بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها
سرخط خبرها

جزئیات جدید از شرایط واردات خودرو اعلام شد (۱۷ آبان‌‌ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۷۰۶۵
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
  • ۱۰
جزئیات جدید از شرایط واردات خودرو اعلام شد (۱۷ آبان‌‌ماه ۱۴۰۰)
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند در ازای صادرات خودرو، خدمات یا قطعات خودرو یا سایر کالا‌های مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه یا از طریق ارز اشخاص با منشا خارجی مورد تایید بانک مرکزی برای واردات خودرو در جهت تنظیم بازار اقدام کند.

به گزارش شهرآرانیوز، روح‌الله عباسپور در مورد جزییات اصلاحیه مجلس به ماده ۴ طرح ساماندهی خودرو مبنی بر واردات خودرو اظهار کرد: طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس دهم به تصویب رسیده بود که بعد از ارجاع به شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد شد و کمیسیون صنایع مجلس یازدهم این ایرادات را برطرف کرد و موضوع واردات خودرو در این اصلاحیه وارد شد. شورای نگهبان دوباره ابهاماتی را درباره این طرح عنوان کرد که بخشی از آن مربوط به ناهمخوانی با سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی بود. در جلسه گذشته و همچنین جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع، نماینده شورای نگهبان حضور داشتند و نظرات خود را گفتند.

وی افزود: طبق اصلاحیه جدید هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند در ازای صادرات خودرو، خدمات یا قطعات خودرو یا سایر کالا‌های مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه یا از طریق ارز اشخاص با منشا خارجی مورد تایید بانک مرکزی برای واردات خودرو در جهت تنظیم بازار اقدام کند.

عباسپور تصریح کرد: قبل از این اصلاحیه به لزوم منشا خارجی ارز اشخاص اشاره نشده بود بلکه آمده بود باید از ارزی استفاده شود که برای کشور تعهد ارزی ایجاد نکند. همچنین واردات خودرو در قبال کالا‌ها یا خدمات انواع صنایع نیرو محرکه جدید است.

وی همچنین ادامه داد: در اصلاحیه بعدی آمده است که شاخص کیفیت و مصرف سوخت خودرو‌های وارداتی و نیز تعداد مجاز واردات آن‌ها متناسب با مابه التفاوت تولیدات داخلی و تقاضای موثر آن‌ها طی یک سال گذشته با پیشنهاد وزیر صمت و با تایید هیئت وزیران مشخص می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کسانی می‌توانند واردات خودرو انجام دهند که نمایندگی فروش خودرو‌های خارجی را در ایران نداشته باشند. واردات خودرو منوط به داشتن نمایندگی فروش از خودروسازی خارجی نیست، کسانی هم که نمایندگی فروش این خودروسازی‌ها را دارند نمی‌توانند واردکننده باشند.

وی افزود: همچنین وزارت صمت موظف است که با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به ثبت کد تعرفه کالا‌های صنایع خودرو راسا اقدام نماید.

عباسپور در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت صمت مکلف است سیاست‌های تشویقی برای اولویت‌دهی و حمایت از واردکنندگان خودرویی که به واردات خودرو و صنایع نیرو محرکه‌ای که به انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری کمک می‌کنند، تنظیم و اعمال کند. یعنی وزارت صمت وظیفه دارد سیاست‌های تشویقی قرار دهد تا از واردکنندگانی که به انتقال فناوری اقدام می‌کنند یا جذب سرمایه برای تولید در داخل دارند حمایت شود.

نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس گفت: نماینده شورای نگهبان نظراتی در این رابطه دادند و سپس کمیسیون صنایع این اصلاحیه را بررسی کردند که در نهایت در کمیسیون رای آورد. بعد از این اصلاحیه‌ها به صحن می‌رود و به شکل دوفوریتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به دستورات دیگر این جلسه بیان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس در این جلسه راهبرد‌های خود را در مورد بررسی حوزه‌های صنعتی، معدنی، صنایع معدنی و هوافضا به طور تیتروار توضیح داد. از این میان می‌توان به سند جامع توسعه صنعت خودرو، ایجاد نهاد رگولاتوری، تقویت صنایع کوچک، بازتعریف نقش سازمان‌های توسعه‌ای، مطالعه و تدوین سند حوزه معادن و صنایع معدنی، تدوین طرح جامع حوزه فناوری و اطلاعات و ... اشاره کرد.

منبع: ایلنا


بیشتر بخوانید:

واردات خودرو از چه زمانی آزاد می‌شود؟ (۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
حمایت تمام قد شورای نگهبان از فرغون سازها.
عدالتخواه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
سلام لطفا اطلاع رسانی شود عده ای سیاستمدارخائن ودزدواختلاسگربه وطن وانقلاب وملت هنوز نتوانسته اندیک تصمیم عاقلانه بگیرند که واردات خودروبدون هزینه گمرکی آزادکنند وثانیه ای شرکت خودروسازهای ایرانی دارندملت رامیدوشندوگران وگرانترمیکنندوسواستفاده میکنند که متاسفانه سیاستمداران ایران دارندجیب خودشان راپرپول میکنند!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
حمایت از تولیدات داخلی مردم رانابود کرده، وقتی همه چی در انحصار بنجل های صد سال پیش اروپا باشه نه به فکر ارتقا کیفیت هستن ونه....یعنی همینه میخای بخر میخای نخر، اگرمثل همه کشورهای دنیا رقابت ازاد باشه هیشکی حاضر نیست که این بنجل ها را بخره
اما
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
آخه کدام نفهمی در خارج حاضره آشغال های ایرانی رو به قیمت روز تویوتا و هیوندای بخره که این قانون رو گذاشتی؟ مگر این که به عنوان توالت صحرایی صادر کنید این زباله های مردم کش رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
جلو صادرات خودرو را بگیرند قیمت خودرو پایین می یاید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
مثال حسن کچل کچل حسن رو خوندین باید نیرومحرکه صادر کنید بعد با ارز آوری آن برید ب ای خودتون ماشین وارد کنید بابا معلم کی بودی
سگ.شدیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
چ خبره از مصوبه های هر روز ای مجلس و ای دولت ...مردمو از زنده بودن خودشون سیر کردین مگه چ اتفاقی افتاده ک ی مواد خوراکی رو هم از مردم گرفتین ک توانایی خرید ندارن...چطور واسه آقا زاده ها ماشین خارجی هس واسه بدبختای جامعه ی دوچرخه هم نباشه
سایه
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
لطفادیگه وارادت خودرو روازادکنید.لطفا
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
کجاش جدید بود اونوقت
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
واردات لازم نیست بایدببینیم مافیای خودرو چه تصمیم میگیرند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->