پلمب ۱۱ واحد صنفی بدلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال خدا کند انصاف از تبعید برگردد چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کاهش دوره سرماخوردگی با قرص زینک

  • کد خبر: ۸۶۴۰۴
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
کاهش دوره سرماخوردگی با قرص زینک
نتیج یک تحقیقات علمی نشان می دهند که مصرف محصولات دارویی مبتنی بر زینک یا روی، می تواند دوره بیماری سرماخوردگی و همچنین آنفلوآنزا و شدت نشانه های آن ها را کاهش دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، نتایج یک بررسی مروری که توسط یک تیم بین المللی از دانشمندان دانشگاه وسترن سیدنی، دانشگاه سیدنی، دانشگاه ساثرن کراس، دانشگاه مک مستر و دانشگاه ملی طب طبیعی استرالیا انجام شده است، نشان می‌دهند که مصرف محصولات دارویی مبتنی بر زینک یا روی، می‌تواند دوره بیماری سرماخوردگی و همچنین آنفلوآنزا و شدت نشانه‌های آن‌ها را کاهش دهد.

در این تحقیق که ۲۸ کارآزمایی تصادفی و کنترل‌شده روی بیش از پنج هزار شرکت‌کننده بزرگسال از تمام گروه‌های سنی را مورد بررسی قرار داده است، نشان داده شده که استفاده از قرص روی برای پیشگیری نیز باعث ۲۸ درصد کاهش خطر ابتلا به علائم مشابه با سرماخوردگی و ۶۸ درصد خطر کمتر برای ابتلا به بیماری شبیه آنفولانزا می‌گردد.

بر اساس یافته‌های این مطالعه، هنگامی که از روی برای درمان استفاده شد، مدت زمان علائم تا حدود دو روز کوتاه شده و شدت علائم نیز در روز سوم و در حوالی اوج بیماری کاهش یافت.

به گفته محققان فوق، یافته‌های این مطالعه بر پایه بررسی‌های سیستماتیک قبلی پایه گذاری شده اند و شواهد جدید و مهمی را درخصوص نقش روی به‌عنوان ماده‌ای فراتر از یک مکمل غذایی صرف به ویژه در جمعیت‌های دچار کمبود آشکار می‌سازد. به گزارش سیناپرس، در واقع، پیشتر تصور می‌شد که نقش روی در پیشگیری و درمان عفونت‌ها فقط برای افرادی است که کمبود این ماده معدنی را در بدن خود دارند. اما یافته‌های مطالعه جدید، این تصور را به چالش کشیده اند.

در این تحقیق همچنین چالش‌های مربوط به تنوع فرمول‌بندی‌ها و دوز‌های روی و مکانیسم‌های عمل آن‌ها برجسته شده است. مجریان تحقیق می‌گویند: پزشکان و مصرف کنندگان روی باید بدانند که عدم قطعیت قابل توجهی در مورد اثربخشی بالینی فرمولاسیون‌های مختلف روی، دوز‌ها و حتی راه‌های تجویز آن وجود دارد.

از این رو، در حال حاضر تحقیقات کافی برای گفتن این که آیا اسپری بینی، ژل بینی و یا قرص خوراکی روی بهتر یا بدتر از بقیه است، وجود ندارد. دانشمندان اظهار داشته اند: در تحقیقات بررسی شده، بیشتر آزمایش‌ها از فرمول‌های گلوکونات روی یا استات روی استفاده کرده بودند. اما این بدان معنا نیست که سایر ترکیبات روی اثر کمتری دارند.

آن‌ها همچنین معتقدند که محصولات دارویی مختلف حاوی عنصر روی به طور گسترده‌ای در دسترس، مقرون به صرفه و عمدتا بی خطر هستند.

به گفته محققان فوق، به طور کلی مردم هنگام ابتلا به سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا می‌خواهند بدانند چقدر طول می‌کشد تا خوب شوند. ما متوجه شدیم که روی، احتمالاً طول مدت بیماری را کاهش می‌دهد و سیگنال‌های زیادی نیز وجود دارد که به ما می‌گویند روی دارای پتانسیل کاهش شدت بیماری است.

این مزیت عمده عنصر روی می‌تواند باعث شود که پزشکان و بیماران جایگزینی مناسب برای استفاده نامناسب از آنتی بیوتیک‌ها که همچنان یک مشکل بزرگ در سطح جهانی است، داشته باشند.

با این وجود به اعتقاد مجریان این پژوهش، هنوز شواهد محکمی وجود ندارد که بگوییم بسیاری از روش‌های درمانی از جمله مصرف روی که برای برخی عفونت‌های ویروسی نظیر سرماخوردگی مؤثر بوده‌اند، لزوماً برای کووید ۱۹، این بیماری بدقلق پاندمیک نیز موثر هستند.

یافته‌های فوق را نشریه معتبر و بین المللی BMJ منتشر نموده است.

منبع: سیناپرس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->