پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

مهم‌ترین اخبار بازار ارز‌های دیجیتال امروز ۸ آبان ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۸۵۹۰۹
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
مهم‌ترین اخبار بازار ارز‌های دیجیتال امروز ۸ آبان ۱۴۰۰
براساس گزارش صرافی‌های ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین دلایل رشد بیت‌کوین اجماع نهنگ‌های بیت‌کوین بود. در حال حاضر هم حجم وسیعی از بیت‌کوین در دست نهنگ‌ها است و به نظر می‌رسد فعلا قصد فروش ندارند. اکنون تعداد کیف‌ پول‌هایی که بیش از ۱۰۰ بیت‌کوین دارند حدود دو درصد افزایش داشته و به نظر می‌رسد نهنگ‌ها هنوز به افزایش قیمت امید دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، نوسانات شدید قیمتی در بازار رمزارزها باعث شده که طی چند ماه اخیر معامله گران این بازار بتوانند سودهای کلانی به جیب  بزنند و البته از سوی دیگر ضررهای هنگفتی را هم تجربه کنند.

بررسی عملکرد این بازار در چند ماه اخیر نشان می‌دهد واکنش رمزارزها به اخبار سیاسی و اقتصادی شدیدتر از سایر بازارهای مالی و سهامی است. از این رو مرور اخبار فاندامنتال موثر بر این بازار می‌تواند نقش مهمی در تصمیمات معامله گران رمزارزها داشته باشد. در اینجا مهم ترین اخبار ارزهای دیجیتال طی یک روز گذشته را مرور کرده‌ایم.

توسعه بی سابقه ریپل XRP

به منظور اتخاذ تصمیمات آگاهانه برای سرمایه گذاری، سرمایه‌گذاران XRP باید شکایت SEC در مقابل آزمایشگاه ریپل در آمریکا و همچنین فعالیت‌های شرکت بلاک چین در بازار‌های خارجی را در نظر بگیرند. گزارش بازار سه ماهه سوم ریپل در سال ۲۰۲۱، بینش‌های متعددی درباره عملکرد جهانی XRP، پس از سقوط بازار کریپتو در می‌۲۰۲۱ ارائه کرد.

حجم تراکنش‌ها (بر حسب دلار) بر روی RippleNet نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است و تراکنش‌های ODL نسبت به سه ماهه ۱۳۰ درصد افزایش یافته است. در سه ماهه سوم، تراکنش‌های ODL حدود ۲۵ درصد از حجم کل را به خود اختصاص دادند. تمام فروش XRP در این سه ماهه به رشد و پذیرش ODL نسبت داده می‌شود.

در گزارش سه ماهه سوم (Q ۳) شرکت ریپل درباره عملکرد جهانی رمزارز #XRP پس از ریزش بازار در ماه می‌و نیز روند بررسی پرونده آن توسط SEC و فعالیت این شرکت بلاکچینی در بازار‌های جهانی صحبت شده است.

در این گزارش به رشد غیرمنتظره نقدینگی مبتنی بر تقاضا (ODL) برای این رمزارز و کاهش وابستگی آن به حساب‌های سرمایه‌گذاری اشاره شد است.

ایلان ماسک بر سلامت روان تاکید کرد

ایلان ماسک معتقد است چک کردن مدام قیمت‌ها در بازار ارز‌های دیجیتال برای سلامت روان افراد مضر است.

دارایی خالص ایلان ماسک از مرز خیره‌کننده ۳۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است و خود او سه ارز بیت کوین، اتریوم و دوج را هولد کرده است.

صندوق معاملات بیت کوین و اتریوم در استرالیا

کمیسیون سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار استرالیا (ASIC) به ایجاد نخستین صندوق معاملات نقدی (ETF) بیت‌کوین و اتر و عرضه آن در بازار بورس این کشور (ASX) چراغ سبز نشان دادند.

لازم به ذکر است، ASIC پس از ماه‌ها گفتگو با قانونگذاران دستورالعمل‌هایی برای این نوع از ETF‌ها منتشر کرد.

بر اساس این دستورالعمل‌ها، شرکت‌ها می‌توانند ETF‌هایی را عرضه کنند که سرمایه‌گذاران بتوانند به طور غیرمستقیم به بازار رمزارز‌ها ورود کنند.

NFT ۵۰۰ میلیون دلاری

کریپتوپانکس شماره ۹۹۹۸ به قیمت ۱۲۴،۴۵۷.۰۷ اتریوم معادل بیش از نیم میلیارد دلار به فروش رفته است. به‌دلیل حجم غیرمعمول این تراکنش، کاربران جامعه ارز‌های دیجیتال درباره ماهیت آن گمانه‌زنی می‌کنند. به‌نظر می‌رسد که آدرس مبدا و مقصد تراکنش به یک فرد تعلق داشته باشد.

کاربران احتمال می‌دهند که این خرید برای مقاصدی همچون پول‌شویی، جلب توجه و ایجاد قیمت کاذب انجام شده باشد.

اتریوم در مسیر ۵،۰۰۰ دلاری

تحلیل‌گران معتقدند عوامل متعددی نشان از افزایش قیمت اتریوم تا ۵،۰۰۰ دلار دارد؛ اگرچه انتظار ندارند با‌وجود مقاومت قابل‌توجه بیت کوین، این ارز دیجیتال به قیمت ۸۵،۰۰۰ دلار برسد. حرکات صعودی اخیر بیت کوین و اتریوم باعث شد تا بسیاری از تحلیل‌گران دیدگاه خود را درباره آینده این دو ارز دیجیتال ارائه دهند.

