حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها

بوی صعود تیم ملی به جام جهانی از لبنان بلند می‌شود؟

  • کد خبر: ۸۷۵۴۲
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
بوی صعود تیم ملی به جام جهانی از لبنان بلند می‌شود؟
تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت‌۱۵:۳۰ امروز به‌مصاف لبنان می‌رود.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در یکی از حساس‌ترین مسابقات خود در راه رسیدن به جام‌جهانی قطر، از ساعت‌۱۵:۳۰ امروز باید به‌مصاف لبنان برود. شاگردان دراگان اسکوچیچ با ۱۰‌امتیاز در صدر جدول هستند و شانس اصلی صعود به بزرگ‌ترین آوردگاه جهانی فوتبال محسوب می‌شوند؛ در‌حالی‌که حریف امروز کشورمان با ۵ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد.

بازی تیم‌های ایران و لبنان بسیار حائز‌اهمیت است، چون در صورت پیروزی تیم ملی ایران فاصله امتیازی آن با لبنان که هم‌اکنون تیم سوم گروه است، به ۸‌امتیاز افزایش پیدا می‌کند و برای همین، پیروزی احتمالی در این بازی را می‌توان گامی بلند در راه رسیدن به جام‌جهانی دانست.

یک غایب و ترکیبی که تغییر می‌کند

سرمربی تیم ملی در کمال ناباوری بهترین بازیکن ماه گذشته پرتغال و یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر آسیا را به تیم ملی دعوت نکرد و همین‌مسئله باعث شد تا حواشی ایجاد‌شده برای تیم ملی پررنگ‌تر شود. باید دید تیم ملی در غیاب مهدی طارمی با چه روش و ترکیبی مقابل لبنان بازی خواهد کرد.

آیا اسکوچیچ بازهم تیم ملی را با ۲ مهاجم به میدان می‌فرستد و به‌جای طارمی از کریم انصاری‌فرد استفاده خواهد کرد یا اینکه سیستم تیم ملی در این بازی تغییر پیدا می‌کند و با روش ۴-۲-۳-۱ بازی می‌کنیم که در‌آن‌صورت در خط حمله، سردار آزمون قرار می‌گیرد و ۲ بال کناری هم علیرضا جهانبخش و علی قلی‌زاده خواهند بود و فضا برای حضور سامان قدوس هم در ترکیب تیم ملی باز‌خواهد شد.

غیبت ۲ یار کلیدی لبنانی‌ها

حضور مدافع اصلی تیم ملی لبنان مقابل ایران در انتخابی جام‌جهانی‌۲۰۲۲ مشخص نیست. سایت ال‌سبورت لبنان در‌این‌زمینه خبر داد هنوز حضور جوان‌العمری، مدافع کلیدی تیم ملی این کشور، در بازی فردا مقابل ایران مشخص نیست. مدافع شاغل در لیگ ژاپن تمرینات انفرادی‌اش را آغاز کرده است، ولی حضور او در ترکیب لبنان مقابل ایران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. پیش‌از‌این نیز حسن معتوق، کاپیتان و گل‌زن لبنان به‌دلیل مصدومیت بازی با ایران را از دست داده بود.

تاریخ به سود ایران

این ۲ تیم تا‌به‌حال ۱۰‌بار در مسابقات مختلف رو‌در‌روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن ۸ برد برای ایران، یک تساوی و یک پیروزی برای لبنان بوده است. در دیدار‌های این ۲ تیم ۲۹ گل رد‌و‌بدل شده که ۲۷ گل سهم ملی‌پوشان بوده و لبنانی‌ها فقط ۲ بار موفق به باز‌کردن دروازه ایران شده‌اند. جواد نکونام با به‌ثمر‌رساندن ۷ گل، بهترین گل‌زن ما مقابل لبنانی‌ها محسوب می‌شود.

تیم‌های لبنان و ایران قرار است برای ششمین‌بار در خاک لبنان به‌مصاف یکدیگر بروند. در ۵ مسابقه قبلی ۳ برد برای ملی‌پوشان، یک پیروزی برای لبنان و یک تساوی به دست آمده است. بعد از بیروت، حالا شهر صیدا برای اولین‌بار میزبان بهترین تیم آسیا در رده بندی فیفا خواهد بود.

ایران، جهانبخش و آزمون را هم دارد

سایت ESPN درباره بازی‌های ملی در قاره‌های مختلف گزارشی نوشت و درباره تیم ملی کشورمان نیز صحبت کرد. این سایت با تیتر «طارمی کجاست تا برای ایرانِ شکست‌ناپذیر بازی کند؟» از دعوت‌نشدن ستاره پورتو صحبت کرد و نوشت که اسکوچیچ، طارمی را برای بازی‌های لبنان و سوریه خط زد. این رسانه در خبر خود اظهار کرد که طبق برخی اخبار، طارمی پاسخ تلفن اعضای تیم ملی را نداده تا این مشکل ختم‌به‌خیر شود.

ESPN نوشت تیم ملی ایران به غیر از طارمی، بازیکنان آتشین دیگری نیز مانند سردار آزمون و علیرضا جهانبخش دارد؛ ۲ بازیکنی که برای برد در بازی‌های پیش‌رو می‌توانند در‌دسترس باشند. با‌این‌حال موضوع طارمی می‌تواند پیامد‌های بلندمدتی برای یکی از مطرح‌ترین تیم‌های آسیا داشته باشد؛ تیمی که در جام‌جهانی قبلی عملکرد خوبی داشت و انتظار می‌رود که در جام‌جهانی سال آینده در قطر حضور داشته باشد.

گزارش سایت فیفا از کار آسان ایران برای صعود

فیفا در آخرین مطلب خود درباره بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا صحبت کرد و درباره ۲ بازی تیم ملی کشورمان نوشت: در گروه‌A، تیم ملی ایران بدون ستاره خود، مهدی طارمی، راهی لبنان شده تا با این تیم که به رده سوم رسیده است و می‌خواهد موفقیت خود را تداوم ببخشد، بازی خود را انجام دهد. ایران باید مراقب میزبان باشد؛ زیرا در مقدماتی جام‌جهانی‌۲۰۱۴ برزیل، مقابل همین تیم با گل رودا آنتار شکست خورد.

لبنان بازی حساسی پس از تقابل با اسکوچیچ خواهد داشت و باید سه‌شنبه جدال مهمی با امارات در این کشور برگزار کند. این سایت در ادامه مطلب خود همچنین عنوان کرد: ایران با ۲ امتیاز اختلاف نسبت به کره‌جنوبی در صدر قرار دارد. کره‌جنوبی در خانه به‌مصاف امارات و عراق خواهد رفت و می‌داند که با پیروزی در این مسابقات می‌تواند راحت‌تر بلیت قطر را برای خود رزرو کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->