نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

رضا سخندان در گفت‌وگو با شهرآرانیوز: آمده‌ام عدالت را برقرار کنم

  • کد خبر: ۸۶۹۷۸
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
رضا سخندان در گفت‌وگو با شهرآرانیوز: آمده‌ام عدالت را برقرار کنم
رضا سخندان، سرپرست مشهدی دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: چند‌ماهی است که این پیشنهاد مطرح شده بود و من هم حقیقتا، چون در عملکرد فدراسیون جدید در این مدت احترام به جامعه داوری و آنچه مدنظر ماست دیدم، تصمیم گرفتم آن را بپذیرم.

بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ سرپرست جدید دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال با تأکید بر تلاش برای تحقق عدالت در داوری فوتبال کشور، از برنامه‌های ویژه برای رسیدن به این امر خبر داد. رضا سخندان که روز گذشته از‌سوی حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال، به سمت سرپرستی دپارتمان داوری فدراسیون منصوب شد، در گفتگو با شهرآراورزشی برنامه‌هایش برای این سمت جدید را تشریح کرد.

سخندان که در آخرین روز‌های فدراسیون قبلی به طرز نامهربانانه‌ای از فهرست داوران بین‌المللی خارج شد و به قهر با فوتبال رفت، حالا از‌سوی همتای مشهدی‌اش که این‌روز‌ها بر مسند دبیرکلی فدراسیون نشسته است، برای هدایت دپارتمان داوری دعوت‌به‌کار شده است. رضا سخندان، کمک‌داور بازنشسته و باتجربه خراسانی، در تالار افتخاراتش آن‌قدر عنوان دارد که کسی نتواند به این انتخاب کامرانی‌فر خرده بگیرد. با‌این‌همه سخندان روز‌های سختی را برای هدایت جامعه داوری کشور در پیش دارد.

چه شد که این انتصاب صورت گرفت؟

چند‌ماهی است که این پیشنهاد مطرح شده بود و من هم حقیقتا، چون در عملکرد فدراسیون جدید در این مدت احترام به جامعه داوری و آنچه مدنظر ماست دیدم، تصمیم گرفتم آن را بپذیرم.

برنامه‌هایتان برای دپارتمان داوری فوتبال چیست؟

خب در اولویت برنامه‌های من برای دپارتمان داوری بحث شایسته‌سالاری است. می‌خواهیم سیستمی پیاده کنیم که هر کسی از هر جا با سفارش نیاید و قضاوت کند، بلکه کسانی که تلاش بیشتری می‌کنند، بتوانند به حقشان برسند.

به عبارتی سفارش‌پذیر نیستید...

صد‌در‌صد. در کنار آن می‌خواهیم در داوری جوان‌گرایی کنیم، ولی این بدان‌معنا نیست که بر تعداد داوران لیگ‌هایمان بیفزاییم، بلکه ضمن حفظ داوران بین‌المللی، داوران جوان را هم وارد جرگه داوری لیگ‌های حرفه‌ای‌مان می‌کنیم.

پس شما از آن دسته هستید که معتقدند تعداد داوران لیگ زیاد است و باید از کمیت کاست و بر کیفیت افزود؟

بله. تعداد داوران در لیگ‌های ما زیاد است و ما باید یک الگوسازی خوب از لیگ‌های معتبر دنیا مثل انگلستان و اسپانیا در‌این‌زمینه داشته باشیم. باید داورانمان را دسته‌بندی و کم کنیم تا تعداد قضاوت بیشتری به آن‌ها برسد. یک داور مثل بازیکن فوتبال نیاز به بازی دارد و نمی‌شود یک بازی قضاوت کند و تا بازی بعد چند هفته بینش فاصله بیفتد. داور باید دست‌کم ۲ بازی‌درمیان قضاوت کند تا آمادگی جسمانی و روانی‌اش حفظ شود.

نحوه انتخاب و چیدمان داوران چگونه خواهد بود؟

تلاش ما این است افراد را بر اساس کارنامه و عملکرد انتخاب کنیم؛ نه با توصیه و سفارش فلان‌نماینده مجلس یا فلان‌مقام مسئول!

در بحث دستمزد داوران فاصله بین پرداختی به داوران وسط و کمک‌ها خیلی ناعادلانه نیست؟

یکی از سایت‌ها به‌اشتباه زده بود داوران وسط ۵‌میلیون و کمک‌ها ۷۵۰‌هزار تومان! این پرداختی به کمک‌ها مربوط به قبل است. الان داوران برای هر بازی حدود ۵‌میلیون و کمک‌ها چیزی بین ۲ تا دوو‌نیم‌میلیون دریافت می‌کنند.

طی یکی‌دو فصل اخیر خیلی به داوران مشهدی در لیگ برتر قضاوت نرسید. با حضور شما در این مسئله تغییری ایجاد می‌شود؟

من آمده‌ام تا عدالت را برقرار کنم. برادر خود من هم کمک‌داور است، اما من به‌عنوان مسئول وظیفه دارم بر اساس عدالت کار کنم. داوران مشهدی هم باید تلاش کنند تا من بتوانم به آن‌ها قضاوت‌های بیشتری بدهم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->