تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

علائم آنفولانزای جدید ۱۴۰۱ + درمان

  • کد خبر: ۱۴۴۳۴۱
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
علائم آنفولانزای جدید ۱۴۰۱ + درمان
محققان به تازگی نوعی ویروس هیبریدی آنفولانزا کشف کرده اند که ماحصل ترکیب دو ویروس آنفولانزای A و ویروس سنسیشیال تنفسی است.

به گزارش شهرآرانیوز، در شرایطی که ویروس‌ها معمولا برای بقا با یکدیگر در حال رقابت هستند دانشمندان با نوعی ویروس جدید هیبریدی برخورد کرده اند که نمونه‌ای غیرعادی را در اختیار محققان قرار می‌دهد. بر این اساس مشخص شد یک ویروس با ویروس دیگر برای منافع خود همکاری می‌کند.

یک ویروس شناس و نویسنده ارشد این مطالعه در رابطه با موضوع اظهار کرد این نوع ویروس هیبریدی قبلاً هرگز توصیف نشده بود. ما در مورد ویروس‌هایی از دو خانواده کاملاً متفاوت صحبت می‌کنیم که با ژنوم و پروتئین‌های خارجی غیر همسان بوده و در کمال ناباوری هر دو ویروس با یکدیگر ترکیب می‌شوند. این نوع جدیدی از پاتوژن ویروس است.

گفتنی است، این ویروس هیبریدی در زیر میکروسکوپ شبیه پای مارمولک به نظر می‌رسد که ویروس سنسیشیال تنفسی RSV پا‌ها را ایجاد کرده و ویروس آنفولانزای A انگشتان پا را تشکیل می‌دهد. محققان طی مطالعات خود با کمک آزمایشگاه طراحی شده برای تجزیه و تحلیل فعل و انفعالات بین ویروس‌ها در طول عفونت، موفق به درک بهتر نتایج بالینی، رفتار پاتوژن و روش انتقال این ویروس شد.

طی این مطالعات سلول‌های ریه انسان در معرض هر دو ویروس و همچنین هر ویروس به صورت جدا گانه به عنوان گروه کنترل قرار گرفتند. در ادامه با کمک مجموعه‌ای از تکنیک‌های میکروسکوپی، ساختار‌های رشته‌ای سازگار با ترکیبی از هر دو ذره ویروس نشان داده شد. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد به نظر می‌رسد هنگامی که این دو ویروس به یکدیگر می‌پیوندند، آنفولانزای A تعداد بیشتری و طیف وسیع تری از سلول‌های انسانی را آلوده می‌کند.

متاسفانه باید اذعان داشت که در مطالعات فوق مشخص شد که ذرات آنفولانزای A با نمایش پروتئین‌های سطحی RSV از سیستم ایمنی فرار کرده و به ویروس مزیت بقا می‌دهند. این ویروس هیبریدی همچنین به سلول‌هایی که فاقد گیرنده‌های آنفولانزا هستند، گسترش می‌یابد، که این موضوع می‌تواند به آنفولانزای A اجازه دهد تا با میزان و حجم بیشتری از دستگاه تنفسی به داخل ریه‌ها حرکت کرده و منجر به عفونت‌های شدید‌تر شود.

نکته جالب توجه در ترکیب این دو ویروس با یکدیگر، ایت است که ویروس RSV سهم کمتری نسبت به آنفولانزای A داشته و حضور آنفولانزای A به طور قابل توجهی ظرفیت ویروس سنسیشیال تنفسی را برای تکرار کاهش می‌دهد. دکتر استفان گریفین، متخصص ویروس شناس و استاد دانشگاه لیدز در این رابطه اظهار کرد ویروس سنسیشیال تنفسی RSV نسبت به ویروس آنفولانزای فصلی کمتر به داخل ریه نفوذ کرده و هر چه عفونت بیشتر شود، احتمال ابتلا به بیماری شدیدتر است. سالانه میلیون‌ها نفر به دلیل ابتلا به آنفلوانزای A در بیمارستان بستری شده و از سوی دیگر RSV شایع‌ترین علت عفونت حاد دستگاه تنفسی تحتانی در نوزادان است و عفونت مجدد به این ویروس در سنین بالاتر و کهنسالی شایع است.

