تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی
سرخط خبرها

یارانه ۱۱۰ هزار تومانی در راه است؟

  • کد خبر: ۸۷۴۷۳
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
  • ۹
یارانه ۱۱۰ هزار تومانی در راه است؟
احمد توکلی یکی از حاضران نشست رئیسی و چندتن از اقتصاددانان، اعلام کرده که این جلسه درباره بررسی اثراث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است و یکی از مواردی که در این جلسه اعلام شده پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی به اقشار آسیب‌پذیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد توکلی یکی از حاضران نشست رئیسی، اعلام کرده که جلسه اقتصاددانان با رئیسی درباره بررسی اثراث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است.

آنگونه که احمد توکلی گفته یکی از مواردی که در این جلسه اعلام شده پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی به اقشار آسیب‌پذیر است.

دولت مدتی است که می‌خواهد ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند و قرار است این ارز فقط به واردات دارو و گندم تعلق بگیرد. اما یکی از دغدغه‌هایی که مطرح شده این است که آیا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به افزایش قیمت کالاهای مصرفی مردم می‌شود یا نه؟

برای همین گویا جلسه شب گذشته رئیسی با اقتصاددانان درباره نحوه جبران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است. جلسه‌ای که یکی ازپ یشنهادات مطرح شده در آن پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی است.

پرداخت یارانه نقدی ۱۱۰ هزار تومانی

توکلی گفته اینکه چقدر یارانه جبرانی برای اقشار آسیب‌پذیر پرداخت شود هنوز قطعی نشده اما طبق این طرح قرار است ماهی ۱۱۰ هزار تومان به هر یک از اقشار آسیب‌پذیر بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه پرداخت شود.

پیش از این هم مساله پرداخت و افزایش یارانه نقدی به مردم مطرح شده بود. پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی در ازای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، یکی از پیشنهادات مجلس بود.

اما گویا ماجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کم کم جدی شده و احتمالا یکی از راهکارهای دولت پرداخت یارانه جدید باشد.

یارانه ۱۱۰ هزار تومانی چه زمانی واریز می‌شود؟

اما یارانه نقدی ۱۱۰ هزار تومانی چه زمان واریز می‌شود؟ دولت مدتی است که می‌خواهد ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند. اما آنگونه که پیگیری‌ها نشان می‌دهد احتمالا مساله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ظرف یکی دو هفته آینده نهایی شود.

اگر قرار باشد که همزمان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، یارانه نقدی ۱۱۰ هزار تومانی پرداخت شود، می‌توان گفت احتمالا یارانه نقدی جدید از دی ماه پرداخت شود.

البته محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور پیش از این گفته بود دولت در آذرماه خبر خوبی برای مردم دارد. برای همین ممکن است که خبر خوب رضایی پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی باشد. از طرفی این زمزمه مطرح بود که دولت رئیسی یارانه‌ها را از آذرماه افزایش دهد.

اما با توجه به اینکه احتمال دارد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ظرف دو هفته آینده انجام شود، به نظر می‌رسد پرداخت یارانه جدید به ماه بعدی موکول شود.

البته هنوز هیچ کدام از مقامات دولتی و دیگر چهره‌های حاضر در این نشست، پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی را تایید نکرده‌اند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
بدبختی جدید در راه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
جا یارانه که دوماه بعد بی ارزش شه تورمو مهار کنین ارزون کنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
یادتون به فرصت هایی که از دست می ره باشه.هر اقدامی باید نتیجه مثبتی روی پنجره داشته باشه.پنجره افزایش نرخ جمعیت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
0
0
یارانه 110تومن برای بهزیستی هست،بقیه مردم با 45تومن فقط ی شانه تخم مرغ بخرند بشینن نگاه کنند،
کشورهای دیگر در حال پیشروی ولی ایران با این همه طلاومعادن در حال پسروی
علی اصغر قاسم پور
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
0
0
اگه به جای این ۱۱۰ هزار تومان ۱۱ میلیون تومان هم بشه باز مردم باز هم خیلی از مردم با این گرانیها زیر خط فقرن، یکی نیست از اینها بپرسه چرا سیاستهایی دارین که ضررش بیشتر از منفعتشه؟! مردم چه گناهی کردن که باید در اثر این سطحی فکر کردنها دائما" زیر خط فقر باشن؟!
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
0
0
یارانه بخوره سرتان
یارانه واقعی ما ده میلیون تومن بله
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
0
0
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
سوره مبارکه شعرا آیه 227
و آنان که ستم کردند بزودی سزای عمل خویش را می بینند .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
0
0
اگر قرار باشد یارانه 110هزار تومانی برای هذفدلار 4200 باشد و قیمت ها چندین برابر بشود مشکل قشر فقرا و حقوقبگیران چند برابر خواهد شد و باعث نارضایتی مردم میشود باید دولت و مردم دست به دست هم بدهند وجلو حرج و مرج را بگیرند و دولت تنا راهی که دارد با مفسدان اقتصادی تارف را کنار بگذارد و دست اقازاده ها را از ریشه قحط کند تا انشالله اقتصاد کشور سرو سامانی بگیرد انشالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
0
به 110 هزارتومن یه دبه ماست نمیتونیم تخریم ندین خیلی بهتره .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->