۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص ۴۴۷۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خبر جدید برای جاماندگان سهام عدالت (۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۶۲۲۳
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶
  • ۱
خبر جدید برای جاماندگان سهام عدالت (۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰)
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هر زمان که موافقت دولت برای پرداخت سهام عدالت به جاماندگان به مجلس اعلام شود، امکان عملیاتی شدن این طرح وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص جزئیات واگذاری سهام عدالت به جاماندگان تصریح کرد: به دلیل فقدان نظام جامع اطلاعات در سال ۸۴، سهام عدالت به برخی افراد در دهک‌های پایین که واجد شرایط دریافت این سهام بوده اند، اختصاص نیافته است.

او ادامه داد: طبق قانون، سهام عدالت باید به ۶ دهک پایین جامعه تعلق پیدا می‌کرد. در حال حاضر این سهام به حدود ۵۰ میلیون نفر واگذار شده است، اما حدود ۱۵ میلیون نفر از این افراد جزو ۶ دهک پایین جامعه نبوده اند و این یک تخلف در اجرا محسوب می‌شود.

پورابراهیمی بیان کرد: در مقابل برخی افراد واجد شرایط هم سهام عدالت دریافت نکرده اند. طبق بررسی‌های به عمل آمده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و یک میلیون نفر ایثارگران سهام عدالت ندارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: گزارش کمیسیون اقتصادی برای اصلاح تخصیص سهام عدالت آماده تصویب در صحن علنی مجلس است.

پورابراهیمی افزود: در چند روز آینده طرح واگذاری سهام به جاماندگان جمع بندی می‌شود و با نگاه مثبت دولت، این طرح ظرف چند روز آینده در دستور کار قرار می‌گیرد و امیدوارم در قالب توافق با دولت این موضوع نهایی شود.

او ادامه داد: با چراغ سبز دولت جاماندگان سهام عدالت، سهامدار می‌شوند. هر زمان که موافقت دولت در این خصوص به مجلس اعلام شود امکان عملیاتی شدن این طرح فراهم است و آن را با اولویت واگذاری سهام به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اجرا می‌کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بر این اساس به تدریج و در چند مرحله سهام عدالت به همه جاماندگان تعلق می‌گیرد.

پورابراهیمی گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از سهامداران روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند.

او ادامه داد: ۱۳ شرکت غیر بورسی هنوز برای واگذاری سهام به دهک‌های پایین جامعه ارزش گذاری نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در صورت موافقت دولت تا دو ماه دیگر گروه نخست جاماندگان سهام عدالت، سهامدار می‌شوند. در فاز نخست امکان واگذاری این سهام به بیش از ۴ میلیون نفر فراهم است. برای بقیه افراد هم باید در محاسبه عدد با دولت به توافق برسیم و بعد از آن اجرایی می‌شود.

او تاکید کرد: به تخلفات دولت‌های قبلی در بحث واگذاری سهام عدالت ورود پیدا کردیم و حاکمیت و دستگاه قضایی باید با آن برخورد کند. تخلفات در این حوزه شامل موضوعاتی همچون بورسی و غیر بورسی بودن شرکت ها، بحث انتقال مالکیت و پرداخت سهام به افرادی غیر از ۶ دهک پایین می‌شود.

پور ابراهیمی گفت: ما اصلاح در این موارد را از جاماندگان شروع می‌کنیم و محور‌های اصلاحی را به تدریج به طور کامل اجرایی خواهیم کرد.

امکان واگذاری سهام عدالت به همه جاماندگان در کشور وجود دارد

در ادامه کابلی زاده کارشناس اقتصادی در این خصوص تصریح کرد: در صورتی که مشمولین واجد شرایط جاماندگان سهام عدالت را ۲۰ میلیون نفر در نظر بگیریم حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سهام باید به این افراد اختصاص یابد.

او افزود: اکنون ۳۲۹ بنگاه دولتی مشمول واگذاری به بخش خصوصی هستند و ارزش روز ۱۵ شرکت بورسی هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است این نشان می‌دهد که با فروش این شرکت‌ها امکان واگذاری سهام عدالت به همه جاماندگان در کشور وجود دارد.

کابلی زاده توضیح داد: البته یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور در زمان واگذاری‌های سهام عدالت واجد شرایط بودند، ولی به دلیل عدم هماهنگی تعاونی‌های شهرستانی به موقع نتوانستند فرآیند تکمیل فرم‌های خود را انجام دهند و مدارک آن‌ها ثبت نشد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: این افراد که در آن زمان استحقاق واگذاری سهام عدالت را داشتند، باید در زمان واگذاری به جاماندگان سهام عدالت در اولویت قرار گیرند.

جاماندگان سهام عدالت ۲ماه دیگر منتظر بمانند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رامي
Netherlands
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
آزاد سازيسهام را شروع٠كنيدبد باباب از كشنكي داريم هدر ميريم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->