نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
سرخط خبرها

مرکل: زمان برای بازگشت به مذاکرات برجامی در حال سپری شدن است

  • کد خبر: ۸۵۹۷۴
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
مرکل: زمان برای بازگشت به مذاکرات برجامی در حال سپری شدن است
صدراعظم آلمان با ابراز نگرانی نسبت به غنی سازی اورانیوم در ایران گفت که زمان برای بازگشت به مذاکرات برجامی در حال سپری شدن است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری رویترز در این باره نوشت، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که واپسین روزهای فعالیت خود در این سمت را سپری می کند در حاشیه اولین روز نشست گروه ٢٠ در رم به نشست های چندجانبه خود با سران فرانسه، انگلیس و ایالات متحده و گفت‌وگوهایشان درخصوص برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت که آنها نسبت به غنی سازی اورانیوم در ایران نگران هستند و از این کشور می خواهند که برای حصول یک توافق به میز مذاکرات بازگردد.

وی افزود: ما روی بازگشت ایران به میز مذاکرات حساب می کنیم، البته زمان درحال سپری شدن است و غنی سازی در ایران ادامه دارد. این مسئله ما را بسیار نگران می کند.

درحالی‌که ایران همواره بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای خود تاکید دارد، مرکل در ادامه گفت: زمان آن رسیده بود که گفت وگو کنیم که چه می‌توان کرد تا ایران به سلاح هسته ای مجهز نشود.

آنگلا مرکل این اظهارات را پس از آن بیان کرده است که سران آمریکا و تروئیکای اروپا روز گذشته پس از دیدار در حاشیه نشست گروه ٢٠ با انتشار بیانیه ای مشترک نسبت به توسعه فعالیت های هسته ای ایران ابراز نگرانی کردند.

سران این کشورها بدون اشاره به نقض توافق هسته ای از سوی آمریکا و بدعهدی طرف های اروپایی در اجرای تعهدات‌شان در برجام خواستار بازگشت تهران به پایبندی کامل به این توافق شدند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->