رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

نگاهی به اهمیت دیدار رئیسی با مدیران رسانه‌ها

  • کد خبر: ۸۷۲۳۵
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
نگاهی به اهمیت دیدار رئیسی با مدیران رسانه‌ها
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از انتخابات ریاست جمهوری دیداری با مدیران مسئول رسانه‌ها داشت و نظرات آن‌ها را شنید. بااین حال، حالا و بعد از استقرار دولت، گویا دیدار او با مدیران رسانه‌ها ادامه دارد تا گامی از سوی دولت در راستای فراجناحی عمل کردن باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در جلسه اخیر رئیس جمهور با رسانه ها، مسائلی مانند سرنوشت مذاکرات، ارتباط با دنیا، رفع مشکل جهانی بانک ها، کاغذ مطبوعات، مسائل اقتصادی، فروش نفت، گرانی، صادرات، ورود ارز، سفر‌های استانی، انتصابات، ارتباط نظام یافته دولت با رسانه‌ها و شفافیت موضع دولت در موضوعات مختلف مورد بحث قرار گرفت.

رئیس جمهور در این جلسه بر اهمیت تعامل با همه کشور‌های جهان تأکید کرد و از تلاش دولت خود برای بهبود روابط با کشور‌های غربی، به خصوص کشور‌های اروپایی، ضرورت اصلاحات اساسی اقتصادی برای رفع مشکلات فراوان کنونی سخن گفت و وعده داد نتایج جلسات دولت در راستای تحول اقتصادی به زودی مشخص خواهد شد.

اطرافیان رئیس جمهور تصور می‌کنند باید مخالفان را جذب کرد

محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی، در گفتگو با «مثلث آنلاین» گفت: تلقی حلقه اطرافیان آقای رئیسی از جذب حداکثری گاهی این است که حلقه دوستان را فراموش می‌کنند. اطرافیان آقای رئیسی تصور می‌کنند باید مخالفان را هم جذب کرد و دیدار مدیران رسانه‌های اصلاح طلب با رئیس جمهور نیز در همین قالب تعریف می‌شود. به نظر من، نفس این دیدار‌ها ایرادی ندارد و آقای رئیسی، رئیس جمهور همه ملت است.

دولت می‌تواند با اصلاح طلبان هم صحبت کند تا آن‌ها را قانع کند اگر همکاری نمی‌کنند، دست کم دولت را نزنند تا کار‌ها پیش برود. این حالت نباید به معنای باج دادن دولت به اصلاح طلبان باشد؛ زیرا اگر دولت بخواهد به اصلاح طلبان باج بدهد تا علیه اش چیزی نگویند یا ننویسیند، هم به ضرر خودش است و هم به ضرر جامعه و کشور.

او ادامه داد: آنچه در مقطع کنونی مشاهده می‌شود، این است که اطرافیان آقای رئیسی، گروه‌ها و طیف‌هایی را که در انتخابات باعث پیروزی آقای رئیسی شده اند، قدری فراموش کرده اند و این سؤال وجود دارد که چرا آقای رئیسی با نیرو‌های انقلابی، یا اصلا در همین اندازه، یعنی با اهالی انقلابی رسانه ها، نشستی نمی‌گذارد؟ تصور نمی‌کنم اصلاح طلبان طرح خاصی از نشست با رئیس جمهور داشته باشند و این بیشتر برمی گردد به همان سیاست دولت مبنی بر جذب حداکثری نیرو‌های سیاسی.

رئیسی گفت به دنبال حل مشکلات مردم است

ازسوی دیگر، شهاب طباطبایی، فعال رسانه ای، در گفتگو با «برنا»، درباره دیدار اخیر رئیس جمهور با رسانه‌های اصلاح طلب و محور‌های گفتگو در این جلسه، بیان کرد: در این جلسه، نقد و پیشنهاد‌هایی در حوزه‌های مختلف به آقای رئیسی عنوان شده و بیشتر موضوعات اقتصادی و معیشت مردم مطرح شد. انتخابات هم یکی از موضوعات جدی بود. مسائلی در حوزه سیاست خارجی و برجام نیز مورد بحث قرار گرفت.

او افزود: آقای رئیسی در ماجرای نظرات و پیشنهاد‌ها تأکید و محور مشخصی داشتند. رئیس جمهور تأکید کردند که «ما همه روی مسائل و نکات و محور‌ها اشتراک نظر داریم. امید آفرینی و برون رفت از مشکلات را همه قبول داریم و تقریبا در اولویت‌ها همه اتفاق نظر داریم. شاید درباره روش‌ها اختلاف نظری وجود داشته باشد که تلاش من، این است برای تک تک مسائل و موضوعات اتفاق نظر باشد؛ حداقل به این صورت پیش برویم که هر طرح سیاسی و اقتصادی مد نظر داریم، مورد تأیید ۸۰ درصد از کارشناسان باشد.»

طباطبایی تأکید کرد: نکته دیگری که رئیسی بر آن تأکید کرد، این بود که محاسبه ایشان برای اینکه طرحی اجرایی شود، منفعت مردم است و نه آبرو و میزان محبوبیت خودشان. پیشنهاد ما این بود که رسانه‌ها پیگیر سفر‌های استانی باشند و بر آن‌ها نظارت داشته باشند؛ رئیس جمهور هم با این موضوع موافق بود.

این چهره سیاسی خاطرنشان کرد: آیت ا... رئیسی در این جلسه بر نقد منصفانه تأکید و یادآوری کردند که از نقد منصفانه استقبال می‌کنند، البته نقدی که پیرو آن حل مسئله مطرح شود و خلاصه یک نقد ساده نباشد. ایشان تأکید کردند که روشی که در پیش گرفته اند، تخریب دولت‌های قبلی نیست؛ نگاه به آینده و حل مسائل است و بنا ندارند که به این بپردازند که در گذشته، چه اتفاقی افتاده است و افق رو به آینده برایشان مهم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->