دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سلیندر را بشناسید + مشخصات و عکس

  • کد خبر: ۸۷۶۶۲
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
  • ۲
تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سلیندر را بشناسید + مشخصات و عکس
بدون تردید یکی از مهم ترین محصولات تویوتا، لندکروزر است؛ خودرویی که در سری های مختلف در طول تاریخ تولید شده است و ما در این مقاله تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ را با پیشرانه ۸ سیلندر بررسی می کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، لندکروزر خودرویی است که بسیاری از کسانی که به خودرو علاقه ندارند هم آن را شنیده اند یا می شناسند. یک خودروی شاسی بلند شاسی مستقل و در واقع، یک SUV تمام عیار! به خصوص در موقعیت جغرافیایی ما یعنی خاورمیانه، لندکروزر بیش تر از دیگر شاسی بلندهای دنیا طرف‌دار دارد، چراکه این خودرو آن قدر در شرایط آب و هوایی و جاده ای این منطقه عالی عمل کرده که باعث شده است مردم این منطقه به خصوص کشورهای عربی از طرف‌داران پر و پا قرص این شاسی بلند باشند. در ایران هم لندکروزر همیشه طرف‌داران خاص خودش را داشته است، به خصوص تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ همچنان از جمله محصولات پرطرف‌دار، خوش فروش و البته باکیفیت بازار ما محسوب می شود.

معرفی لندکروزر سری ۱۰۰

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سلیندر را بشناسید + مشخصات و عکس

ژانویه سال ۱۹۹۸ بود که کمپانی تویوتا سری ۱۰۰ لندکروزر را معرفی کرد. این مدل جایگزین سری ۸۰ ای می شد که به مدت ۸ سال تولیدش ادامه داشت. جالب است بدانید تویوتا تحقیق، طراحی و توسعه سری ۱۰۰ را از سال ۱۹۹۱ آغاز کرده بود و تمام این ها در سال ۱۹۹۸ به ثمره نشست. تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ در ابتدا با دو کد ۱۰۰ و ۱۰۵ به بازار آمد که این دو کد در ظاهر یکی بودند، اما کد ۱۰۵ شاسی، زیربندی و پیشرانه سری ۸۰ را داشت که البته این کد فقط در بازارهای آفریقا، استرالیا، روسیه و آمریکای جنوبی عرضه شد.

طراحی لندکروزر سری ۱۰۰

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سلیندر را بشناسید + مشخصات و عکس

اگر بخواهیم در سری های مختلف لندکروزر در طول تاریخ، مهم ترین‌شان را از نظر طراحی انتخاب کنیم قطعاً به نام تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ می رسیم. شاید در کل طراحی ساده ای را داشته باشیم، اما با مقایسه سری قبل این خودرو (سری ۸۰) و سری بعد از آن (سری ۲۰۰) متوجه می شویم طراحی تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ پلی است از طراحی سنتی تویوتا به طراحی مدرن. اساس طراحی این خودرو بر پایه استانداردها و المان های زیبایی دهه ۹۰ میلادی است، اما اگر امروز هم به این خودرو نگاه کنیم بدون تردید در نظر ما خودرویی زیبا جلوه می کند.

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سلیندر را بشناسید + مشخصات و عکس

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ طول ۴۸۹۰ میلی متر، عرض ۱۹۴۰ میلی متر و ارتفاع ۱۸۹۰ میلی متر را دارد و فاصله محور در این خودرو به ۲۸۵۰ میلی متر می رسد. با این اعداد متوجه می شویم که با یک شاسی بلند بزرگ طرف هستیم که با فاصله محوری زیاد، فضای کابین بسیار بازی دارد. طراحی رینگ، سپر و کاپوت همگی طوری انجام شده اند تا یک جهش را در طراحی تویوتا داشته باشیم و این جهش در شاسی بلند لکسوس یعنی LX هم رقم خورد و با معرفی لندکروزر سری ۱۰۰، لکسوس LX470 هم با تغییراتی عمیق تر از لندکروزر نسبت به نسل قبل معرفی شد تا از این نسل هم لندکروزر و هم همزاد لوکسش یعنی LX یک قدم فراتر رفته باشند و جذاب تر از همیشه به مسیر خود ادامه دهند.

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سلیندر را بشناسید + مشخصات و عکس

لندکروزر در سری های پیش از ۱۰۰ بیش تر با تمرکز بر قابلیت های آفرودی طراحی شده بود، اما تویوتا با سری ۱۰۰ نشان داد که می تواند زیبایی و حتی لوکس بودن را توأم با قابلیت های آفرودی ارائه دهد. این خودرو با دو نوع طراحی عقب به بازار آمد یکی درِ آمبولانسی در عقب که زاپاس روی آن قرار می گیرد و دیگری درِ دوتکه عقب و بازشونده به سمت بالا. همچنین جایگاه زاپاس یا به صورت متصل در عقب و یا زیر خودرو طراحی شده است.

