قیمت طلا و سکه چقدر است؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ ) تکان شدید قیمت‌ها در بازار خودرو | این خودرو ۱۰۰ میلیون تومان ارزان شد + جدول برنج ایرانی گران شد | جدول قیمت انواع برنج در اردیبهشت ۱۴۰۴ تفاهم گازی بزرگ ایران و روسیه | واردات سالانه ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز از مسیر آذربایجان توصیه رئیس اتحادیه طلا به خریداران | مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند قیمت طلای ۱۸عیار امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) | تغییر ۳۶۴ هزار تومانی قیمت طلا باز هم ریخت | نرخ جدید طلای جهانی امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) تأکید استاندار خراسان رضوی؛ لزوم استفاده حداکثری از برند شهر جهانی گوهرسنگ‌ها برای توسعه اقتصادی استان بانک طلا در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود | پیش‌بینی جذب حداقل ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه در «مشهداینوکس» و «مشهدفارکس» احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در کاشمر آغاز شد جزئیات فروش اینترنتی محصولات سایپا از دوشنبه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) وزیر نفت: ظرفیت تجارت ایران و روسیه فراتر از ارقام کنونی است ۱۰۰ درصد اراضی ملی و کشاورزی استان حدنگاری شد| شمارش معکوس برای تکمیل حدنگاری ۱۱ میلیون هکتار اراضی خراسان رضوی وزیر نفت وارد مسکو شد | پاک نژاد در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه شرکت می‌کند خاموشی در تابستان ۱۴۰۴ حتمی شد | اعمال سختگیرانه‌ترین تنبیه‌ها برای ادارات پرمصرف استان پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) احتمال سقوط قیمت طلا در پی مذاکرات آمریکا و چین زمان عرضه بنزین سوپر اعلام شد هشدار بانک مرکزی | واریز وجه در معاملات به حساب نفر سوم پولشویی است بهره‌برداری از ۲۹۶ مگاوات نیروگاه برق خورشیدی در خراسان رضوی | چشم‌انداز تولید ۳۰۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر در استان+ویدئو بررسی شرایط خرید ملک با موجودی ۳ تا ۵ میلیارد تومان در مشهد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) + جدول تفویض حداکثری اختیارات «ساتبا» به خراسان رضوی وصول بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی از محل درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده در خراسان رضوی معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی خبر داد: وجود ۱۴۰۰ طرح نیمه‌تمام در خراسان رضوی توقف فروش آرد به نانوایان آزادپز بورس وارد فاز احتیاط شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) سهمیه کالای همراه مسافر تا پایان فصل بهار ۱۴۰۴ تعیین شد صدور پروانه بهره‌برداری از ۶ معدن در غرب خراسان رضوی
سرخط خبرها

«رتبه‌بندی معلمان» هزینه نیست، سرمایه‌گذاری برای آینده است

  • کد خبر: ۸۸۰۷۹
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
«رتبه‌بندی معلمان» هزینه نیست، سرمایه‌گذاری برای آینده است
مسعود فیاضی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: اعتبار رتبه‌بندی معلمان هرگز هزینه نیست و باید هرطور شده، جور شود، چون سرمایه‌گذاری برای آینده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دیدار با تعدادی از متخصصان و نخبگان عرصه تعلیم و تربیت کشور، با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در آینده کشور، اظهار کرد: در یک برهه تاریخی خاص هستیم و حرکت در گام دوم انقلاب است؛ یعنی در عین اینکه یک نگاه کوتاه مدت به آموزش و پرورش باید داشته باشیم، یک نگاه و تصویر بزرگ از آینده آموزش و پرورش در گام دوم نیز باید داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلاتی، چون معیشت معلمان، رتبه‌بندی، تأمین نیروی انسانی، صندوق ذخیره فرهنگیان، معوقات و مطالبات استخدامی، افزود: یکی از مشکلات وزرای پیشین این بود که مسائل جاری آموزش و پرورش، آن‌ها را درگیر می‌کرد. البته کوچکترین مسأله در این وزارتخانه، بزرگترین مسأله است، چون حدود ۶۰ درصد دولت در آموزش و پرورش است. گویی خودش یک دولت است پس مسائل آن، کلان و اصلی است.

فیاضی با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان، تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی که برای معلمان در نظر گرفته شده است، باید با هر راه و روشی که هست، اتفاق بیفتد؛ زیرا این مسأله می‌تواند سرمایه‌گذاری بزرگی برای آیندگان به شمار رود و نیاز به توجه اساسی دارد.

وی تصریح کرد: این عادلانه‌ترین شیوه پرداخت است که متناسب با صلاحیت‌های معلمان است؛ اگر درست انجام شود، کار بزرگی می‌شود؛ اعتبار رتبه‌بندی هرگز هزینه نیست و باید هرطور شده جور شود، چون سرمایه‌گذاری برای آینده است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به موضوع تحول در این وزارتخانه، گفت: سند تحول بنیادین به مدت ۱۰ سال در سراسر کشور ابلاغ شده است، اما هیچگونه تحولی تاکنون رخ نداده است و لازمه این تحول، دیدگاه متفاوت به قضایای موجود و آینده نگری برای آموزش و پرورش در آینده‌ای نه چندان دور است.

