پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

همترازی حقوق معلمان با اساتید دانشگاه‌ قابل اجرا بود؛ سرنوشت لایحه رتبه‌بندی چه می‌شود؟

  • کد خبر: ۸۸۱۱۰
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
همترازی حقوق معلمان با اساتید دانشگاه‌ قابل اجرا بود؛ سرنوشت لایحه رتبه‌بندی چه می‌شود؟
سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به اینکه اصلاحات انجام شده بر روی رتبه‌بندی معلمان دقیق نیست، درباره سرنوشت لایحه رتبه‌بندی معلمان توضیحاتی داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جبار کوچکی‌نژاد درباره وضعیت اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: زمانی که لایحه رتبه‌بندی از سوی دولت دوازدهم به مجلس ارائه شد در نامه‌ای به آقای قالیباف خواستار آن شدم تا رتبه‌بندی در کمیسیون‌های مختلف مجلس مورد بررسی قرار بگیرد به گونه‌ای که مباحث مالی آن در کمیسیون برنامه و بودجه و مباحث مربوط به ارتقای فرهنگیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات و ....

وی افزود: به نامه بنده توجهی نشد، رتبه‌بندی در مسیر نادرستی قرار گرفت و دست آخر دولت با حضور در مجلس اعلام کرد که به هیچ عنوان برای اجرای این سبک از رتبه‌بندی منابع مالی لازم را ندارد بنابراین لایحه رتبه‌بندی مجدد به کمیسیون آموزش بازگشت و فعلاً معطل است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کمیسیون آموزش مجلس اصلاحاتی را بر روی لایحه رتبه‌بندی معلمان انجام داد که دقیق نیست در حالی که اگر لایحه به صورت مناسب مورد بررسی‌های کارشناسی قرار می‌گرفت، منابع مالی لازم برای آن لحاظ می‌شد.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا برای اجرای رتبه‌بندی متناسب با ۸۰ درصد حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها منابع مالی لازم وجود دارد؟ متذکر شد: کمیسیون آموزش مجلس می‌خواست، فرهنگیان بازنشسته را هم لحاظ کند که منابع مورد نیاز زیاد بود، اما بدون در نظر گرفتن بازنشستگان می‌توانستند این شکل از رتبه‌بندی را اجرا می‌کنند به‌گونه‌ای که رتبه‌بندی را برای سال ۱۴۰۰ متناسب با بودجه مدنظر دولت اجرا و برای سال ۱۴۰۱ رقم ۳۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان به آن اختصاص می‌دادند و از سال ۱۴۰۲ اعتبار مورد نیاز افزایش چندانی نخواهد داشت، چون ارتقای رتبه‌ها ۵ سال طول می‌کشد و ارتقای معلمان بستگی به تلاش‌ها و کسب صلاحیت‌ها دارد و فرآیند رشد ارتقای رتبه محدود است.

قابل ذکر است؛ در این میان، برخی پیشنهاد اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری و برقراری نظام پرداخت حقوق عادلانه میان تمام کارکنان قوه مجریه را بهترین راه­ حل مشکلات معیشتی معلمان می‌دانند.

پیش از این مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته بود: براساس اصلاحات انجام شده در این کمیسیون، معلمان در رتبه‌های یک تا پنج قرار گرفته و ارتباط با دانشگاه‌ها را حذف کردند. برابر نظر اعضای کمیسیون برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۲۵ درصد، مربی معلم ۴۵ درصد، استادیار معلم ۶۰ درصد، دانشیار معلم ۷۰ درصد و استاد معلم ۷۵ درصد به مجموع حقوق فعلی آن‌ها اضافه می‌شود.

وی گفت: توقف در رتبه‌ها برای نخبگان به جای ۵ سال، ۳ سال و برای معلمان شاغل در مناطق محروم، مرزی و عشایری ۴ سال خواهد بود. همچنین حقوق معلمان نباید از ۸۰ درصد حداقل حقوق آموزشیاران دانشگاه‌ها کمتر باشد.

در جدول زیر آمار مشمولان لایحه رتبه­‌بندی معلمان به تفکیک مدارک تحصیلی مشمولان برای معلمان و شاغلان سایر سِمَت­‌ها ارائه شده است.

  دیپلم فوق دیپلم کارشناسی کارشناسی ارشد دکترا جمع ردیف
معلمان 9.731 53.787 319.615 114.449 3.000 500.582
سایر سمت­‌ها 53.213 12.522 160.385 71.551 1.551 299.222
جمع ستون 62.944 66.309 480.000 186.000 4.551 799.804

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->