کابین و امکانات لندکروزر سری ۱۰۰

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سلیندر را بشناسید + مشخصات و عکس

اگر استانداردهای طراحی در زمان عرضه را در نظر بگیریم باید بگوییم تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ طراحی انقلابی را در داخل دارد. نسبت به سری ۸۰ در لندکروزر سری ۱۰۰ کابینی زیباتر و لوکس تر را می بینیم و حتی با استانداردهای امروز هم این کابین جذابیت های خاص خودش را دارد. کیفیت صندلی ها و کابین راحت از جمله مشخصاتی است که به طور خاص در سری ۱۰۰ دیده می شود و دلیل این راحتی هم تغییر در سیستم تعلیق این خودرو و قرار گرفتن تعلیق مستقل و دوتکه در قسمت جلوست. اما جذاب ترین نکته دوام قطعات داخلی به کاررفته در لندکروزر است که به وضوح حتی در تصاویر این خودرو قابل لمس است. با وجود این که سال هاست از تولید این خودرو می گذرد، اما همچنان در نسخه های داخل بازار ایران می بینیم که قطعات سالم و بی نقص مانده اند.

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سلیندر را بشناسید + مشخصات و عکس

در تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ نسخه ۸ سیلندر مورد نظر ما تمامی صندلی ها روکش چرمی دارند که با گذشت سال ها و استفاده مکرر باز هم کیفیت خود را حفظ کرده اند. علاوه بر این، سیستم تهویه اتوماتیک در جلو و مستقل در عقب را داریم و در برخی از مدل های این سری سیستم مالتی مدیا با سیستم صوتی حرفه ای دیده می شود. در چراغ های جلو نوربالای زنون به صورت فابریک به کار رفته که باز هم از این نظر این اولین محصول تویوتاست که این قابلیت در آن به کار رفته است.

مشخصات فنی لندکروزر سری ۱۰۰

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سلیندر را بشناسید + مشخصات و عکس

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۴٫۵ لیتری ۶ سیلندر اتوماتیک و دستی به بازار ایران عرضه شد. نسخه فول آپشن و قوی تر آن به موتور ۴٫۷ لیتری ۸ سیلندر مجهز بود که به صورت رسمی تنها با گیربکس ۵ دنده اتوماتیک به بازار جهانی عرضه شده است. این نسخه با توجه به سفارش های مختلف و استانداردهای گوناگون ۲۲۸ تا ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور ۴۱۰ تا ۴۴۵ نیوتن متر را تولید می کند. جالب است بدانید که نسخه ۸ سیلندر لندکروزر اتاق ۱۰۰ از نظر اعداد و ارقام تفاوت خاصی با نسخه ۶ سیلندر ندارد. البته در نسخه ۸ سیلندر به دلیل داشتن تسمه تایم صدا به مراتب کم تر از نسخه ۶ سیلندر است و توزیع گشتاور بالاتری را در این نسخه داریم که باعث می شود شتاب بهتری با گیربکس ۵ سرعته برای این خودرو رقم بخورد.

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سلیندر را بشناسید + مشخصات و عکس

اگر ابعاد فنی و ارتقای قابلیت های آفرودی مدنظرمان باشد باید بگوییم انقلابی ترین لندکروزر تاریخ اتاق ۸۰ است که در زمان خودش کیفیتی را ارائه می داد که نظیرش را در لندکروزرها ندیده بودیم، اما تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ به دلیل دیگری از سایر لندکروزرهای تاریخ متمایز است؛ این سری از لندکروزر اولین مدلی بود که به پیشرانه ۸ سیلندر تویوتا مجهز می شد که بعداً در لکسوس و سری ۲۰۰ هم مورد استفاده قرار گرفت و اگر بحث مصرف سوخت و کاهش آلایندگی ها مطرح نبود ممکن بود در سری ۳۰۰ هم این پیشرانه را ببینیم. همچنین تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ اولین لندکروزری است که به سیستم تنظیم ارتفاع هیدرولیکی در جلو و عقب مجهز شده است و قابلیت تغییر ارتفاع و سفت و نرم شدن سواری را دارد. عملکرد هماهنگ سیستم تنظیم ارتفاع و تعلیق در این خودرو باعث می شود با وجود گذر سال ها از تولید این خودرو، همچنان یکی از نرم ترین خودروهای رده خودش به حساب آید.

