جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

استاندار خراسان‌رضوی: زمینه حضور جریان‌های مردمی را در اقتصاد فراهم می‌کنیم

  • کد خبر: ۸۷۶۸۱
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
استاندار خراسان‌رضوی: زمینه حضور جریان‌های مردمی را در اقتصاد فراهم می‌کنیم
استاندار خراسان رضوی روز پنجشنبه وارد شهرستان خواف شد و علاوه بر افتتاح توربین بادی ۶۶۰ کیلوواتی این شهرستان، بازدید‌ها و دیدار‌های مختلف با محوریت بخش اقتصادی این شهرستان داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اولین سفر یعقوب علی نظری به عنوان استاندار خراسان رضوی بیشتر رنگ وبوی اقتصادی داشت. استاندار خراسان رضوی روز پنجشنبه وارد شهرستان خواف شد و علاوه بر افتتاح توربین بادی ۶۶۰ کیلوواتی این شهرستان، بازدید‌ها و دیدار‌های مختلف با محوریت بخش اقتصادی این شهرستان داشت.

به گزارش روابط عمومی استانداری، نظری در مراسم افتتاحیه توربین بادی ۶۶۰کیلووات نیروگاه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در منطقه خرگرد شهرستان خواف و مراسم کلنگ زنی توربین ۲/۵ مگاواتی این نیروگاه، گفت: باید زمینه حضور جریان‌های مردمی را در عرصه اقتصادی فراهم کنیم؛ مردم قوه و استعداد فعالیت دارند و سرمایه‌های خرد و کلان در اختیار آن هاست؛ بنابراین باید موانع را از سر راه فعالیت‌های اقتصادی برداریم.

وی افزود: موضوع سفر ما به شهرستان خواف بررسی پروژه‌های اقتصادی و عمرانی است؛ شهرستان خواف ۳ مزیت ملی دارد؛ معادن سنگان خواف و سنگ آهن آثار گسترده اقتصادی در سطح ملی و فراملی دارد که ما باید به بهترین نحو از آن‌ها استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باد مزیت دیگری است که در شهرستان به عنوان نعمت خدادادی وجود دارد؛ بنابراین مسئولان مربوط حتما مسائل این حوزه را دنبال خواهند کرد؛ در این راستا، به‌عنوان یک الگوی عملی شاهد بهره برداری از این توربین بادی هستیم که به واسطه آن انرژی برای منطقه تولید می‌شود. وی مزیت دیگر این منطقه را مرز بیان کرد و گفت: بر مسائل اقتصادی استان و کشور همسایه، افغانستان، متمرکز خواهیم شد تا مراودات خوبی در این حوزه شکل بگیرد.

مردم منطقه سنگان باید در منافع شرکت‌های معدنی سهیم شوند

نظری در ادامه این سفر و در جمع مسئولان و سرمایه‌گذاران شرکت‌های معدنی مجتمع سنگ آهن سنگان گفت: باید زمینه مشارکت و سهیم شدن مردم منطقه سنگان با برنامه ریزی اصولی و در قالب سهام یا جذب سرمایه‌های سرگردان و خرد در منافع فعالیت‌های معدنی مجتمع سنگان خواف فراهم شود.
وی تأکید کرد: اگر مردم منطقه مشاهده کنند که با وجود تحمل مشکلات و گردوغبار ناشی از فعالیت‌های شرکت‌های معدنی، خودشان در این فعالیت‌ها سهیم هستند، دلگرم و امیدوار می‌شوند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید به جلب مشارکت مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف ازجمله فعالیت‌های اقتصادی مانند فعالیت‌های معدنی توجه ویژه شود؛ تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» در اولویت اقدامات ماست و از نظر اعتقادی و تشکیلاتی و اداری موظف به بسترسازی برای حمایت مؤثر از سرمایه گذاری و تولید هستیم.
نظری با اشاره به ظرفیت‌های خاص معادن سنگ آهن سنگان خواف افزود: باید با رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران، زمینه افزایش حضور آن‌ها در منطقه فراهم شود و همه مسئولان و دست اندرکاران مربوط باید در این زمینه تلاش کنند.

وی ادامه داد: باید با افزایش تعامل بین بخش‌های دولتی و خصوصی و سرمایه گذاران و برطرف کردن مسائل و مشکلات، بستر توسعه سرمایه گذاری در این منطقه را فراهم کرد و مدیران با درایت خاص و رفع چالش‌ها از این ظرفیت‌ها برای رونق اقتصادی بهره بگیرند.
حضور در گلزار شهدای شهرستان خواف و ادای احترام به مقام والای شهیدان، دیدار با معتمدان و علمای شیعه و سنی و دیدار‌های مردمی و بازدید از طرح‌ها و قابلیت‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی به شهرستان خواف بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->