قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود
سرخط خبرها

شورای فرهنگ عمومی گسترده‌ترین شبکه فرهنگی کشور است

  • کد خبر: ۸۷۰۷۳
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
شورای فرهنگ عمومی گسترده‌ترین شبکه فرهنگی کشور است
یوسف امینی سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت: شورای فرهنگ عمومی در حقیقت دیده بان فرهنگی در همه سطوح جامعه است که باید کار رصد و پایش را انجام دهد و بموقع برنامه ریزی کند.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ باوجود گذشت ۷ ماه تمام از سال ۱۴۰۰ تاکنون شورای فرهنگ عمومی در مهد فرهنگ و دانش کشور، خراسان رضوی، فقط یک جلسه رسمی برگزار کرده است.

اگرچه شاید شرایط کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی دلیل برگزار نشدن جلسات این شورا باشد، اما تصمیم گیری برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان به قدری اهمیت دارد که می‌تواند به برگزاری برخط جلسات این شورا منجر شود.

شورای فرهنگ عمومی گسترده‌ترین شبکه فرهنگی

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان در نشست فرهنگ عمومی و رسانه گفت: اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی همواره مورد تأکید نگاه نافذ رهبری بوده و هست و همین موضوع باعث شد در کشور ساختاری به نام شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود که در حقیقت گسترده‌ترین شبکه فرهنگی است.

یوسف امینی افزود: شورای فرهنگ عمومی در حقیقت دیده بان فرهنگی در همه سطوح جامعه است که باید کار رصد و پایش را انجام دهد و بموقع برنامه ریزی کند.

وی ادامه داد: بیشترین موضوعاتی که در شش ماه اول سال در حوزه جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها بررسی شده شامل ابعادی از قبیل آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، طلاق و نزاع‌های دسته جمعی، تحکیم و بنیان خانواده، ازدواج آسان، استفاده از ظرفیت مساجد به عنوان مرکز آموزش و مساوات، مبارزه با خرافات و آداب و رسوم غلط، گردشگری سالم و توجه به موضوع اشتغال و رفع موانع بوده است.

تنظیم سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان

حجت الاسلام محمدتقی کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، نیز گفت: در کارگروه قرآن و عترت شورای فرهنگ عمومی تاکنون ۸ جلسه برگزار کرده ایم که تنظیم سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان مهم‌ترین اقدام این کارگروه است و این سند برای اولین بار در مشهد در حوزه قرآنی و در مشهد تنظیم شده است که جنبه اجرایی دارد.

دبیر کارگروه‌های علمی-مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان نیز با بیان اینکه دو سال است حول ۱۵ سرفصل اصلی نقشه راه حوزه فرهنگ عمومی حرکت می‌کنیم، افزود: در شورای فرهنگ عمومی استان ذیل دبیرخانه ۹ کارگروه اصلی داریم. متأسفانه برخی کارگروه‌ها در یک سال گذشته تعطیل بوده اند یا گزارشی ارائه نداده اند.

مجتبی اطمینان افزود: در ۳۰ شهرستان استان شورای فرهنگ عمومی فعال است. در ۷ ماه اول ۷۰ جلسه در شهرستان‌ها برگزار شده، اما در ۷ ماه نخست امسال شورای فرهنگ عمومی استان فقط یک جلسه برگزار کرده است.

انتقاد از برگزاری تنها یک جلسه

در این نشست مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان رضوی به نمایندگی از اصحاب رسانه گفت: بهتر است گزارش‌های کارگروه‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد تا مطالبه گری صورت گیرد.

مجتبی محمودی با انتقاد از برگزاری فقط یک جلسه از شورای فرهنگ عمومی در استان افزود: مشکل اصلی ما همچنان عدالت فرهنگی است که شورای فرهنگ عمومی باید روی این مقوله توجه ویژه داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->