گرانی مرغ قطعه‌بندی و عدم نظارت قیمت جهانی طلا امروز (۲۹ مهرماه ۱۴۰۴) اعلام شد قیمت امروز میوه و تره بار در مشهد (۲۹ مهر ۱۴۰۴) | قیمت بالای سیر در تره‌بار تضمین قانونی وام مسکن همچنان باقی می‌ماند کاهش ۴۰ درصدی فروش و ۳۸ درصدی تولید لوازم خانگی در سال ۱۴۰۴ اثر پروانه‌ای افزایش قیمت طلا بر بازارهای نوظهور ۶۰ درصد کالاهای صادراتی ایران از دوغارون به افغانستان صادر می‌شود پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۴ پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۴ مجوز برای خرید ۲ فروند هواپیمای ایرباس صادر شد (۲۸ مهر ۱۴۰۴) قیمت خودرو امروز خودروهای داخلی و خارجی (۲۸ مهر ۱۴۰۴) | موتور معاملات بازار خودرو خاموش ماند سکه‌های پارسیان ارزان شدند (۲۸ مهر ۱۴۰۴) + جدول قیمت افت قیمت گل تازه زعفران (۲۸ مهر ۱۴۰۴) تکلیف مغایرت چک‌ها چه شد؟ شمش نقره ایرانی چقدر قیمت دارد؟ (۲۸ مهر ۱۴۰۴) بورس منفی شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۸ مهر ۱۴۰۴) نسخه جهانی برای بازگشت تعادل به بازار مسکن چیست؟ هزینه‌های تعمیر گیربکس اتوماتیک درسال (۱۴۰۴) چقدر است؟ دومین مرحله فروش خودروهای خارجی از امروز (۲۸ مهر ۱۴۰۴) | پول‌های مرحله قبل بلوکه شد، اما خودرو‌های وارداتی نیامد پتروشیمی ها و فولادی ها به جای تأمین مواد اولیه صنعت، آن ها را صادر می کنند | تولید زیر فشار خصولتی‌ها دلار امروز در مشهد چند؟ (۲۸ مهر ۱۴۰۴) آیا آبیاری گیاهان با آب قند باعث رشد آنها می‌شود؟ شرط دریافت وام جدید ۵ میلیارد تومانی اشتغال چیست؟ قیمت طلا در مشهد اعلام شد (۲۸ مهر ۱۴۰۴) اخطار وزیر جهاد کشاورزی به مرغداران | قیمت مرغ تا پایان سال نباید تغییر کند ترخیص برنج در فصل برداشت بار دیگر آزاد شد قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۲۸ مهرماه ۱۴۰۴) اعلام شد | افزایش قیمت طلا در بازار جهانی
سرخط خبرها

وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش: شرط تحقق رتبه‌بندی معلمان اصلاح نظام پرداخت فرهنگیان است

  • کد خبر: ۸۷۳۰۱
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
  • ۲
وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش: شرط تحقق رتبه‌بندی معلمان اصلاح نظام پرداخت فرهنگیان است
مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: فلسفه رتبه‌بندی معلمان ارتقاء صلاحیت‌ها، شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای و عمومی معلمان است.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: رتبه‌بندی یکی از موضوعات کلیدی و بسیار تأثیرگذار در ارتقاء کیفیت نظام تعلیم و تربیت کشور است از این جهت موضوع در خور توجهی است، ارتقاء صلاحیت‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان هدف اساسی رتبه‌بندی است.

وی افزود: یکی از مصادیق اصلی ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای معلمان، توانمندی‌های علمی و تخصصی آنهاست و با وجود اینکه ۱۰ سال قبل در سند تحول بنیادین، سیاست‌های کلی تحول ابلاغی مقام معظم رهبری و ۵ سال قبل در برنامه ششم توسعه، تصریح شده بود که رتبه‌بندی معلمان باید مستقر شود، اما تا امروز این موضوع اتفاق نیفتاده است خوشبختانه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش تحقیقات در این دوره اهتمام جدی دارند این مطالبه جدی و به حق معلمان را جامه عمل بپوشانند.

گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فلسفه رتبه‌بندی معلمان ارتقاء صلاحیت‌ها، شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای و عمومی معلمان است، گفت: این فرآیند باعث باکیفیت‌تر شدن آموزش می‌شود و دانش‌آموز با آموزش بهتری مواجه خواهد بود بنابراین خروجی‌ها و فرآیند‌های تربیتی و آموزشی قطعاً بهتر خواهد شد. یعنی معلمانی که تلاش بیشتر و بهتری در تربیت دانش‌آموزان داشته باشند، شایسته بهره‌مندی از مزایایی بالاتر و بهتر نسبت به سایرین هستند.

فیاضی ادامه داد: شرط لازم تحقق رتبه‌بندی این است که نظام پرداخت فرهنگیان، اصلاح و عادلانه بشود یعنی عدالت در پرداخت داشته باشیم و متناسب با شایستگی‌ها، توانمندی‌های و فعالیت‌های علمی، آموزشی و پرورشی معلمان، نظام پرداخت نیز ارتقاء پیدا و وضعیت معیشتی فرهنگیان بهبود پیدا کند، اگر این اتفاق بیفتد شاهد این هستیم که کیفیت آموزش و پرورش بهتر خواهد شد و نظام آموزش و پرورش ارتقا می‌یابد.

وی بیان کرد: ما در مرکز پژوهش‌های مجلس تلاش کردیم و پیگیر بودیم این مطالبه معلمان که مورد تأکید اسناد بالادستی است، تحقق پیدا کند، خود را ملتزم به پیگیری و اجرای دقیق آن می‌دانیم و باید با همراهی و کمک نهاد‌های مختلف تصمیم‌گیری کشور، به فوریت مورد توجه قرار گیرد همچنانکه بار‌ها رهبر انقلاب تأکید داشتند که نگاه به آموزش و پرورش باید نگاه به یک دستگاه زیربنایی باشد نه مصرفی و هزینه کردن در آموزش و پرورش همچون سرمایه‌گذاری در مسائل زیربنایی در نظر گرفته شود.

فیاضی تصریح کرد: چاره‌ای نداریم جز اینکه کیفیت مدارس دولتی را از لحاظ آموزشی و تربیتی ارتقا دهیم تا دانش‌آموزان احساس نکنند با تحصیل در این مدارس، به حداقل‌ها می‌رسند یا امکان قبولی آن‌ها در کنکور کمتر است و به تعبیر رهبر انقلاب، خانواده‌ها نیز تصور کنند فرزندانشان را به یک جای بی‌پناه می‌فرستند. یکی از مداخلات و متغیر‌های اصلی برای تحقق این مهم، استقرار نظام رتبه بندی معلمان است که باید در دستور اول پیگیری باشد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
بازنشسته ها رافراموش کردی وزیرجدید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
چرا همه برای آموزش و پرورش دایه ی بهتر از مادر هستن؟ فکر می کنند فقط معلمان هستند که باید صلاحیت شان سنجیده شود و براساس صلاحیت پرداختی داشته باشند آیا مدیران سایر دستگاهها یا کارمندان یا قضات یا اساتید دانشگاه احتیاج به کسب صلاحیت ندارند؟؟؟
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->