گوگل تمام ابزارهای هوش مصنوعی‌اش را در Gemini Enterprise جمع کرد کشف شواهد جدیدی از وجود اقیانوس باستانی در مریخ چین تبدیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده ربات‌های صنعتی جهان شد نمایش شگفت‌انگیز سه دنباله‌دار زمردین در آسمان شب پاییز ۱۴۰۴ + تاریخ و بهترین مکان رصد در ایران قطع دسترسی به اینستاگرام، فیس‌بوک و تیک‌تاک در افغانستان | فیلترینگ گسترده اینترنت توسط طالبان سقف قانونی سود موبایل‌فروشان از فروش گوشی چقدر است؟ برندگان نوبل شیمی ۲۰۲۵ اعلام شدند: مبدعان روش‌های نوآورانه‌ در طراحی و سنتز کاتالیزورهای فعال و پایدار ارزان‌ترین نسخه تسلا مدل Y رونمایی شد | تغییرات جدید برای جذب مشتریان اقتصادی دلایل اصلی خرابی زودهنگام مودم چیست؟ دومین درخشش پیاپی گوگل در نوبل فیزیک | تقدیر از پیشگامان محاسبات کوانتومی سامانه اعتراض آنلاین به جریمه‌های رانندگی راه‌اندازی شد احتمال بروز اختلال موقت در بخشی از شبکه ارتباطی خراسان رضوی در بامداد پنجشنبه (۱۷ مهر ۱۴۰۴) تقدیر اینستاگرام از برترین و نوآورترین محتواسازان با Rings Award ایلان ماسک: سال آینده یک بازی تولیدشده با هوش مصنوعی منتشر خواهیم کرد گوگل برای هک هوش مصنوعی جمینی جایزه ۲۰ هزار دلاری تعیین کرد آیا کابل شارژ هم از جعبه گوشی‌ها حذف خواهد شد؟ برندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۵ اعلام شدند: کاشفان تونل‌زنی کوانتومی ماکروسکوپی و کوانتیزاسیون انرژی ChatGPT به ۸۰۰ میلیون کاربر هفتگی رسید | رشد بی‌سابقه در کمتر از دو سال گوگل: با محدودکردن نصب برنامه‌های اندروید از منابع غیررسمی به امنیت کاربران کمک می‌کنیم آیا قطع ارتباط با ماهواره‌های هدهد و کوثر به دلیل خرابکاری بوده است؟ برندگان جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۵ معرفی شدند: کاشفان سلول‌های تنظیم‌کننده سیستم ایمنی بدن
سرخط خبرها

ایرانی ها برای بازی‌های رایانه‌ای چند میلیارد هزینه کردند؟

  • کد خبر: ۸۷۸۳۰
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
ایرانی ها برای بازی‌های رایانه‌ای چند میلیارد هزینه کردند؟
مجموع هزینه‌کرد بازیکنان پلتفرم موبایل در سال ۱۳۹۸ حدود۲۹۰ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۲۸ درصد سهم بازی‌های موبایلی بومی است.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق گزارش منتشر شده توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مجموع بازیکنان ایرانی از رقم ۲۸ میلیون در سال ۱۳۹۶ به ۳۲ میلیون نفر در سال ۱۳۹۸ افزایش پیدا کرده است. از مجموع ۳۲ میلیون بازیکن، ۴۹ درصدشان جزء کسانی هستند که هر روز بازی می‌کنند و ۶۵ درصد آن‌ها بازیکن آنلاین هستند. این گزارش حاوی آمار‌های دیگری است که به ترتیب زیر است:

موبایل با ۹۲ درصد ضریب نفوذ در میان بازیکنان، پرطرفدارترین پلتفرم بازی در ایران است.

برای اولین بار بازیکنان پلتفرم کنسول از بازیکنان پلتفرم رایانه پیشی گرفته‌اند؛ ۲۲ درصد بازیکنان ایرانی با پلتفرم کنسول بازی می‌کنند؛ در حالی که این عدد در مورد پلتفرم رایانه ۲۰ درصد است.

در پیمایش سال ۱۳۹۶ سهم بازیکنان زن در بازار بازی ایران ۳۵ درصد بود که در تازه‌ترین پیمایش، این سهم به ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

متوسط سنی بازیکنان از ۱۹ سال در سال ۱۳۹۶ به ۲۲ سال در سال ۱۳۹۸ افزایش پیدا کرده است.

مجموع هزینه‌کرد بازیکنان پلتفرم موبایل در سال ۱۳۹۸ رقمی در حدود ۲۹۰ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۲۸ درصد سهم بازی‌های موبایلی بومی (بازی‌های توسعه یافته یا بومی‌سازی شده در ایران) است.

بازیکنان به‌طور متوسط روزانه ۹۳ دقیقه در روز بازی می‌کنند. (اگر این عدد را با در نظر گرفتن نسبت حداقل تعداد گیمر‌های ایرانی به کل جمعیت کشور تعمیم دهیم، می‌توان نتیجه گرفت که متوسط زمانی که هر ایرانی روزانه به گیم اختصاص می‌دهد حدود ۳۵ دقیقه است.)

حدود ۸۰‌درصد بازیکنان ایرانی در گروه سنی کودکان، نوجوانان و جوانان هستند.

برای بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۳۹۸ حدود ۴۳۰ میلیارد تومان توسط ایرانیان  هزینه شده است.

ارزش اقتصادی بازی‌های رایانه‌ای در دنیا

صنعت بازی‌های رایانه‌ای از صنایع پردرآمد در اقتصاد فضای مجازی در دنیا محسوب می‌شود. براساس آمار‌های ارائه شده درآمد بازی‌های رایانه‌ای در سال ۲۰۲۲ در دنیا بیش از ۱۸۹ میلیارد دلار پیش بینی شده است. هم اکنون کشور‌های چین، آمریکا و ژاپن، در صدر کشور‌های دارای بیشترین گردش مالی و درآمد در صنعت بازی قرار دارند، به‌طوری که درآمد چین از بازی در سال‌۲۰۲۱ رقم ۳/ ۴۹ میلیارد دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود این عدد در سال ۲۰۲۵ به ۲/ ۷۱ میلیارد دلار برسد. در این گزارش ارزش بازار گیم آمریکا در سال‌جاری حدود ۳۰‌میلیارد دلار بوده است؛ درحالی که در همین زمان ارزش سینمای این کشور چیزی حدود ۱۷‌میلیارد دلار بوده است.

همچنین پیش بینی می‌شود ارزش بازی‌های رایانه‌ای در سال ۲۰۲۳ از ۲۰۰ میلیارد دلار عبور کند. طبق اعلام استاتیستا، بیشترین درآمد این بازار، متعلق به بازی‌های موبایلی است و بازی‌های کنسولی سهم یک‌سومی از این بازار دارند.

آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد که در مجموع بیش از ۳‌میلیارد و ۲۴۳‌میلیون گیمر در سراسر جهان فعالند که از این میزان سهم کشور‌های آسیایی بیش از یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون نفر، کشور‌های اروپایی بیش از ۷۱۵ میلیون نفر، آمریکای‌لاتین بیش از ۴۱۹‌میلیون نفر، آمریکای‌شمالی نزدیک به ۲۸۵ میلیون نفر، منطقه منا بیش از ۱۶۸‌میلیون نفر، حوزه صحرای‌آفریقا بیش از ۱۴۳‌میلیون نفر و اقیانوسیه ۳۲‌میلیون نفر است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->