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سلیندر را بشناسید + مشخصات و عکس

در تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ نسخه ۸ سیلندر اتوماتیک سیستم کنترل پایداری و هرزگردی هوشمند را داریم که این سیستم در مسیرهای آفرودی بسیار کارآمد است. عملکرد این سیستم به گونه ای است که زمانی که شما در یک مسیر آفرودی گیر کرده اید و یکی از چرخ های شما اصطکاک کافی با سطح را ندارد، این چرخ با ترمز مدیریت می شود تا عملکردی شبیه به دیفلاک رقم بخورد و ماشین بتواند خود را بیرون بکشد. این همان سیستمی است که در نسل بعد با نام کرال کنترل به محصولات تویوتا اضافه شد. البته در برخی مدل های موجود در بازار ایران دیفلاک محور عقب هم در فهرست آپشن های این خودرو دیده می شود.

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سلیندر را بشناسید + مشخصات و عکس

یکی دیگر از مشخصات مهم فنی در تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ سیستم فوق العاده تمام چرخ محرک یا AWD در این خودروست که تقسیم نیرو بین چرخ ها توسط دیفرانسیل مرکزی به خوبی انجام می گیرد. در این خودرو فاصله محوری نسبت به سری ۸۰ بی تغییر مانده است، اما عرض خودرو بیش تر شده و همین باعث می شود هندلینگ بهتری را در این شاسی بلند ببینیم. علاوه بر این، ستون فرمان برقی شده و پمپ ترمز هیدرو بوستر اضافه شده است تا ترمزگیری قوی تری را در این خودرو داشته باشیم. در قسمت طراحی اشاره کردیم که طراحی تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ پلی از گذشته به آینده است و حالا باید بگوییم حتی در مشخصات فنی هم این داستان را داریم و پلی از تکنولوژی فنی قدیم لندکروزر در سری ۱۰۰ به آینده داریم که همین باعث می شود این اتاق از لندکروزر جذابیت خاص خودش را داشته باشد.

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سلیندر را بشناسید + مشخصات و عکس

در کنار موارد ذکرشده باید به این موضوع هم اشاره کنیم که تمام این امکانات و مشخصات فنی گفته شده در بالا با بالاترین دوام در تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ دیده می شود و هنوز هم نسخه های کارکرده این خودرو را در بازار می بینیم که از نظر فنی هیچ مشکلی ندارند و همین باعث می شود قیمت این خودرو در نسخه های با کارکرد بالا همچنان بسیار نجومی باشد که البته ممنوعیت واردات هم در این موضوع بی تأثیر نیست.

قیمت و رقبای لندکروزر سری ۱۰۰

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سلیندر را بشناسید + مشخصات و عکس

در حال حاضر، این خودرو در مدل های ۲۰۰۶ یا ۲۰۰۷ در بازه ۱٫۸ تا ۲٫۷ میلیارد قیمت گذاری می شود و رقبای هم‌رده آن میتسوبیشی پاجرو و تویوتا پرادو هستند. البته اگر قابلیت های آفرودی و SUV بودن این خودرو مدنظرتان نباشد می توانید با این قیمت خودروهایی مثل کیا سورنتو ۲۰۱۸، لکسوس NX، ب ام و X1، ب ام و X3 مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ و… را خریداری کنید.

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سلیندر را بشناسید + مشخصات و عکس

البته توجه داشته باشید تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ یکی از خودروهایی است که با توجه به قابلیت های عالی فنی، بسیاری از مالکان در آفرود از آن استفاده می کنند و طبیعتاً در مسیرهای آفرودی امکان آسیب ها و به وجود آمدن مشکلات فنی بیش تر است. پس در هنگام خرید این خودرو می بایست کارشناسی دقیقی روی آن انجام شود، چراکه دوام بالای تویوتا در این مورد می تواند شما را فریب دهد و خودرویی مشکل دار نصیب‌تان شود.

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سلیندر را بشناسید + مشخصات و عکس

منبع: اسب بخار

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرعلی سام
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
0
بسیار عالی چون دارم ودعامیکنم وامیدوارم همه ازاین خودرو داشته باشن
تویوتا=رفیق نیمه راه نیست
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
0
0
سلام واقعاَبهترین ماشینی که داشتم تو یوتا لندکروز اطاق ۱۰۰بود که به خاطر خرید خانه فروختم .ما یه مثل ترکی داریم میگه(جان قوتاراندی) دور از اتفاقات بد برای همه ی رانندگان امنیت سرنشینان از هر لحاظ تامین شده آرزوی قلبی من اینه که هر کس آرزوی داشتنش را داره براش فراهم بشه از جمله خودم موفق وسر زنده باشید.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->