وی با تأکید بر اینکه سند تحول بنیادین تنها در کلاس درس تحقق می‌پیوندد، اظهار کرد: در کلاس حضوری درس، معلم و دانش‌آموز همواره در حال معاشرت و روبه‌رویی هستند و در غیر این صورت، هرآنچه که رخ می‌دهد، تنها بیلان کاری است.

فیاضی ادامه داد: سند تحول به لحاظ پایه‌های قانونی هم باید مورد توجه قرار گیرد؛ قانون، ریل‌گذاری است و باید پس از سند، متناسب با آن، همه چیز بازنگری می‌شد، ولی این اتفاق رخ نداد. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به فرموده رهبر معظم انقلاب، قلب آموزش و پرورش است، ولی قانون آن برای سال ۱۳۵۴ است.

وی تصریح کرد: دانش آموز امسال با سال قبل متفاوت است، چه برسد به دانش‌آموز ۵۰ سال پیش؛ قانون ورزش دانش‌آموزی برای دوره رضاشاه پهلوی است! قانون اهداف وزارتخانه برای دهه شصت است! این‌ها مسائلی است که باید حل شود تا سند تحول بتواند ضمانت اجرایی داشته باشد.

وزیر پیشنهادی به وظایف دستگاه‌های دیگر درباره سند تحول اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های دیگر باید ظرفیت و پتانسیل خود را تقدیم نظام تعلیم و تربیت کنند. این کار فقط با تفاهم نامه بین دو وزارتخانه انجام نمی‌شود. باید الزام داشته باشند و الزام را باید از قانون ایجاد کرد.

وی با اشاره به برنامه چهارساله خود برای وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: این برنامه اى که ارائه کردیم، حاصل یک هفته یا دوهفته نیست. روی آن ماه‌ها کار سنگین شده است. زمان بندى آن برای چهار سال است. البته بعد از تصویب آن در مجلس، خردتر و جزئی‌تر خواهد بود.

فیاضی اضافه کرد: مسیر تحول را از کف میدان یعنی مدرسه می‌دانیم. تنها جای تحقق آن در کلاس و مواجهه معلم و دانش آموز است و با ابلاغ و بخشنامه انجام نمی‌شود. نقطه را به اشتباه در ستاد گذاشته اند؛ در حالی که نقطه اصلی در مدرسه و شورای مدرسه است. پس ما باید این کار را به مدرسه برگردانیم و مهندسی معکوس انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در نظام اختیارات، بیشترین اختیار را باید شورای مدرسه داشته باشد نه ستاد و معاونان، گفت: اختیارات را به مدرسه می‌دهیم و نظارت را دنبال می‌کنیم. به جای تصدی‌گری، تنظیم‌گری مورد توجه ماست.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: روی این موضوع باید فکر شود که الگوی «بسیج کردن معلمان و نیروى انسانى آموزش و پرورش در پاى کار آمدن برای تحول» چگونه باشد؛ بنده طرح هایى دارم، ولی نیاز به گفتگو و اندیشه ورزی است تا به یک الگو برسیم که بتوانیم جمعی از معلمان تراز و انقلابی را با نظام تفویض اختیار مجهز کنیم و آن‌ها در سراسر کشور فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه اگر پتانسیل معلمان نخبه آزاد نشود، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، اظهار کرد: نمی‌خواهیم آموزش و پرورش را اداره کنیم بلکه میخواهیم یک تحول واقعی و یک جهش در این نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم پس روی الگوی تمرکززدایی و تفویض اختیار باید فکر شود.

فیاضی گفت: روی موضوعات معیشت معلمان، رتبه‌بندی، کمبود نیروی انسانی و وضعیت معیشت فرهنگیان، مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان، و پرداخت مطالبات و معوقات و مسأله فناوری اطلاعات و آموزش مجازى، تهیه زیرساخت‌های قانونی و تغییر ساختار‌ها باید اتفاقات مهمی بیفتد؛ این موارد پروژه هایم است تا بتوانم در هیأت دولت، قدرت و حمایت رئیس جمهور را پای کار مسائل آموزش و پرورش بیاورم. ولی در کف صحنه و میدان، معلمان باید کار تحول را اجرایی کنند و دانشگاه فرهنگیان نیز قلب ماجراست.

وی اضافه کرد: باید آیین نامه جذب و ارتقای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان تغییر کند و ظرفیتش افزایش یابد. در حال حاضر ۵۰۰ هیأت علمی فعالیت دارد که بسیار کم است. باید ظرفیت معلمان قوی در آنجا برای هیأت علمی به کار گرفته شود و باید تربیت مدیر هم در دانشگاه فرهنگیان رخ دهد و درجه آن به سطح اول دانشگاه‌های کشور برسد و به انتخاب‌هاى اصلی جوانان کشور تبدیل شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->