سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

از خواص هسته انبه چه می‌دانید؟ + روش مصرف

  • کد خبر: ۸۷۷۴۷
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
از خواص هسته انبه چه می‌دانید؟ + روش مصرف
هسته‌های انبه که اغلب پس از مصرف گوشت میوه دور انداخته می‌شوند، در حقیقت، سرشار از مواد مغذی مفید هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، انبه یکی از میوه‌های محبوب در جهان است که می‌تواند مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های مختلفی را در اختیار بدن ما قرار دهد. با این وجود، افراد کمی از این حقیقت آگاه هستند که هسته انبه نیز می‌تواند فواید بسیاری را ارائه کند.

شاید اغلب ما بعد از خوردن انبه هسته بزرگ آن را دور می‌اندازیم و فکر می‌کنیم یک هسته بلااستفاده است، اما این هسته فواید بسیاری دارد.

مغز هسته انبه از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین خواص آن اشاره می‌کنیم:

خوردن مغز هسته اسهال را برطرف می‌کند.
برای معالجه سرماخوردگی مصرف می‌شود.
سرفه‌های سخت را درمان می‌کند.
درمان کننده بواسیر خونی است.
مغز هسته انبه کرم‌کش و ضد اسهال است.
برای تسکین آسم و تنگی نفس مفید است.
ضد استفراغ است.

ارزش غذایی

جدا از عطر و طعم فوق العاده میوه انبه، هسته انبه منبع خوبی از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. مصرف ۱۰۰ گرم هسته انبه می‌تواند ۱۳ گرم چربی کل، ۳۲.۲۴ گرم کربوهیدرات، ۰.۱۹ میلی گرم ویتامین B۶، ۶.۳۶ گرم پروتئین، ۱.۳ میلی گرم ویتامین E، ۲.۰۲ گرم فیبر غذایی کلی، ۲۲.۳۴ میلی گرم منیزیم و ۰.۱۲ میکروگرم ویتامین B۱۲ ارائه کند. افزون بر این، بسیاری از اسید‌های آمینه، از جمله ۸.۴ گرم لوسین، ۳.۲۳ گرم ایزولوسین، ۲.۳۱ گرم هیستیدین، ۳.۸ گرم والین، ۲.۰۴ گرم ترئونین و ۳.۱۳ گرم لیزین در ۱۰۰ گرم هسته انبه وجود دارند.

چگونه استفاده کنیم؟

پودر هسته انبه به بهبود عطر و طعم بسیاری از غذاها، به ویژه میان وعده‌ها کمک می‌کند. شما می‌توانید این پودر را به دستورالعمل‌های غذایی مختلف اضافه کنید.

برای تهیه پودر هسته انبه، هسته‌های انبه از میوه جدا شده و به خوبی شسته می‌شوند تا هیچ گونه گوشت میوه روی آن‌ها باقی نماند و سپس در مجاورت هوا خشک می‌شوند. هسته‌های خشک شده انبه آسیاب می‌شود تا به پودر تبدیل شده و از این پودر برای اهداف مختلف استفاده می‌شود.

برای تهیه کره هسته انبه نیز می‌توانید چند هسته میوه رسیده انبه را جمع کرده و در محلی گرم و خشک نگهداری کنید تا به طور کامل خشک شوند. زمانی که پوسته بیرونی هسته خشک و بخش داخلی آن پوچ و شکننده شد می‌توانید مغز درون هسته را خارج کنید و در یک ظرف بریزید. مغز‌های خشک شده هسته انبه را پودر کرده و با مقداری آب مخلوط کنید. آب را کم کم اضافه کنید تا یک خمیر شکل بگیرد. به این خمیر کره هسته انبه گفته می‌شود.  

منبع: جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->