علائم آنفولانزا

بیشتر علائم انفولانزا مشابه با سرماخوردگی است که با آبریزش بینی، عطسه و گلودرد همراه است. علائم انفولانزا ناگهانی بروز می‌کند، اما علائم سرماخوردگی به تدریج بروز می‌کند. همچنین علائم آنفولانزای جدید در ایران نیز مانند قبل است و فقط شدت آن متفاوت است.

سردرد – علائم انفولانزا

سردرد می‌تواند از اولین علائم انفولانزا باشد. برخی از علائم آنفولانزا مانند حساسیت به صدا و نور نیز می‌تواند در این مرحله ایجاد شود.

درد‌های عضلانی – علائم انفولانزا

بدن درد و درد‌های عضلانی معمولاً در ناحیه پشت گردن، پشت، بازو‌ها و پا‌ها احساس می­‌شود. این درد که از علائم آنفولانزا می‌باشد، می­توان شدید بوده و شما را از انجام کار‌های روزمره باز دارد.

سرفه‌های خشک و مداوم – علائم انفولانزا

سرفه خشک و مداوم جزو علائم آنفولانزا است. احتمال دارد شدت سرفه­‌ها با پیشرفت بیماری بدتر، ناخوشایندتر و دردناک‌­تر شود. احتمال دارد در دوران بیماری تنگی نفس یا ناراحتی در قفسه سینه نیز داشته باشید. بسیاری از سرفه‌­های مربوط به علائم انفولانزا حدود ۲ هفته طول می­‌کشند.

تب و لرز 

تنگی نفس 

چشم درد

اسهال و استفراغ که در کودکان بیشتر از بزرگسالان دیده می‌شود.

درمان آنفولانزا

درمان آنفولانزا چیست؟ آیا امکان درمان خانگی آنفولانزا وجود دارد؟ این‌ها سوالات افرادی است که به ویروس آنفولانزا مبتلا شده‌اند و به دنبال درمان آن هستند. در ادامه به راهکار‌های درمانی آنفولانزا می‌پردازیم. به طور خلاصه راهکار‌های درمان خانگی آنفولانزا را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

درمان آنفولانزا با دارو

دارو‌هایی جهت بهبود و درمان آنفولانزا وجود دارند که با تجویز پزشک صورت خواهند گرفت. پزشک متخصص با معاینه و توجه به شدت بیماری، داروی مخصوص شمارا تجویز خواهد کرد. توصیه می‌شود از مصرف خودسرانه دارو پرهیز نمائید.

نوشیدن مایعات

افرادی که به آنفولانزا مبتلا شده‌اند، باید به نوشیدن آب و مایعات، بیشتر اهمیت دهند. این راهکار هم برای آنفولانزای تنفسی و هم آنفولانزای گوارشی موثر خواهد بود. آب کمک می‌کند تا دهان، بینی و گلوی شما مرطوب بماند و از جمع شدن خلط و مخاط جلوگیری خواهد کرد. علائم آنفولانزا مانند تب و اسهال، باعث از دست دادن آب بدن خواهند شد و برای جبران این کم آبی، باید مایعات زیاد مصرف نمائید.

استراحت کافی 

از مهم‌ترین روش‌های درمان خانگی آنفولانزا، استراحت کافی است. هنگام خواب، سیستم ایمنی بدن شما تقویت خواهد شد و این به مقابله بهتر با ویروس آنفولانزا منجر می‌شود. پس هنگام ابتلا به انفولانزا، برنامه زندگی خود را تغییر دهید و ساعت بیشتری را برای استراحت و خواب اختصاص دهید.

