اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم
سرخط خبرها

درباره فیلم «چهار دیوار» بهمن قبادی با بازی امیر آقایی و تهیه‌کنندگی راجر واترز + تریلر

  • کد خبر: ۸۷۱۳۴
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
  • ۱
درباره فیلم «چهار دیوار» بهمن قبادی با بازی امیر آقایی و تهیه‌کنندگی راجر واترز + تریلر
بهمن قبادی در نهمین فیلمش، «چهار دیوار» (The Four Walls)، که با همکاری راجر واترز و امیر آقایی ساخته شده داستان مردی را روایت می‌کند که چشم‌انداز خانه‌‌ رو به دریایش را می‌دزدند.

شهرآرانیوز - بهمن قبادی بعد از فیلم «فصل کرگدن»، مشارکت در یک فیلم اپیزودیک و ساخت یک مستند در نهمین تجربه فیلم‌سازی‌اش با امیر آقایی و راجر واترز همکاری کرده است. راجر واترز (Roger Waters) موسیقیدان، ترانه‌سرا، خواننده و نوازنده مطرح انگلیسی و بنیان‌گذار گروه موسیقی «پینک فلوید» (Pink Floyd)، رابطه نزدیکی با بهمن قبادی دارد و بار‌ها علاقه‌اش را به سینمای او نشان داده است: «من از زمان اکران فیلم سینمایی زمانی برای مستی اسب‌ها طرفدار پرشور بهمن بودم. افتخار می‌کنم که با چهار دیوار همکاری داشته‌ام.» سال گذشته هم فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن بهمن قبادی در یک محیط دوستانه برای راجر واترز آواز کرُدی می‌خواند.

درباره فیلم «چهار دیوار» بهمن قبادی با بازی امیر آقایی و تهیه‌کنندگی راجر واترز + تریلر

فیلم «چهار دیوار» با بازی امیر آقایی و تعدادی از بازیگران ترکیه در نخستین اکران جهانی روز سه‌شنبه ۱۱ آبان ماه (دوم نوامبر ۲۰۲۱) در بخش «مسابقه اصلی» سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «توکیو» Tokyo در کشور ژاپن روی پرده رفت. از نکات جالب این اکران صحبت منتقدی بود که امیر آقایی را به رابرت دنیرو تشبیه کرده بود. آقایی برای این فیلم جایزه بهترین بازیگز جشنواره فیلم توکیو را گرفته است. 


واکنش امیر آقایی بعد از دریافت جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم توکیو


قبادی درباره فیلم «چهار دیوار» گفته است: «اگر فیلم را با رایانه تماشا کنید، ممکن است فکر کنید فیلم درباره یک ساختمان است. اما با تماشای آن در سینما می‌توانید بفهمید که این اثر یک استعاره است از حس‌کردن فشار نیرو‌های مختلف.»

داستان نهمین فیلم قبادی براساس تجربیات خود اوست؛ مردی سال‌ها کار می‌کند تا خانه‌ای کوچک با منظره رو به دریا بخرد و خانواده‌اش را به آنجا ببرد، اما وقتی پس از یک دوره غیبت اجباری به خانه‌اش برمی‌گردد، متوجه می‌شود که یک شرکت ساختمانی جلو چشم‌انداز خانه‌اش در حال ساخت و ساز است. مبارزه این مرد برای پس‌گرفتن چیز‌هایی که از دست داده است با طنز و غم و خشم همراه می‌شود. البته مثل بیشتر فیلم‌های قبادی موسیقی در فیلم «چهار دیوار» هم نقش مهمی دارد.

درباره فیلم «چهار دیوار» بهمن قبادی با بازی امیر آقایی و تهیه‌کنندگی راجر واترز + تریلر

در این فیلم حسین جعفریان در نقش مدیر فیلم‌برداری، ودات ییلدریم و حسین علیزاده در نقش آهنگساز، هایده صفی‌یاری در نقش تدوینگر و بهمن اردلان در نقش صداگذار با قبادی همکاری کرده‌اند. «چهار دیوار» در استانبول ترکیه ساخته شده؛ یکی از شهر‌هایی که قبادی بعد از مهاجرتش از ایران در آنجا ساکن بوده است. او درباره دلیل ساخت فیلمش در استانبول به ورایتی گفته است: «چهار دیواری را در استانبول ساختم، زیرا در این شهر جمعیت زیادی از کُرد‌ها هستند و جنگ و درگیری هم وجود ندارد.»

او در پاسخ این سؤال که چرا فیلم جدیدش به زبان ترکی است گفته: من ترکی صحبت نمی‌کنم اما فیلم را به زبان ترکی ساختم چون این راهی است برای اطمینان از اینکه می‌توانم فیلمم را در ترکیه نمایش دهم.»

درباره فیلم «چهار دیوار» بهمن قبادی با بازی امیر آقایی و تهیه‌کنندگی راجر واترز + تریلر

ورایتی درباره «چهار دیواری» نوشته است: «فیلم مضمون مهمی دارد؛ اینکه حتی اگر عدالت در دسترس نباشد، مردم باید حداقل باوجدان خوب عمل کنند. اما قبادی علاوه بر ارائه این پیام اخلاقی، قصد دارد ترکیبی از درام، خشم و طنز ارائه دهد.»

قبادی اکنون درحال آماده‌کردن دو سریال مستقل و اولین فیلم انگلیسی‌زبانش است. مارتین اسکورسیزی، که پیش از این در فیلم «ایرلندی» نقش کوچکی به قبادی داده بود، تهیه کننده اجرایی فیلم جدید او با نام «دو برادر» است.

قبادی سال ۱۳۷۸، زمانی که در ایران زندگی می‌کرد، فیلم «زمانی برای مستی اسب‌ها» را ساخت که جایزه دوربین طلایی جشنواره کن را برد.

تریلر فیلم «چهار دیوار» بهمن قبادی

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
1
آهنگساز استاد حسین علیزاده هستند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->