آیا مبتلایان به آستیگمات چشمی با لیزیک درمان می‌شوند؟ آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم ترفندهای شستشوی خودرو با کمترین آب و صرف زمان محدود یک هشدار مهم به زنان گیاهخوار راه‌اندازی «دادگاه صلح» در خراسان رضوی
سرخط خبرها

آمار قتل با سلاح گرم در کرمانشاه به ۳۶ نفر رسید

  • کد خبر: ۸۷۸۳۶
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
آمار قتل با سلاح گرم در کرمانشاه به ۳۶ نفر رسید
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۶ نفر در استان با سلاح گرم به قتل رسیده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا آمویی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه استفاده از سلاح گرم و ایجاد رعب و وحشت را خط قرمز حوزه انتظامی و قضایی استان دانست و گفت: همکاران در حوزه انتظامی، مرزبانی، ارتش، سپاه و اطلاعات استان برخورد‌های جدی با این قضیه دارند.

او اشاره‌ای به کشفیات انتظامی در این حوزه داشت و گفت: از ابتدای امسال تا ۲۰ آبان ماه آمار کشفیات سلاح و مهمات استان به نسبت مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش داشته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: در این بازده زمانی حدود ۶۹۴ قبضه سلاح جنگی و ۸۹۳ قبضه سلاح شکاری در قالب باند، محموله و افرادی که سلاح‌های غیرمجاز در اختیار داشتند، در سطح استان کشف شده است.

او در مجموع کشفیات حوزه انتظامی را یک‌هزار و ۵۸۴ قبضه سلاح و ۲۱ هزار و ۵۰۰ فشنگ عنوان کرد و افزود: مرزبانی ناجا، سپاه، ارتش و اطلاعات هم در این در مدت در کنار نیروی انتظامی کشفیاتی داشته‌اند.

او گفت: معمولا در نزاع‌های فردی و جمعی افراد اقدام به تیراندازی به سمت منازل و خودرو‌ها طرف دعوا می‌کند که بیشتر خسارت مالی وارد می‌کنند و تلفات جانی زیادی ندارند.

آمویی با اشاره به ۳۶۰ فقره تیراندازی در استان، گفت: هفت مورد از این تعداد در حوزه سرقت‌ها بوده است.

او تعداد قتل‌ها صورت گرفته با سلاح گرم در استان در مدت مذکور را ۳۶ فقره عنوان کرد و افزود: در این مدت ۳۷۵ از افرادی که اقدام به تیراندازی کرده، دستگیر شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۵ درصد شاهد افزایش کشفیات هستیم.

آمویی با اشاره به ۷ هزار و ۹۸۰ مورد نزاع فردی طی هفت ماهه امسال، گفت: در حوزه نزاع‌های فردی به نسبت پارسال ۲۲ درصد افزایش را شاهد هستیم و در حوزه نزاع دسته جمعی با ۲۹۵ مورد ۱۹ درصد افزایش داشته‌ایم. این در حالی است که می‌توانیم با همراهی خوب و عقلانی شهروندان و بالا بردن آستانه تحمل، شاهد جامعه عاری از تنش و خشونت باشیم.

او از شهروندان خواست، همواره با پلیس از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۰ همکاری لازم را داشته باشند.

نزاع دسته جمعی شهرک چمن

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: حضور مقتدرانه و به موقع پلیس به نزاع گسترده و دسته جمعی شهرک چمن این شهر پایان داد و در این راستا ۹ نفر از عوامل اصلی هم دستگیر شدند.

علیرضا دلیری افزود: پس از وقوع یک مورد درگیری گسترده در شهرک چمن کرمانشاه به سرعت تیم‌هایی از ماموران کلانتری ۲۵ دولت آباد و یگان امداد راهی محل شدند.

او ادامه داد: ماموران پس از حضور در محل درگیری مشاهده کردند حدود ۸۰ نفر به وسیله چوب با هم درگیر و اقدام به سنگ پرانی به سوی هم می‌کنند.

دلیری گفت: به دنبال این حوادث، ماموران به سرعت وارده عمل شده و مقتدرانه ضمن پایان دادن به درگیری، امنیت لازم را در محل برقرار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه افزود: در این راستا ۹ نفر متشکل از ۵ مرد و ۴ زن دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

او از برخورد قاطعانه پلیس با هرگونه ناامنی خبر داد و گفت: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای به هر بهانه‌ای امنیت عمومی شهر و جامعه را با اخلال روبرو کنند.

کشف ۵ کیلو گرم گُل

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۵ کیلو گرم ماده مخدر گُل در شهر کرمانشاه خبر داد.

سمین فلاحی گفت: پس از اطلاع ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مبنی بر فعالیت اشخاصی در کار توزیع مواد رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه توزیع کنندگان مواد مخدر شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به بازرسی از مکان مورد نظر اقدام کردند.

فلاحی از کشف ۵ کیلوگرم ماده مخدر گُل و دستگیری ۴ عامل توزیع کننده خبر داد و گفت: در این رابطه دو دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->