طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد رئیس جمهور: تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد اردوغان شنبه با هنیه دیدار می‌کند وزیر خارجه راهی نیویورک شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند کامرون خطاب به رژیم صهیونیستی: درگیری را تشدید نکنید مقام حماس: نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی می‌کشاند وزیر کشور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان + فیلم (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
سرخط خبرها

تذکر رهبر معظم انقلاب به مجلس؛ پیش از اثبات جرم نباید موضوع را رسانه‌ای می‌کردید

  • کد خبر: ۸۶۳۹۰
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
تذکر رهبر معظم انقلاب به مجلس؛ پیش از اثبات جرم نباید موضوع را رسانه‌ای می‌کردید
رییس مجلس شورای اسلامی راهبرد امامین انقلاب در مقابله با استکبار را عقلانی‌ترین تصمیم برای تامین منافع ملی ایران عنوان کرد و گفت: امروز مهمترین راهبرد برای استکبار ستیزی تلاش جهادی مدبرانه و مطابق با برنامه‌ای حساب شده برای حل مشکلات مردم است.

به گزارش شهرآرانیوز، «محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت سالروز تسخیر شجاعانه لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیروخط امام و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: دانشجویان انقلابی در آن زمان با تسخیر لانه جاسوسی، هویت ضد مردمی، مداخله‌جو و مستکبر ایالات متحده آمریکا را به دنیا نشان دادند و فصل جدیدی برای مقابله عدالت‌جویان و حقیقت طلبان سراسر دنیا با زورگویی‌ها و دخالت‌های آمریکا و سایر رژیم‌های مستکبر پدید آوردند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزان شهید حادثه خونین کشتار بی‌رحمانه سال ۱۳۵۷ تهران و روز دانش‌آموز گفت: حرکت مردم ایران در تمام سال‌های بعد از انقلاب در جهت مقابله با زورگویی‌ها مستکبران، حرکتی عاقلانه و در راستای منافع ملی بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: کشور‌های استکباری همچون آمریکا و پیش از آن انگلیس هرگاه توانستند با توطئه‌های پیچیده یا جنگ افروزی علیه استقلال، موجودیت یا منافع ملی ایران اقدام کرده‌اند که فقط یک مورد از آن‌ها کودتای ۲۸ مرداد است.

قالیباف مقابله با این قدرت‌های زورگو و دفاع از منافع کشور و وحدت و امنیت ملی را حکیمانه‌ترین حرکت اجتماعی ملت ایران عنوان کرد و گفت: پایان تلخ برخی قیام‌های مردمی در منطقه که نگاه بدبینانه به آمریکا را کنار گذاشتند، نشان داد راهبرد امامین انقلاب در مسیر مقابله با کشور‌های استکباری، عقلانی‌ترین تصمیم برای تامین منافع ملی ایران بوده است.

وی ادامه داد: البته مقابله با استکبار، وجوه مختلفی دارد و امروز مهمترین راهبرد برای استکبار ستیزی تلاش جهادی مدبرانه و مطابق با برنامه‌ای حساب شده برای حل مشکلات مردم است.

قالیباف تاکید کرد: مهمترین مولفه تامین امنیت ملی کشور ما در قلب یکایک مردم ایران قرار دارد و آن باور آن‌ها به مسیر انقلاب است و اگر آسیب زدن به اقتصاد کشور و برهم زدن اتحاد ملی، دستور کار و مستکبران است، با قاطعیت می‌توان گفت استکبار ستیزی یعنی حل مشکلات اقتصادی مردم و تلاش برای افزایش همدلی، اتحاد و تلطیف قلوب در بین اقشار مختلف اجتماعی است.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای که دغدغه اصلی زندگی مردم نیست یا درگیر شدن در جناح بازی‌ها و حزب بازی به جای اتحاد ملی برای حل مشکلات مردم، فاصله گرفتن از اهداف اصلی انقلاب اسلامی است. ما مسوولان هر قدر در حل مشکلات اقتصادی مردم موفق شویم، به همان اندازه توانسته‌ایم استکبار را زمین‌گیر کنیم.

قالیباف ادامه داد: نکته مهم دیگر مربوط به تذکر رهبر معظم انقلاب درباره رسانه‌ای شدن اسم افراد در پی گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس است که ایشان خواستار جبران موضوع شده‌اند. به نظر می‌رسد اطلاعات عموم از آن هم رهگشای برخی سوالات است و هم بهترین روش برای برآورده ساختن جبران مدنظر ایشان توسط مجلس است.

وی تصریح کرد: ایشان در حاشیه نامه‌ای که در آن به رسانه‌ای شدن یکی از کمیسیون‌های مجلس پیش از بررسی و صدور حکم در دادگاه صالحه اعتراض شده است، مرقوم فرمودند: «شکایت به جاست. نباید پیش از اثبات جرم موضوع را رسانه‌ای می‌کردند. دنبال کنید و به نحوی جبران شود»

قالیباف ادامه داد: به نظر می‌رسد این تذکر که حاکی از اهمیت توجه به حق الناس است، نه فقط برای همکاران اینجانب در مجلس، بلکه برای همه صاحبان رسانه‌ها و تریبون‌ها مخصوصا تریبون‌های رسمی و همه فعالان رسانه‌ای می‌تواند فصل الخطاب قرار گیرد. این نشان می‌دهد تا زمانی جرمی به اثبات نرسیده است، ذکر اسامی افراد مجاز نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از همه همکاران خود می‌خواهم ضمن جبران گذشته، در گزارشات کمیسیون‌ها، نطق‌ها و تذکر‌ها نسبت به رعایت این راهنمود جدی باشند و امیدوارم دیگر تریبون‌ها و رسانه‌های رسمی و غیررسمی کشور و همچنین فعالان رسانه‌ای که خود را ملتزم به رعایت رهنمود‌های رهبر انقلاب می‌دانند، نیز در رعایت این مسئله کوشا باشند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->