آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

بازگشت دالتون‌ها به زندان

  • کد خبر: ۸۶۶۲
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
بازگشت دالتون‌ها به زندان
سارقانی که ۲ ماه پیش از حبس بیرون آمده بودند، به اتهام گوشی‌قاپی دستگیر شدند
محمدجواد ابوعطا - سال ها پیش راهشان را گم کردند. در اجتماع بودند و میان همین مردم آمد و شد داشتند، اما همچون غریبه هایی که هیچ کس آن ها را نمی شناخت. مشکلشان به روزهای نوجوانی و جوانی بازمی گشت، از روزی که با بساط افیون رفاقت کردند و با جامعه غریبه شدند. خیلی زود، هم از ریخت و قیافه افتادند و هم از چشم جامعه. رفقای قدیم دور و برشان را خالی کردند، هر قدمشان به سوی جلو، صد قدم به عقب بود، هرچند خود نمی فهمیدند. آن ها از چشم جامعه و خانواده طرد شدند. خرجشان روز به روز بیشتر و منابعی که بتواند آن ها را به افیون سیاه پیوند دهد کمتر می شد. این دو برادر با طراحی نقشه های سرقت و انجام آن، چاهی برای خود کندند که همیشه در ته آن بودند و سرانجامشان زندان شد.
مدت زیادی از آن روزها گذشت. خانواده چشم انتظارشان بودند و با این اعتقاد که زندان آن ها را اصلاح می کند، روزها را برای آزادی شان می شمردند. بعد از مدت ها این دو برادر دوباره طعم آزادی را چشیدند و به آغوش امن خانواده بازگشتند.
تا دو ماه آرامشی غریب بر فضای زندگی شان سایه انداخته بود. آن ها تلاش می کردند تا سربار خانواده نباشند، با طلوع آفتاب از خانه بیرون می زدند و نیمه های شب به خانه برمی گشتند. حالت ارواحی را داشتند که به جایی وابسته اند. خانواده از اصلاح آ ن ها خوشحال و راضی بودند، اما دیری نپایید که شبی مأموران با حضور در منزلشان، این دو برادر را دستگیر کردند و کاخ ذهنی این خانواده فرو ریخت.
خانواده نمی دانستند چرا فرزندانشان دستگیر شده اند، اول به کلانتری شهید نواب صفوی که مأموران این کلانتری اقدام به دستگیری آن ها کرده بودند، رفتند. از آنجا نیز به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد هدایت شدند تا در جریان پرونده قرار بگیرند.

حمله به شهروندان برای سرقت
خانواده این دو جوان با حضور در دادسرا، خواستار مشخص شدن علت دستگیری این افراد شدند. آن ها با حضور در شعبه بازپرسی متوجه شدند که سرقت و حمله به شهروندان علت دستگیری این افراد بوده است.
آن ها هر چه بیشتر می شنیدند، سرافکنده تر می شدند و به روزهای کودکی و نوجوانی فرزندانشان فکر می کردند که چه کارهایی می توانسته اند برای تربیت و توجه بیشتر به آن ها بکنند، اما نکرده اند.
زوایای جدید پرونده سیاه این دو جوان که مانند برادران دالتون هر روز پیچیده تر می شد، برای خانواده شان تشریح شد.

به دنبال سارقان موتورسیکلت
براساس تحقیقات جامعی که افسران تجسس کلانتری شهید نواب صفوی انجام داده بودند، از چندی قبل با اعلام سرقت گوشی های تلفن همراه شهروندان در بخش هایی از شهر، بررسی های همه جانبه ای از سوی مأموران آغاز شد.
شاکیان اعلام کرده بودند که هنگام استفاده از تلفن همراه، دو راکب یک موتورسیکلت به آ ن ها حمله کرده و گوشی های تلفن همراهشان را قاپیده و متواری شده اند.
ردزنی های بعدی منجر به شناسایی شماره پلاک موتورسیکلتی شد که متهمان هنگام سرقت از آن استفاده می کردند، اما استعلام های پلیسی حکایت از آن داشت که مالک موتورسیکلت چندی پیش سرقت موتورش را در بزرگراه فجر به پلیس اعلام کرده است.
در این مرحله چهره زنی سارقان در دستور کار قرار گرفت و افسران تجسس کلانتری شهید نواب صفوی توانستند با ترسیم چهره های فرضی و انطباق آن با مشخصات متهمان ثبت شده در بانک اطلاعات مجرمان، به دو مجرم سابقه دار مظنون شوند. مأموران در پی کسب اطلاعات تکمیلی از نقش این افراد در سرقت ها مطمئن
شدند.
هماهنگی های قضایی آغاز شد و با دستور رسیده، هم زمان با شناسایی محل اقامت متهمان در منطقه طبرسی شمالی، عملیات دستگیری آن ها آغاز و این افراد شبانه به بند کشیده شدند.

سرقت برای خرج مواد
طبق اعتراف هایی که در پرونده متهمان ثبت شده بود، آن ها اعلام کرده بودند که با طراحی نقشه سرقت ها در خیابان های شارستان، طبرسی، پنجتن و مصلی به سراغ افرادی می رفته اند که بدون توجه به اطرافشان با تلفن همراه مشغول صحبت یا کار بوده اند و در یک لحظه غفلت گوشی را از دست این افراد می قاپیده اند. آن ها بعد از سرقت نیز گوشی ها را به یک مال خر فروخته و پول کسب شده را خرج موادمخدر می کرده اند. طبق شواهد موجود این افراد تا کنون به 26فقره گوشی قاپی اعتراف کرده اند و تحقیقات در این باره برای مشخص شدن دیگر سرقت های احتمالی ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->