انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کدام بانوان بدون قرعه‌کشی می‌توانند خودرو بگیرند؟

  • کد خبر: ۸۶۷۲۲
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
  • ۱۰
کدام بانوان بدون قرعه‌کشی می‌توانند خودرو بگیرند؟
بر مبنای مصوبه مجلس شورای اسلامی زنانی که فرزند دوم به دنیا بیاورند می‌توانند بدون قرعه‌کشی ، نسبت به دریافت خودروی ایرانی از کارخانه‌های خودروسازی اقدام کنند .

به گزارش شهرآرانیوز، این نکته در حالی در قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت لحاظ شده و به تصویب رسیده است که وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده افزایش تیراژ تولید خودرو و حذف فرآیند قرعه‌کشی را داده است. سیدرضا فاطمی امین سه هفه قبل اعلام کرد: برنامه داریم در سال آینده بحث قرعه‌کشی خودرو را حذف کنیم.

وی افزود: امسال با صد هزار دستگاه افزایش، تولید خودرو به میزان یک میلیون دستگاه خودرو خواهد رسید ضمن اینکه سال آینده یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می‌شود به این ترتیب بحث قرعه کشی خودرو نیز حذف خواهد شد ضمن اینکه خودروسازان مشکلات عدیده‌ای دارند که ما باید برای حل آن کمک کنیم.

مجلسی‌ها چه می‌گویند؟

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد با اشاره به تایید این طرح در شورای نگهبان اعلام کرده است: فروش بدون نوبت و بدون قرعه‌کشی خودروی ایرانی به قیمت کارخانه پس از تولد فرزند دوم به بعد به مادران در این قانون پیش‌بینی شده است.

 واژه «به بعد» نشانه ان است که مادرانی که دو فرزند دارند نیز پس از تولید فرزند سوم و فرزندان دیگر مشمول این مصوبه قرار خواهند گرفت .

رئیس کمیسیون مشترک طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»  نیز در این باره گفته است: در طرح مذکور برای تولد فرزند دوم تسهیلات ویژه‌تری در نظر گرفته‌ایم و یکی از تسهیلات آن است مادرانی که فرزند دوم آنان متولد می‌شود، بدون نوبت و قرعه‌کشی خودروی ایرانی به آنان فروخته می‌شود و از آنجایی که تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار بسیار زیاد است، مبلغ قابل توجهی از این طریق به‌دست می‌آورند.

اما و اگرهای یک مصوبه

هنوز روشن نیست این اقدام چگونه صورت می گیرد و ایا خودروی خاصی برای تحویل به این مادران معرفی می‌شود یا مادران مجاز به انتخاب خودروی موردعلاقه خود هستند . نکته مهم اینجاست که فاصله قیمت خودرو در کارخانه تا بازار ر برخی موارد حتی به بیش از صد میلیون تومان نیز می‌رسد و به این ترتیب این نوعی یارانه است که از طریق کارخانه‌های خودروسازی که با زیان انباشته هنگفتی روبرو هستند، توزیع خواهد شد.

نکته مهم دیگر در این فرایند، تصمیمی است که بر اساس اعلام رییس سازمان بورس به زودی برای تغییر مکانیزم قیمت گذاری خودرو اتخاذ می شود.

به گفته مجید عشقی قیمت کارخانه‌ای خودرو باید افزایش یابد. در صورت نزدیک شدن قیمت خودرو در کارخانه تا بازار، این امتیاز دیگر جذابیتی در بر نخواهد داشت .

افزایش تقاضا برای خرید خودرو، در پی موج تورمی سبب شد عرضه خودرو به شیوه قرعه کشی در دستور کار قرار گیرد .

 با توجه به اعلام وزیر صمت برای حذف قرعه‌کشی از یک سو و افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو و حذف مکانیزم قیمت‎گذاری دستوری از سوی دیگر، معلوم نیست این امتیاز طبق چه مکانیزمی به مادرانی که فرزندان دوم به بعد خود را به دنیا می‌آورند تعلق می‌گیرد .

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
پناه میبرم ازدست شیطان رانده شده به خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
فقط شعار
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
اگه مرد عملید برای بیکاری کاری خداپسندانه انجام دهید و این مسخره بازی ها را بگذارید کنار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
جناب نمایندگان می خواهید بچه دوم هم مثل بچه اول بیکار وول باشد بچه ملت از بافت بجه ها شما جدا است که باشفارش دختر یکی ازشما ها را وزیر نفت استخدام کند ملت به این فریبکاری ها عادت کرده اند
وطن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
دل سیـــــر خندیدیـــم .
مگر شما رایگان می دهید که چنین ادعایی دارید هزینه نگهداری اولاد خیلی بیشتر از چنین وعده هاست
خواهشاً در حد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه صحبت کنید و همانند کشورهای عقب افتاده و دیکتاوری صحبت نکنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
قرعه کشی خودو و یک کار احمقانه است یعنی احمقانه ترین کار در اقتصاد است چیزی که اصلا با هیچ عدالتی سازگار نیست افرادی که چندتا هم ماشین دارند میگیرن در بازار ازاد میفروشن دولت روحانی از همه لحاظ کشور را بهاک سیاه نشاند چپاولگران اقتصاد وعدالات وارامش خداوند عذابشون دردناک کنه تمام‌کسانیکه سهمی در این سیستم داشتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
بدهی قبلی به مادران 3 و 4 فرزند بدهید بعد تصمصم جدید بگیرید
لیلا
United States of America
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
0
0
توروخدا ایران خودرو، بس کن دست از دل مابردار، همچی میگه بدون قرعه کشی ماشین میدیم انگار مجانی میخوان بدن معادل پول صدتا دیه ی انسان رو ازمون میگیرین آخرشم ماشینهای بیکیفیت و گرانتر از ارزشش به ما می اندازید نردم دستتون رو خوندن فقط مارو... فرض نکنین (از طرف یک بانوی ایرانی)
ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
0
0
مسخره بازيه هر بار قرعه كشي ميزارن تعداد كمي خودرو عرضه ميشه اونم معلوم نيست به كي ميرسه من تا بحال جدي نديدم كسي بگه من برنده شدم و گرفتم از اول اين قرعه كشي ها الان هم كه با اينكه وزير گفته افزايش توليد داريم از وقتي كه گفته هيچ برنامه اي نذاشتن آقاي وزير پاي حرف خودتم نيستي.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
0
1
وعده سر خرمن نمیخواد بدین بیا بگو هرکی فرزند سوم بیاره به بچش تا ۱۸ سالگی ماهیانه ۲ میلیون میدیم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->