مصرف مواد حاوی زینک 

اضافه کردن زینک به رژیم غذایی، یکی از راهکار‌های موثر برای درمان خانگی آنفولانزا است. زینک، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را برای مقابله بهتر گلبول‌های سفید با میکروب‌ها و کاهش علائم بیماری‌های ویروسی، مانند آنفولانزا، کرونا و سرماخوردگی آماده خواهد کرد. می‌توانید از قرص‌های حاوی زینک استفاده نمائید و یا این ماده را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. مواد غذایی که حاوی زینک هستند، شامل: گوشت قرمز، عدس، نخود، لوبیا، آجیل، تخم مرغ و لبنیات می‌باشند.

مصرف آب گوشت و سوپ 

اضافه کردن آب گوشت، آب قلم، سوپ گوشت و سوپ مرغ به رژیم غذایی به جبران کم آبی و هیدراته ماندن بدن کمک خواهد کرد. این غذا‌های مفید و مغذی، برای تقویت و غنی‌سازی بدن در زمان ابتلا به آنفولانزا بسیار موثر خواهند بود. همچنین پروتئین به بازسازی سریعتر سلول‌های ایمنی کمک خواهد کرد.

غرغره کردن آب نمک 

یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی آنفولانزا، غرغره کردن آب نمک است. این‌کار باعث بهبود گلودرد و خارج شدن مخاط داخل گلو و بینی خواهد شد. همچنین مصرف آب نمک برای بهبود ناراحتی و سوزش گلو ناشی از سرفه خشک بسیار مفید است و با خاصیت ضد باکتریایی خود، باکتری‌های دهان و گلو را از بین خواهد برد.

نوشیدن چای گیاهی 

از درمان خانگی آنفلونزا می‌توان به مصرف چای گیاهی اشاره نمود. گیاهان مختلف، خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی بالایی دارند که می‌توانند برای درمان علائم آنفولانزا نیز موثر باشد. چای سبز، چای زنجبیل، گل میخک و سایر گیاهان دارویی را دم کرده و میل نمائید. همچنین می‌توانید آن‌هارا با عسل طبیعی شیرین نمائید.

اسانس گیاهی 

برخی از اسانس‌های گیاهی و طبیعی، برای درمان خانگی آنفولانزا موثر خواهند بود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته (۳) روغن درخت چای می‌تواند سرعت انتقال تکثیر ویروس را کم کرده یا آن‌را متوقف نماید. توصیه می‌شود درصورت ابتلا و به جهت جلوگیری از ابتلای سایر افراد خانواده، این اسانس را تهیه کرده و در اتاق پخش نمائید. سایر اسانس‌های گیاهی شامل: روغن دارچین، روغن نعنا، روغن اوکالیپتوس، روغن آویشن، روغن لیمو و روغن پونه کوهی هستند.

دستگاه بخور

همانطور که می‌دانید، ویروس‌هایی مانند آنفولانزا و کرونا، در هوای خشک و محیط‌های سربسته بیشتر دوام می‌آورند و باعث گسترش بیشتر آن‌ها خواهد شد. برای جلوگیری از انتشار و بهبود بیماری، از دستگاه‌های رطوبت ساز یا دستگاه بخور در اتاق استفاده نمائید. همچنین تنفس بخار آب گرم (بخور دادن) به بهبود سینوس‌ها، گلو و ریه‌ها کمک کننده خواهد بود.

رژیم غذایی مناسب 

از دیگر راهکار‌های مناسب جهت درمان آنفولانزا، رژیم غذایی مناسب است. رژیم غذایی مناسب در زمان ابتلا به آنفولانزا، شامل مصرف غذا‌های کم کالری، کم فیبر و پخته شده است. استفاده از غذا‌های نرم و کم ادویه نیز پیشنهاد می‌شود، چراکه هضم آن‌ها راحت‌تر بوده و به کاهش مشکلات معده کمک می‌کنند.

همچنین یکی از دارو‌هایی که برای افزایش سیستم ایمنی بدن و کاهش علائم آنفولانزا استفاده می‌شود، پلارژین است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->