تحلیل‌گران معتقدند، هدف قیمتی بیت کوین تا ۹۰،۰۰۰ دلار افزایش‌یافته و بعد از اصلاح، به ۱۰۰،۰۰۰ دلار می‌رسد. او معتقد است این سناریو بر قیمت اتر نیز تاثیر خواهد گذاشت.

حراج ۲۹۰ هزار بیت‌کوین

اداره خدمات عمومی دولت فدرال ایالات متحده درحال‌حاضر میزبان یک حراج آنلاین برای ۴.۹۲ بیت کوین به ارزش تقریبی ۲۹۰،۰۰۰ دلار است. این حراجی به پنج بخش تقسیم شده که کوچک‌ترین آن‌ها شامل ۰.۴۴ بیت کوین با ارزشی در حدود ۲۶،۰۰۰ دلار است و بزرگ‌ترین آن‌ها هم شامل ۱.۵ بیت کوین با قیمتی در حدود ۸۸،۴۰۰ دلار می‌شود. گفتنی است که این مزایده روز ۲۸ اکتبر به پایان می‌رسد.

دبی در مسیر صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین

سازمان خدمات مالی دبی تاییدیه نظارتی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین را صادر کرد. صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین کانادایی QBTCu.TO، تاییدیه نظارتی از سازمان خدمات مالی دبی (DFSA) را دریافت کرد. این صندوق فعالیت خود را از روز ۲۳ ژوئن ۲۰۲۱ در بازار نزدک آغاز کرد و به نخستین صندوق دارایی‌های دیجیتال عرضه‌شده در خاورمیانه تبدیل شد. با اخذ تاییدیه نظارتی، حالا این صندوق می‌تواند تقاضای رو به رشد سرمایه‌گذاران نهادی در این منطقه را برآورده کند. گفتنی است که این صندوق در بورس نزدک دبی برای همه سرمایه‌گذاران نهادی و معامله‌گران خرد و فردی در دسترس خواهد بود.

مزایای شیبا نسبت به دوج کوین

جو ویزنتال، روزنامه‌نگار، مجری پادکست و تلویزیون بلومبرگ که به دلیل انتقادهایش از بیت کوین معروف است، در توییتر خود مدعی شده شیبا اینو چیز‌هایی دارد که دوج کوین ندارد. او می‌گوید برخلاف دوج کوین، شیبا اینو مطابق با یک نقشه راه مشخص و به سرعت در حال توسعه است، صرافی غیرمتمرکز خود را دارد، دارای توکن‌های غیر مثلی مبتنی بر شیبا اینو است و قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای قرارداد‌های هوشمند دارد.

ویزنتال در ادامه برشمردن مزایای شیبا اینو نسبت به دوج اظهارکرد که خرید شیبا بسیار ارزان‌تر از دوج است و اعتقاد دارد که شیبا به زودی جای دوج کوین را در رده دهم برترین ارز‌های دیجیتال از نظر ارزش بازار خواهد گرفت. ارزش بازار شیبا اینو برای نخستین بار از دوج کوین پیشی گرفت

شیبا اینو برای نخستین بار از دوج کوین پیشی گرفت و حالا به صورت رسمی بزرگترین میم کوین بازار ارز‌های دیجیتال است.

مطابق داده‌های کوین گکو، ارزش بازار کنونی شیبا اینو برابر با ۳۱.۸ میلیارد دلار است که ۶۳۶ میلیون دلار بیشتر از دوج است. با این وصف، حالا دوج کوین توسط «قاتل دوج» از جمع ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار خارج شده است. طبق داده‌های کوین گکو، شیبا اینو اکنون به بهای ۰.۰۰۰۶۳۹۳ دلار در بازار معامله می‌شود که رشدی ۴۰ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته را نشان می‌دهد.

افزایش دو برابری دستگاه‌های ATM بیت کوین

تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین امسال به ۳۰،۰۰۰ رسیده است که این میزان نسبت به روز‌های آغازین سال ۲۰۲۱ دوبرابر شده است. داده‌های کوین ای‌تی‌ام ریدار (Coin ATM Radar) نشان می‌دهند که در تاریخ ۱ ژانویه تعداد ۱۴،۰۱۶ دستگاه خودپرداز ارز‌های دیجیتال ثبت شده بودند و تا ۲۷ اکتبر این عدد به ۳۰،۰۱۱ رسیده است.

براساس داده‌های این وبسایت، این دستگاه‌های خودپرداز ارز‌های دیجیتال در ۷۶ کشور پخش شده‌اند.

خرید ۴۲۰ بیتکوین دیگر توسط السالوادور

بر اساس توییت منتشر شده توسط رئیس‌جمهوری السالوادور، Nayib Bukele، این کشور همزمان با کاهش قیمت بیتکوین در روز گذشته نسبت به خرید ۴۲۰ بیتکوین دیگر اقدام کرد. با این حساب، کشور السالوادور اکنون ۱۱۲۰ بیتکوین در اختیار دارد.

پس از انجام این خرید و با افزایش مجدد قیمت بیتکوین، Bukele با انتشار توییت دیگری از خرید سودآور خود ابراز خرسندی کرد.

 

منبع: بورسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->