی انتظامی مشهد درست ۱۲ دقیقه مانده به پایان نوبت خدمتش توسط فردی سارق با یک دستگاه خودرو نیسان آبی سرقتی زیر گرفته شد و به درجه رفیع شهادت نائل شد. خبری که داغ آن هنوز برای جامعه پلیس مشهد تازه است. افسر وظیفه‌شناسی که برای استرداد مال سرقت‌شده مردم و در راستای وظیفه سازمانی‌اش آسمانی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->